Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkel hapjes en dessertenbuffet

  13-11-2006 13:59:47
Hallo, ik ben Veerle. Ik heb gezien dat er heel wat Veerles op het forum zijn maar dit is mijn eerste vraag hier. Mijn verloofde en ik willen trouwen in de lente van 2008. Oorspronkelijk hadden wij het Bloemenhof in Brasschaat genomen als lokatie voor ons avondfeest. Na tekening van het contract zijn wij echter te weten gekomen dat deze zaak in maart faïlliet is gegaan en werd overgenomen door dezelfde zaakvoerster maar onder een ander mandaat. Zij blijkt tientalle schulden te hebben. Wij schrokken ons uiteraard rot. Wij hebben onmiddellijk het contract laten annuleren. Onze voorschot zijn we uiteraard kwijt maar liever dat, dan dat die zaak op de fles gaat net voor je trouwdag.

Enfin, we moeten dus nu opnieuw gaan zoeken naar een feestzaal.
wij hebben geen geld voor een grote chique zaal maar willen ons feest ook niet geven in een aftandse parochiezaal, begrijp je?

Onze bedoeling is om een leuk avondfeest te geven met warme hapjes, dessertenbuffet en drank à volonté. dus geen diner aan tafel. Ik heb de indruk dat niet veel feestzalen zoiets doen. Wie kent er een adresje voor ons?

Alle reacties zijn welkom.

Groetjes van een nu al gestresseerde aanstaande bruid :)

Veerle
12-4-2008
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2483


Nele
19-5-2007
 Meld misbruik13-11-2006 15:14:36

In Hof Ten Bosse, in Heusden (bij Gent) doen ze dit ook, maar waarschijnlijk is dat te ver voor jullie?
Ik weet wel dat de laatste tijd meer zo'n feesten gegeven worden met kleine hapjes. Uiteindelijk heb je dan ook een hele menu gekregen, maar dan meer in verschillende hoofdgerechten en zo ;-)
Veel succes!
groetjes Nele
19/05/07



Els
26-5-2007
 Meld misbruik13-11-2006 15:23:16

Hey Veerle,

In eerste instantie proficiat met je voorgenomen trouwplannen!

Tja, ik herken het probleem: wij wilden eveneens eten in besloten kring eten (suite = 15 pers) en daarna een groot dessertenbuffet annex dansfeest geven voor 200 personen.Vele zalen hebben ons de deur gewezen omw van het feit dat ze een volle bezetting wilden voor het eten (en zeker in een populaire periode als mei). Sommige uitbaters zeiden zelfs dat het ons nooit zou lukken, omdat ze onderlinge afspraken hadden over dit soort zaken. Maar we hebben doorgezet, en ja hoor uiteindelijk hebben we de geschikte zaal gevonden: het Strijboshof in Kalmthout. Misschien een beetje verder (wij trouwen in Schilde, dus het is nogwel te doen). Leuk kader, toffe uitbater, betaalbare prijzen en vooral... ze hadden geen enkel probleem met onze formule.

Aangezien je oorspronkelijk in Brasschaat had geboekt, vermoed ik dat je van die omstreken bent en dan is Kalmthout wel doenbaar. Je kan al eens kijken op hun website: wwww.strijboshof.be.

Misschien heb je er iets aan en alvast nog veel succes met je zoektocht en verdere huwelijksvoorbereidingen!

Groetjes,
Els



inge
12-8-2006
 Meld misbruik13-11-2006 17:49:13

Dag Veerle,

Wij trouwen op 16 december en doen onze 'trouwfuif' in La Grange te Massenhoven. Dit is een kleine, supergezellige feestzaal gelegen in het bos. In de namiddag gaan wij er met een 20-tal mensen eten, 's avonds komen de vrienden (een kleine 100 mensen) en krijgen ze warme hapjes. De mensen van de feestzaal zijn echt heel flexibel. Als je Massenhoven niet te ver vindt, raad ik je echt aan om er eens contact mee op te nemen.

Groetjes,
Inge



Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik13-11-2006 18:40:42

Helaba Veerle!

Ik ben Veerle en ik heb hier ook al één keer een berichtje gepost over mijn bruidsjurkdilemma...(dat ondertussen opgelost geraakt is!)
Wij zijn van Antwerpen en geven ons feest in "'t Schaliënhuys" (een gerestaureerde oude hoeve)in Temse. Die mens is supervriendelijk en ik denk dat je met hem zeker geregeld kan krijgen dat je hapjes en een dessertenbuffet doet!
Wij laten eerst de Mongoolse BBQ komen voor de familie en daarna een pannenkoeken- en wafelkraam voor de rest van de genodigden (ong. 200 personen). Dat was allemaal rpima zolang we de drank bij hem afnamen. De drankforofait is ook heel betaalbaar, dus...zeker de moeite om eens te gaan kijken!

