Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje zaterdag 20 april

  25-4-2013 20:37:57
Dag bruidjes en bruidegommetjes

Ik ben wel pas de laatste maanden een beetje actief geworden hier, maar kan het toch niet laten om een verslagje te posten :D. Ben nog helemaal euforisch over zaterdag, dus wil ik mijn vreugde hier ook eens delen :D.

's Ochtends was het vroeg dag, om 6u opgestaan om te ontbijten met mijn mama, die eitjes, verse croissants en aardbeitjes met suiker voorzien had, superlekker dus. Moe was ik wel, maar tijd voor zenuwen was er niet, want om 6u30 was het al tijd voor haar en make-up. Tegen 20 na 8 waren we klaar, en had ik nog meer dan genoeg tijd om mijn kleed enzo aan te doen voor mijn vriend (nu echtgenoot :)) me kwam oppikken om 9u. Het zonnetje straalde, maar er stak toch een koude wind op, dus liet ik hem snel binnen :D om dan een glaasje te drinken met mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin. We overhandigden dan ook de cadeautjes die we gekocht hadden voor hen (een bon om foto's af te drukken van de trouw voor mijn ouders + bioscoopcheque, en een parker-stylo met onze namen en trouwdatum erop voor mijn broer, die ook mijn getuige was, + een True Blood-kookboek :)). De fotograaf was er ondertussen ook al, dus even later konden we naar het stadhuis van Gent vertrekken.

Daar waren we - typisch voor ons - véél te vroeg. Buiten was het echt nog wel koud ook, maar gelukkig konden we snel naar binnen om te wachten tot het aan ons was. Ik vond het daar redelijk chaotisch (wanneer is het aan ons? waar moeten we gaan staan?) en ben nogal een stresskip, dus het was daar niet goed voor mijn hart, maar eens het eindelijk aan ons was, was het echt een superleuk moment. We hadden op voorhand aan de organiste van het stadhuis gevraagd om wat andere liedjes te spelen (Can't take my eyes off of you, I'm a Believer en All You Need is Love) en dat was echt superwijs. Dan voor het uitwisselen van de ringen enzo in de trouwkapel hadden we ook wat liedjes (Wouldn't it be Nice van the Beach Boys en Happy Together van the Turtles) en een powerpoint met allemaal foto's van ons voorzien. De schepen was wel van de VLD, maar met mijn rood trouwkleed kreeg de ceremonie toch nog een sossentintje ;). Ook wel grappig dat mijn (ondertussen) schoonmoeder bij het binnenkomen van de schepen superluid "'t is Mathias De Clercq" riep :p en dat mijn mama iets te luid commentaar aan het geven was op de technicus die de powerpoint had aangezet maar de takenbalk niet gesloten had waardoor de verhoudingen er nogal raar uitzagen. Moeders hé :p. Doordat we 10 minuten extra hadden gevraagd, hadden we genoeg tijd om met iedereen die gekomen was snel een klapke te doen. En die 10 minuten konden we zeker gebruiken, want er was echt veel volk gekomen. Vrienden, familie, collega's, echt superleuk! En we kregen ook al meteen 2 gigantische boeketten van de mensen die in de bakkerij van mijn schoonmama werken :D. Bij het buitenkomen werden we bovendien bedolven onder de rijst, maar die was gelukkig tamelijk snel uit de decolleté gevist :).

Daarna zijn we in het centrum van Gent foto's gaan nemen met de fotograaf. Hebben alle klassiekers gedaan: de Graslei, de 3 torens, het Gravensteen, Patershol, en uiteraard ook de nieuwe Schaapstal ;). We staan beide niet echt graag op de foto, en ik al zeker niet, maar onze fotograaf is echt een sympathieke gast dus is de tijd snel voorbijgevlogen :). En gelukkig maar, want het was nog steeds tamelijk koud :D. Leuk ook waren alle reacties van de toeristen en andere mensen die ons passeerden. Veel applaus en gelukwensen gekregen, en ook heel veel complimentjes over mijn kleed :).

Daarna zijn we sandwichen gaan eten met de 2 gezinnen bij mijn schoonmama. Daar hadden we jammer genoeg maar een uurtje tijd voor in de planning, want daarna was het al tijd om bij mijn mémé langs te gaan in het rusthuis. Zij is niet zo heel goed meer te been, dus kon ze niet aanwezig zijn op het stadhuis en het avondfeest. Ze was echt superblij dat we er waren, had flessen schuimwijn voorzien en wou ons natuurlijk meteen gaan tonen aan haar dikste vriendin in het rusthuis :). Wie de fotograaf was, had ze blijkbaar niet meteen door (ondanks alle apparaten rond zijn nek), want toen ze hem zag zei ze "Wie is dat? Ik ken u niet, en ik ken nochtans iedereen hier!" :p. We zijn dan ook nog foto's gaan maken daar in de tuin met haar en mijn ouders + broer en zijn lief, dus ben al benieuwd naar het resultaat :D.

Vervolgens was het al tijd om naar Roeselare te vertrekken om in te checken in ons hotel en dan naar de zaal (Ter Eeste) te gaan. Voor het feest van start ging, wilden we eerst nog wat foto's nemen met de fotograaf in het ouwe gedeelte van de brouwerij. Echt een toffe locatie voor foto's, maar ook heel stoffig dus mijn kleed was ondertussen echt wel heel vuil vanonder :p gelukkig heeft niemand er iets van gemerkt.

Ondertussen was het al 18u, dus tijd om naar de zaal te gaan en de gasten te verwelkomen die zouden toekomen om 18u30. Maar uiteraard waren er al een aantal vroege vogels ;). Dus was het al tijd voor de receptie met schuimwijn en Rodenbach - de favoriet van mijn vriend euh man, dus hij was in zijn nopjes. Al was dat stiekem ook wel 1 van de redenen waarom hij Ter Eeste had voorgesteld als zaal denk ik ;). Iedereen kon voor de lens van de fotograaf ook op de foto met de fotoprops die we gekocht hadden (snorren en brillen enzo). Vonden ze superwijs! Als thema voor de tafels hadden we bestemmingen van onze huwelijksreis uitgekozen (USA, California, San Francisco, LA, Las Vegas, Monterey, Beverly Hills, Hollywood, Phoenix en Route 66) en kregen een vliegtuigje gemaakt met een wasspeld en friscostokjes, met een kaartje erin waarop de naam van de tafel stond. Vonden ze ook superwijs! Ze werden dan aan tafel geroepen met een toepasselijk liedje. Voor ons en onze ouders hadden we filmmuziek gekozen. Little Green Bag (van de openingsscène van Reservoir Dogs :D) voor onze ouders, en de main track van 2001 A Space Odyssey voor ons :D lekker theatraal :D.

Dan was het al tijd voor het eten, alles was echt superlekker en de mensen gaan er nog lang over spreken denk ik :D. Ondertussen waren er ons al verschillende mensen komen zeggen dat het moeilijk zou zijn om onze trouw te overtreffen :D. Na het eten kwam er dan een verrassing: mijn schoonmama had Frank Vander linden gevraagd om een half uur te komen spelen, en wij wisten van niks! We zijn al fan van De Mens sinds het begin dat we samen zijn, dus voor ons was dat echt wel het ideale cadeau! Ondertussen zijn we ook al tientallen keren live gaan kijken naar De Mens en Frank Vander linden, dus onze koppen kende hij ondertussen al ;). Het was echt superleuk, en iedereen was echt onder de indruk!

Daarna was het dan tijd voor het dessertenbuffet, waar iedereen ook echt lyrisch over was! Helaas had ik toen niet zo heel veel honger meer (waarschijnlijk stiekem toch een beetje stress), dus heb ik niet al te veel van al die lekkere dingen kunnen proeven. En er was echt veel! Dus nu ben ik alle koppels die we kennen aan het overtuigen om ook daar te trouwen. Kwestie van toch eens ten volle van het lekkere eten te kunnen genieten :D.

