Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gastenboek nodig?

  25-4-2013 14:47:23
Hallo iedereen,

Hebben jullie allemaal een gastenboek (of een variant daarop) of zijn er ook die dit helemaal niet doen? Ik vind het zelf niet zo leuk om iets in zo'n boek te moeten schrijven en ik veronderstel dat ik wel niet de enige zal zijn dus dacht ik van het hele gastenboek gedoe misschien te laten vallen. Of is dit echt not done?

Grtjs,
Eva

Eva
21-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1985


Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 14:51:07

Hoi Eva,

Volgens mij gaat niemand (of toch bijna niemand) dit missen (persoonlijk mijn idee), maar ik vind het wel leuk om een herinnering te hebben en die leuke, lieve berichtjes een aantal maanden later nog eens te lezen. Mensen die niks willen schrijven, hoeven dat ook niet te doen he.

Groetjes,

Tineke



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-4-2013 15:04:46

goh, ik schrijf nu zelf wel graag in een boekje, om toch een blijvende herinnering na te laten.. .maar op zich schrijf ik ook wel altijd een kaartje :-) dus moest zo'n boek er niet zijn, zou ik het niet missen (en dat terwijl ik dus wel een fan van schrijven ben haha)

dus ik denk dat het geen ramp is - de meeste mensen blijven toch steken op 'veel geluk' 'topfeest' of zat gekrabbel... :-)



evy

 Meld misbruik25-4-2013 15:14:16

Als je niet voor het traditionele gastboek bent, heb je massa's leuke alternatieven. Hier heb je enkele leuke ideetjes: http://www.bespoke-bride.com/2012/04/17/21-alternative-...



Liane
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 15:15:01

Wij hebben ook niet echt een gastenboek. Er zijn hele leuke ideeën te vinden als je niet houdt van een standaard gastenboek, maar toch iets wil bijhouden als aandenken aan de gasten (o.a. http://www.marthastewartweddings.com/228540/wedding-guest-book-ideas/@center/272429/diy-weddings). Zelf hebben wij gekozen voor allemaal kleine gekleurde envelopjes met felle kaartjes waar ze iets voor ons op kunnen schrijven. Die envelopjes worden dan tijdens ons feest in een vaas gestoken (ziet er mooi fleurig uit) en na ons feest kunnen we die zelf in een boek plakken. Een bijkomend voordeel daarvan is dat niet iedereen de berichtjes van anderen kan lezen, dus dat neemt voor een deel van de gasten de stress wat weg :).



Dominique
8-6-2013
 Meld misbruik25-4-2013 15:31:24

@Liane: waar heb je die leuke envelopjes met bijpassende papiertjes gevonden? Ik had het idee ook al gezien en vind het heel leuk...



Jorien
4-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:00:19

Wij hebben geen traditioneel gastenboek, maar kaartjes waar enkele vragen opstaan zoals: Waar heb je de bruid/bruidegom leren kennen? Leukste herinnering aan haar/hem? Wanneer gaat hun eerste kindje geboren worden? Naam? Wat wens je het bruidspaar?

Zelf vul ik ook niet graag een blanco blad in, dus dit vond ik wel een leuk (een als we achteraf de antwoorden lezen vast ook grappig) idee.



Jana
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:16:11

Hey, wij hebben een canvas besteld waarop een boom gedrukt staat. De bedoeling is dat de gasten dan een vingerafdruk in gekleurde inkt plaatsen op de boom. Dit vormt dan de blaadjes van de boom (je moet maar eens googlen op fingerprint tree). Wij gaan dit dan nadien omhoog hangen en zo blijft het iets centraal in ons huis ook. De bedoeling is ook om er een familieboom van te maken met ons gezinnetje en er later ook handafdrukken rond te laten zetten van ons en hopelijk onze kindjes.
groetjes
Jana



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:20:21

Wij hebben het wel, ik vind het wel leuk om dit te hebben als herinnering.. Wat ook wel leuk is is een babbelbox ofzo, of je hebt ook zo'n wensboom waar je allemaal kleine kaartjes aanhangt, dan moet de boodschap ook niet groot zijn.. :)



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:21:03

Wij hebben ook een "boom-gastenboek": http://www.etsy.com/listing/108512950/wedding-tree-gues...
We hebben deze genomen omdat we wel iets als herinnering wouden, maar een echt gastenboek was niet zo ons ding! En met zoiets riskeer je ook geen verfongelukjes e.d.,
maar je hebt inderdaad verschillende mogelijkheden: zo'n boom, jullie initialen in hout uitzagen en laten tekenen, een canvas met jullie foto, een wensboom,...
Laat je creativiteit maar de vrije loop gaan!
Groetjes!



Eva
21-9-2013
 Meld misbruik25-4-2013 16:54:34

Er zitten wel leuke ideeën bij dus misschien moet ik een alternatief gastenboek toch maar overwegen. Het is inderdaad wel leuk dit als herinnering te hebben. Bedankt voor jullie input!



Liane
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 21:41:14

@Dominique: Wij hebben ze online besteld. Gewoon een paar verschillende kleurtjes. Bijbehorend gekleurd papier moeten we nog kopen en zelf in dejuiste grootte knippen/snijden. http://www.enveloppenland.nl/gekleurde-enveloppen/papie... => deze zijn ongeveer even groot als een bankkaart.



Samira
6-7-2013
 Meld misbruik25-4-2013 23:48:48

Ik ga zo tekeningen van liefde is.... Op stickerpapier drukken en dan plak ik de stickers daarna tussen de foto's in ons fotoboek... Is wel leuk als ze iets geschreven hebben en je dan deze sticker bij de foto van die personen kan plakken...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...