Succes!
Veerle



vanessa..
27-7-2007
 Meld misbruik13-11-2006 19:17:27

Je kan eens informeren bij salons de groene jager in Brasschaat, deze doen ook dessert/kaasbuffetten, hapjes, recepties en ze zijn niet zo onmenselijk duur.
Wij geven ons trouwfeest ook daar volgend jaar in juli...Eerst dineren met de suite daarna avondfeest voor de rest van de gasten met dessert/kaasbuffet.

groetjes!!!




Mieke
11-8-2007
 Meld misbruik13-11-2006 19:24:09

Hey Els,

even een reactie op jouw antwoord : wij trouwen ook in het Strijboshof volgend jaar. Eerst waren we van plan om al onze gasten voor het diner uit te nodigen, maar omdat dit er uiteindelijk toch wel veel worden (+- 180 !), gaan we misschien ook opsplitsen in gasten voor het diner en daarna gasten voor het dessertbuffet en dansfeest.
Heb jij er toevallig een idee van hoeveel dit dan kost in het Strijboshof voor de gasten die enkel naar het dessertbuffet komen ? Dan kan ik mijn schatting van de kosten een beetje up to date houden hé...
Ik ben in ieder geval al blij dat deze formule mogelijk is in het Strijboshof, want ik was nog van plan om hen daar voor te bellen.
Aan Veerle : ik zou zeker eens gaan horen bij het Strijboshof. Wij vonden dit echt een supertoffe zaal en je hebt heel veel formules voor diners, buffetten, hapjes,...

Nog veel succes met je voorbereidingen,

Mieke



Kim
9-6-2007
 Meld misbruik13-11-2006 23:59:54

Hey Veerle,

wij plannen ook een feest zoals jullie. Wij hebben Outfort in Hoboken vastgelegd (www.outfort.com ). Heel gezellig, origineel en supervriendelijke mensen en ook niet duur.
Wat Freddy zegt over Barcelona klopt volgens mij niet. Wij zijn daar ook geweest en er is ons heel duidelijk gezegd dat zij ook een diner verwachten omdat ze anders niet uit de kosten komen. Prachtige zaal, dat zeker, maar niet goedkoop!
Nog veel succes!

Groetjes
Kim



freddy

 Meld misbruik14-11-2006 10:04:48

Hey Kim,
Inzake Barcelona weet ik uiteraard niet wanneer je dat vernomen hebt. Kan enkel maar bevestigen dat ik op 29 september ll. een huwelijksvideoreportage deed in Barcelona. De suite (wel 15 man) had een diner waarna de overige gasten kwamen voor het dessert met avondfeest. Hoe dan ook een telefoontje aan Barcelona is rap gegeven als Veerle dat wenst.
Groetjes aan allen
Freddy



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik12-12-2006 8:24:37

Hi Veerle,

Ik weet dat ik wel heel laat reageer op je berichtje. En ik hoop echt dat jullie nu wel een goede zaal hebben gevonden.

Wij hebben 2 weken geleden een optie genomen op de feestzaal van het Bloemenhof. Pas daarna heb ik het forum ontdekt, en daar las ik niet zo heel veel goede commentaar (er was ook iemand die me dat faillisement had gemeld, maar ik kon er niet direct iets over terugvinden). Dus wou ik een nieuwe afspraak maken om eens samen met mijn ouders te gaan kijken maar ik heb hen dus niet meer kunnen bereiken. Achteraf gezien ben ik ook wel blij dat we nog niets getekend hadden.

We hebben nu voor La Grange in Massenhoven gekozen. Daar heb je ook een formule om de mensen met hapjes en dessert te verwelkomen.

Nog veel plezier met het voorbereiden van jullie huwelijk!!!
Groetjes,
Véro




Krista
7-7-2007
 Meld misbruik22-1-2007 17:22:12

Bloemenhof is idd failliet.



Veerle
12-4-2008
 Meld misbruik24-1-2007 9:24:59

Ik wil jullie bedanken voor de warme reacties op mijn berichtje. Ik moet toegeven, ik was een beetje in paniek maar door jullie suggesties zijn we weer op het goede spoor. We zijn gaan kijken naat 't outfort in Hoboken en hebben een optie genomen. Hoogst waarschijnlijk wordt dat onze zaal!!! Ik ben zo gelukkig dat alles goed is gekomen!

Heel veel liefs aan iedereen!

Veerle
3/05/08



Mieke
15-8-2008
 Meld misbruik26-9-2007 13:34:51

Hallo Veerle,
Ook wij hebben gekozen voor Outfort in Hoboken, ik was er al eens met een feestje van mijn werk geweest en ik kan je verzekeren dat alles daar tot in de puntjes af is hoor ! Zeer vriendelijke mensen, mooie zaal met prachtig terras en toch betaalbaar.
Groetjes,
Mieke
08/08/2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info