Na het dessert volgde dan een optreden van Ostrogoth, de groep waar mijn papa bassist in is :D hij was echt supertrots de hele dag dus ik denk dat hij het echt wel leuk vond om dat te kunnen doen. Het werd dus echt wel een muzikale avond :D. En na de speeches van ons en onze getuigen (die boordevol gênante verhalen zaten, maar dat hoort erbij zeker :)) was het dan zover: de openingsdans (op Maybe I'm Amazed van Paul McCartney en Wings). Dit was het moment waar we echt het minst naar uitgekeken hadden, want we zijn allebei geen echte dansers (mijn vriend heeft niet veel gevoel voor ritme, en ik laat me niet graag leiden, de ideale combinatie dus :p), maar het is verbazingwekkend goed gegaan. Of dat heeft iedereen ons toch wijsgemaakt :D.

Ten slotte was het dan eindelijk tijd om te feesten! Zoals gezegd, mijn vriend en ik zijn echt geen dansers, maar we hebben toch vaak op de dansvloer gestaan! Zelfs voor muziek als Nicki Minaj, wat echt niet ons ding is ;). De dj heeft het echt super gedaan, een mooie combinatie van onze favoriete genres (meer sixties en rock) met hedendaagse en foute muziek (zoals Nicki Minaj, en uiteraard ook Gangnam Style ;)). Alweer, iedereen was supercontent! Sommigen waren ondertussen wel al een beetje te zat (er zijn een aantal glazen gesneuveld denk ik), maar qua marginaliteit viel het al bij al nog mee ;). Tegen half 5 hebben we dan afgesloten met een slow voor mijn papa en mij, nl. Hey Jude van The Beatles... die we dan uiteraard allemaal tot het einde in koor meegezongen hebben: 'Na na na nananana...'! De perfecte afsluiter! Na een pijnlijke wandeltocht op blote voeten (teveel gedanst!) lagen we dan om 5u in bed.

De dag erna hebben we nagenoten met een ontbijtje met de andere mensen die in Roeselare blijven overnachten waren. Daarna zijn we nog op bezoek geweest bij mijn vriend euh man zijn mémé, en dan naar huis gegaan. Daar kwamen we binnen in een volledig onder handen genomen huis: slingers in de living, 150 bekertjes gevuld met water op de vloer van de keuken, 400 ballonnen in de bureau, matras verdwenen naar de zolder en vervangen door stro, plastic folie over de wc, krijttekening op de koer, hartjes uit fake sneeuw op de ruiten, bestek in de spoelbak... Kortom: mijn man zijn broer, zus en vrienden hadden zich geamuseerd :D. Dus hebben we toch nog wel 2-3 uurtjes opkuiswerk gehad, maar sindsdien is het volop nagenieten dankzij al die mooie herinneringen, en de leuke bloemen, kaartjes, cadeautjes... die hier in ons huisje staan. Kort samengevat: het was een fantastische dag!

En daarvoor toch nog even een paar mensen bedanken
Joke Dult van Glance of Beauty voor mijn kapsel en make-up
Philippe Wuyts, onze fotograaf
Andy aka Discobar Concept C, onze dj :)
en uiteraard ook de groep van mijn papa en Frank Vander linden voor de geweldige muziek
alle mensen van Ter Eeste, het was echt dik in orde!
en last but not least mijn ventje, om niet alleen op onze trouwdag maar altijd zijn best te doen om mij gelukkig te maken :)

Marjan
20-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2226


Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik25-4-2013 20:38:21

Aiai, zo een uitleg, chapeau voor diegenen die dit lezen!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 21:06:15

Da's pas een verslag se! :-)
Super, je enthousiasme straalt er vanaf!! Super verrassing ook seg van je schoonmama!
Je geniet duidelijk nog na! Hihi, wij trouwen op jullie derde "vermaanddag" :-)



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik25-4-2013 21:10:16

Een dikke proficiat Marjan :-)

Ik heb genoten van je verslag. Je hebt me meerdere keren doen lachen. Het geluk straalt van je tekst af;-)
Ik wens je een gelukkige leven toe
groetjes Sarah



Eline
20-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 23:14:06

Aan je verlsgje te lezen leek het mij een prachtige dag Hopelijk mag gans je (getrouwde) leven er een vervolg van zijn!
Ik zag onlangs foto's van jou de facebookpagina van Joke Dult, want ik boekte haar ook voor ons huwelijk, en ik moet zeggen, je zag er héél erg mooi uit!Nogmaals PROFICIAT en geniet nog maar héél lang na!



