Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Corsica of Kroatië

  25-4-2013 16:31:49
Hallo, iemand die reeds een rondreis gemaakt heeft in Corsica of Kroatië? Beide bestemmingen staan op onze top huwelijksreisbestemmingen. Maar we twijfelen nog.

Corsica is kleinschalig en oh zo mooi op foto, maar ook vrij geprijsd. Kroatië is ook een super mooi land, maar dan weer een stuk groter en daar moet je al keuzes maken welk deel van het land je wilt zijn (Noord- of Zuid-Kroatië).

Ik geef ook nog mee dat we vooral fan zijn van de natuur, wandelingen, rust, genieten en geen dagen aan het zwembad bakken. Het doel zou zijn om een rondreis te maken en niet op één plaats te blijven plakken.

Tips zijn altijd welkom :)


evy

Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1205


Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:41:10

Hoi Evy,

Ik weet niet hoe lang je daar naartoe zou gaan, maar voor Corsica zijn twee weken toch echt wel nodig. Voor een week naar daar gaan, is nogal stom. Tenzij jullie met het vliegtuig gaan? Wij hebben dat telkens met de wagen gedaan en dan de boot op.
Als je met het vliegtuig gaat, dan moet je echt een auto huren, want zonder ben je daar niks.

Corsica is prachtig! Ik ben er nu al twee keer geweest en ik wil zeker nog eens terug!
Je hebt daar enorm veel natuur, je kan er enorm veel wandelingen maken en het is er in de zomer altijd mooi weer! Corsica is nu ook niet heel groot, maar je bent soms al snel enkele uren onderweg om van plaats X naar plaats Y te gaan, omdat je het gebergte in moet en je daar enorm veel kronkelwegen hebt :)

Kroatië staat zelf nog op mijn verlanglijstje, maar wij zagen dit meer als een reis voor volgend jaar. Wij wilden als huwelijksreis nog eens echt een verre reis maken, dus is het Bali geworden.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Groetjes,

Tineke



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik25-4-2013 17:16:30

Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt in Kroatie. Zeer mooi land. Onze route (even uit het hoofd)

Berchtesgaden (DL)
Zagreb
Slunj
Plitvice
Krk
en dan Istrie heel wat



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 17:31:42

Ik vond kroatië ook echt de moeite. Op Corsica ben ik nog nooit geweest. Als je echt veel wil wandelen is de zomer misschien wel wat te warm. Wij verbleven op eiland Krk en zijn naar Cres en Plitvice geweest als uitstap. Als huwelijksreis is stoppen in Bled (Slovenie) echt wel een aanrader, nog nooit zo'n romantisch plaatsje gezien.



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik25-4-2013 18:54:03

Idd, we zijn ook gestopt in Bled op de terugweg en hebben `ge-bootje-vaart` op het meer :-)




Isabelle
12-7-2014
 Meld misbruik25-4-2013 19:51:45

Ik ben alleen nog maar in Corsica geweest en het is zeker de moeite ! Echt een prachtig eiland, je hebt veel afwisseling: stranden, gebergte en veel groen. De inwoners zijn ook heel vriendelijk en het eten is er lekker !



Evy
27-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 22:41:14

Wij hebben ook eerst gekeken voor Corsica. Ziet er inderdaad fantastisch uit. Maar de prijzen schrokken ons af en hebben dat direct afgeschreven. Wij vonden het teveel geld, maar het is natuurlijk een beetje te zien hoeveel je wil uitgeven.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 7:51:39

Op Corsica kan je makkelijk een B&B ofzo boeken. En die vallen mee van prijs, dat deden mijn ouders als ze alleen gingen. Als we met vier naar daar gingen huurden we een gîtes. De hotels zullen allicht heel duur zijn. Maar met een beetje zoeken moet het volgens mij wel de moeite zijn om betaalbare B&B's te vinden.



evy

 Meld misbruik26-4-2013 9:10:14

Tineke, we zouden sowieso met het vliegtuig gaan. Is een pakje relaxer en win je toch tijd mee. Twee weken zouden we toch voorzien (het mag ook niet te snel voorbij zijn ;)). Ik had al even rondgekeken naar overnachtingen en de meeste zijn toch prijziger dan in andere landen. Maar, zoals je zegt zullen er wel nog leuke B&B's bijzitten die doenbaar zijn van prijs. Dus waarschijnlijk wat zoekwerk, maar dat is voor mij al een deel van de vakantie ;)

Ne en Bea, we gaan deze zomer naar Slovenië. Dus zullen dan al kunnen bootje varen in Bled :)

Naamgenootje :), de prijzen liggen inderdaad hoger, maar we zullen even zoeken naar B&B's (zoals Tineke zegt) die misschien toch beter bij prijs zijn.

Naar het zuiden van Kroatië ben ik al geweest (Dubrovnik) en ben echt wel een fan van het land. Maar, er is nog zoveel meer te zien, dat is net het probleem :) Dus, indien het Kroatië wordt zal het keuzes maken zijn.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 9:24:00

Hoi Evy,

Als je wilt dan vraag ik eens aan mijn papa of hij mij nog enkele goede adresjes kan bezorgen? Zij hebben een drie-vier jaar geleden niets anders dan B&B's gedaan daar. Dan kan je die eens opzoeken en bekijken of die jou aanstaan. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn ouders enorm veel geld uitgegeven hebben aan B&B's. Zij zijn met de auto naar daar gegaan en de tandem op het dak. En dan gingen ze een rondrit maken met de tandem. Helaas hebben ze het na enkele dagen moeten opgeven, want de tandem had het begeven... Dan maar alles met de auto gedaan en dan hadden ze veel meer tijd om alles goed te bezichtigen.



evy

 Meld misbruik26-4-2013 11:18:40

Hallo Tineke, zou super zijn mocht je mij enkele goede adresjes kunnen bezorgen. Altijd makkelijk om uit de ervaring van iemand anders te vertrekken. We zullen het sowieso ook met de auto doen ipv met de tandem ;)




Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik26-4-2013 11:25:59

Ik heb mijn papa een mailtje gestuurd, kan je mij misschien jouw e-mailadres geven? Dan bezorg ik jou (normaal) dit weekend een aantal adresjes, als hij deze nog weet terug te vinden (hij is heel ordelijk, dus dat mag normaal geen probleem zijn!).



evy

 Meld misbruik26-4-2013 12:06:48

Super hard bedankt :) Je kan de informatie doorsturen naar evandenblock@hotmail.com Ik kijk er al naar uit om de info te ontvangen!



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik26-4-2013 17:50:37

Evy,
Ook een rit met de paardenkoets rond het meer van Bled vond ik super! Ik voelde me echt een prinses...



evy

 Meld misbruik26-4-2013 18:46:19

Bea, we zullen er deze vakantie dan eens werk van maken om dat te doen in Bled :)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik8-5-2013 8:24:56

Evy, ik heb je een mailtje gestuurd :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums