Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Attest van aanwezigheid afgeven of niet?

  23-4-2013 23:47:01
Ik ben anderhalve week geleden getrouwd en op voorhand hadden we aan de dame van de burgerlijke stand in de gemeente een lijst doorgegeven van de broers/zussen/ouders zodat ze documenten konden opmaken dat ze op hun werk konden afgeven omdat ze aanwezig waren op onze trouw.

Nu hebben we dat aan hen gegeven die ook daadwerkelijk aanwezig waren in het gemeentehuis. Maar de vader van mijn echtgenote (waar we helemaal geen goede band mee hebben en die de laatste maanden zelfs niet meer tegen ons gesproken had, omdat hij boos was dat zijn "nieuwe" vrouw niet uitgenodigd was) was niet aanwezig in het gemeentehuis. In de kerk zat hij wel achteraan. Maar op het etentje daarna en op het avondfeest weigerde hij te komen ook al heeft mijn echtgenote hier echt meermaals achter gevraagd.

Nu vraagt hij ineens wel om zijn attest van aanwezigheid zodat hij verlof kan krijgen voor 2dagen ook al was hij alleen in de kerk aanwezig. Ik weiger hem dit te geven, maar mijn echtgenote zou dit gewoon geven om van zijn gezaag af te zijn. Wat zouden jullie doen?
(wetende dat hij helemaal nooit heeft omgekeken naar mijn echtgenote toen ze klein was en ons de laatste jaren en zeker de laatste maanden genegeerd heeft)

Karel
12-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1835


Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik24-4-2013 7:56:30

Gewoon geven. Toon dat jullie wel volwassen zijn, wat maakt het nu voor jullie uit? Je zegt trouwens zelf dat hij naar de kerk gekomen is, hij was er dus wèl



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik24-4-2013 9:41:22

Goh, geef het hem gewoon om er inderdaad van af te zijn en dat stuk af te sluiten. Ik begrijp je wel helemaal en zou ook boos zijn maar hiermee zal je het hem niet duidelijk maken.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik24-4-2013 10:03:41

Amai, ik zou ook boos zijn en het gevoel dat hij de situatie misbruikt, zou ook op me blijven plakken... Tegelijkertijd heb ik ook wel zoiets van 'hier is uw attest, bol het af', om inderdaad niet nog meer gedoe te moeten aanhoren :-)
Zoals Rebecca al zei (Rebecca, 't is al de tweede keer vandaag dat ik je gelijk geef, sterk haha): hij zal de boodschap toch niet begrijpen en er zijn eigen verhaal van maken, als ik het zo lees...



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik24-4-2013 10:12:52

Nadia, two great mind alike



krista
9-8-2013
 Meld misbruik24-4-2013 13:35:19

Hoi Karel,
Ik vind dat jou vrouwtje haar hartje moet volgen...
En vermits jullie getrouwd zijn moet jij haar gevoel ook volgen...
Zij alleen kan die beslissing nemen.
Zoals het zo vaak is volg je buikgevoel, volg je hartje, daar kunnen wij niet in tussenkomen.
Sorry, maar zo zie ik het..
Veel succes X



krista
9-8-2013
 Meld misbruik24-4-2013 13:37:07

Maar sta wel achter de beslissing van jou echtgenote ;-).
Dit vind ik persoonlijk ook belangrijk :-).



Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik26-4-2013 9:22:47

in heb ook zoiets van een heel vervelende zaak, maar laat hem zien dat jullie volwassen zijn en bezorg het hem al dan niet met de met de post.

Laat dit niet aanslepen en voorkom dat het een toch wat jammere schaduw zou kunnen geven aan jullie mooiste dag. dat is zo een papiertje echt niet waard.

Kinderen zijn nooit verantwoordelijk voor het gedrag van Hun ouders, maar wel voor de manier waarop ze met de situatie omgaan, en aangezien we volwassen zijn horen we ons ook zo te gedragen, dan kan je jezelf niks verwijten, wat er ook gebeurd.

En geloof me elk huisje heeft zijn kruisje, het overkomt niet alleen jullie.
ik kan alleen maar zeggen, hoofd omhoog, borst vooruit en blik op de toekomst, het verleden kan je niet meer veranderen.

Veel succes ermee!!!



Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik26-4-2013 9:32:58

Al begrijp ik je maar al te goed zit zelf in een moeilijke situatie met familie. Jullie hebben hem nog gevraagd. Mijn familie weet nog van niks en ik ga dat ook zo houden.
Ik heb er genoeg mee afgezien en wil genieten van onze dag zonder dat ik me nog extra zorgen moet maken. ik ga niet verder uitweiden ik heb keuzes moeten maken destijds en hoe moeilijk het soms ook is ik blijf bij mijn beslissing, das het beste voor mezelf en mijn gezin!! Kan hard lijken, maar ik heb er enorm van afgezien, maar ik moet voort hoe dan ook!!! Ik leef voor mijn ventje en mijn gezin zij zijn mijn nummer 1!!!



Karel
12-4-2013
 Meld misbruik26-4-2013 10:25:20

Deze zondag zien we hem omdat een nichtje haar communie doen en dan geven we hem het blad om van alle zever vanaf te zijn. Maar daarbij blijft het dan ook van onze kant en zal het van hem moeten komen in de toekomst als hij ons zou willen zien (wat ik eigenlijk betwijfel).

Mieke, je maakt uw eigen keuzes natuurlijk en dat moeten de anderen maar aanvaarden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...