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik26-4-2013 7:35:08

dikke proficiat , en vond het een super verslagje om te lezen!!!
zo te lezen heb je van elk moment genoten!!

groetjes melissa en john



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-4-2013 7:56:58

Oh, vooral uwe laatste zin pakt mij si...dat gevoel had ik ook heel hard op het einde van onze dag...hoe gelukkig ik was dat mijn manneke al mijn grillen had overleefd tijdens de voorbereidingen naar onze trouw en vooral...dat hij mij vanaf dan voor altijd gelukkig ging maken !

Heel leuk verslagje!!
Al ben ik nu heel benieuwd naar een foto van je rood kleedje...
Maar het klonk als een super leuke dag met ook leuke verrassingen!

Geniet super hard na en vooral, veeeeel geluk samen in de toekomst!

groetjes
Sandra



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 8:08:48

Wauw! Het klinkt allemaal fantastisch. Zoals jij het beschrijft, was ik er precies bij :)
Proficiat!!!!!



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik26-4-2013 8:36:48

Ik ga akkoord met mijn voorgangers. Erg gelukkigmakend op een vrijdagmorgen!



viki
18-10-2013
 Meld misbruik26-4-2013 12:53:37

Waw, wat een leuk verlagje
Proficiat.

Ik ben ook wel stiekem blij om te horen dat alles in orde was, want wij houden ook ons feest in ter Eeste

Mag ik vragen wat jullie gekozen hebben van eten?

groetjes



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-4-2013 14:17:47

Super leuk verslag! We mochten blij zijn, hé, met zo'n mooi zonnetje afgelopen zaterdag.
Je hebt duidelijk even hard genoten dan ik.



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik27-4-2013 12:48:35

Merci iedereen voor de leuke reacties! We zijn inderdaad nog volop aan het nagenieten :D. Nu is het vooral uitkijken naar de foto's van de fotograaf, dus het is te hopen dat die er snel zijn! Zal er dan ook wel eens een paar posten, maar voorlopig hebben we vooral foute foto's genomen door vrienden tijdens het avondfeest ;).

@ viki: wij hadden als voorgerecht de mi-cuit van tonijn en daarna de eend. We wilden eerst het varkenshaasje nemen, maar dat was (naar onze goesting) iets te ver gebakken op het proefdiner, dus vonden we de eend veiliger. Maar we hadden laten vallen bij de zaal dat zowel de vis als het vlees gerust wat roder mochten, en op de avond zelf was alles echt perfect gebakken :).



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik27-4-2013 15:44:32

Ahja, voor de geïnteresseerden misschien nog de link naar onze site: www.janenmarjantrouwen.be
Ik moest er wel bij zeggen van mijn vriend dat hij niet veel tijd had om hem te maken, dus dat de site niet helemaal is uitgedraaid zoals hij eerst in gedachten had :D ik vind het in elk geval goed maarja, programmeurs hé ;).



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik27-4-2013 15:50:16

En de foto's die opgeladen zijn op de foto-app die we gebruikt hebben: https://www.weddingpartyapp.com/e/ju14s6y
Maar de meeste mensen hebben hun digitaal fototoestel gebruikt :). Dus als tip voor mensen die nog moeten trouwen: ik zou geen geld uitgeven aan wegwerpfototoestellen. Gewoon eens laten vallen bij de mensen (eventueel op je uitnodiging zetten) dat ze hun digitaal fototoestel meenemen. Dat hebben wij ook gedaan.



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik28-4-2013 14:44:24

Zalig, dat idee van de huwelijksreis-cadeau! Leuke site, en ja ik herken het "programmeurs-perfectie-idee", ik heb er hier ook eentje en to top it off, ik heb nog webdesign gegeven op avondschool, dus twee steenezels bij elkaar :p



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik28-4-2013 16:46:47

Hihi ja ik heb ook 2 jaar programmeren gevolgd, en hoewel ik niks van webdesign ken, ben ik toch wel tamelijk perfectionistisch :D dus beetje dezelfde situatie hier.



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik29-4-2013 13:58:25

Het is een Marylise denk ik je kleedje? Prachtig hoor!
Dat rood staat je echt super goed!!

groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info