Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel zakjes rijst voorzien?

  30-4-2013 15:33:27
Hoi,

we zouden kleine zakjes rijst willen maken voor aan de kerk (bij ons mag dag nog ) Maar hoeveel zakjes rijst zouden we voorzien als er 80 man komt?

Voor iedereen een zakje of maar xxx zakjes in totaal? (het zouden maar kleine zakjes zijn hoor, juist een handpalmpje vol)

Debbie
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1327


Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik30-4-2013 17:02:48

ik dacht ook dat het mocht, maar blijkbaar zou het nationaal gezien niet meer mogen daar er steeds meer mensen in de armoede komen/ zitten ik zou dat precies vervangen door witte confetti. blijkbaar is er zelfs al een koppel op tv geweest dat bij zulke gelegen heden de rijst gaan opkeren en nadien zift om nog op te eten.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik30-4-2013 19:08:00

niet alleen omwille van armoede, ook omwille van de vogels!!

vogels pikken de rijst op, deze is veel te hard en daardoor gaan ze dood...

dus wat mij betreft: confetti (moet je ook nog zien welke grootte in sommige gemeenten :-)) of hartjes uit papier of bellenblaasdingetjes of zo.... bij ons zeker geen rijst, ook al zou het nog mogen...



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik30-4-2013 19:30:44

In deze trailer wordt er "rijst in dozen" gehanteerd :-)
http://www.discovideo.be/portfolio/detail/eline-brecht/

grtz




Sara
6-10-2012
 Meld misbruik30-4-2013 22:05:59

zorg vooral niet voor te veel rijst. daar hebben wij ervaring mee, echt als er te veel rijst naar je toe wordt gegooid komt dat echt HARD aan.
Ik zou gaan voor maximaal de helft van de mensen en de overschot doe je gewoon terug in een pot en kan je nadien nog van eten.

je moet wel checken of het mag bij het gemeentehuis of de kerk, het is op veel plekken verboden, vooral door de rotzooi die het nadien geeft ( zelfde geldt trouwens voor confetti) Bij bellenblaas moet je dan weer opletten op de stof van je kleed want je kan daar lelijke vlekken van krijgen, hetzelfde geldt voor bloemblaadjes

Het verhaal van de vogels en rijst is trouwens een mythe, de rijst is al lang verteerd en weg voor dat die kan opzwellen in hun maagje.



cathy
12-7-2013
 Meld misbruik1-5-2013 12:00:36

Geef nooit zoutjes, voer met smaakstoffen, ongekookte rijst, spekrandjes of droge kokosnoot. Dit kan gevaarlijk zijn voor vogels(.komt van een vogel site,dus is zeker geen mythe.)
wat ik leuk vind aan de kerk is het oplaten van ballonnen.




Niels
25-5-2013
 Meld misbruik4-5-2013 3:35:18

Geen rijst bij ons. Wij hebben gekozen voor bellenblaas.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...