Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

horloge

  13-11-2006 8:15:58
Hallo

Ik had ergens gelezen op een trouwsite dat de bruid de dag zelf geen horloge draagt.

Nu vroeg ik mij of er bruidjes zijn, die dit wel doen??

Ik kan me niet voorstellen dat ik een hele dag zonder horloge moet lopen. Ik zou constant aan iedereen vragen welk uur het is.

groetjes
nadia
16/6/07

nadia

Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1016


Nathalie
8-9-2006
 Meld misbruik13-11-2006 8:34:46

Ik kan normaal gezien ook niet zonder horloge, maar op mijn trouwdag heb ik het niet gedaan, ik vond het gewoon niet mooi. EN ik moet zeggen, ik heb hem de hele dag niet gemist!

Groetjes
Nathalie
getrouwd op 08-09-06



Christine
30-9-2006
 Meld misbruik13-11-2006 9:22:30

Hey,

Ik heb op de dag zelf ook mijn uurwerk niet gedragen en het totaal niet nodig gehad !!!

Er zijn mensen genoeg met een uurwerk en heb aan enkele gevraagd, als het dan is, laat het me weten want dan moeten we vertrekken naar de kerk.

En op het feest, het vloog voorbij, en ik heb alleen maar gevraagd hoe laat het was, toen het feest gedaan was ;)

Groetjes,
Christine



Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik13-11-2006 10:21:24

Hallo,
ik ga wel mijn horloge dragen, want ik wil volgen of alles nog volgens schema zit. Anders word ik zot als ik constant moet vragen aan andere mensen hoe laat het is. Heb wel een horloge die ik leen van een vriendin, want mijn zwarte Rodania horloge past niet bij mijn kleed.

Dominique
25.11.2006



K
7-7-2007
 Meld misbruik13-11-2006 10:35:34

Waarom zou een bruid geen horloge dragen? Zie geen enkele reden!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik13-11-2006 10:37:46

Hey,

ik heb ook geen horloge gedragen omdat ik vond dat het niet stond bij het geheel... maar ik zie ook geen enkele reden waarom je er geen zou dragen als je dat nu echt graag wil.

Ik heb al eens een bruidje geweten dat van haar grootmoeder een echt mooi antiek dameshorloge mocht lenen op haar grote dag... Zo heb je ook iets ouds of geleend :-)

Groetjes,
Lieve



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik13-11-2006 10:40:44

Ik heb inderdaad ook eens gelezen dat de bruid geen horloge draagt. Dit zou een traditie zijn. Ik weet de juiste reden niet meer. Ik dacht dat het was omdat de bruid niet bij de tijd mag stil staan want dat het huwelijk ook tijdloos is ofzoiets
Groetjes



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik13-11-2006 11:53:40

Het is een vorm van etiquette. Op gala- en feestkledij dragen dames doorgaans geen horloge. Ik heb die dag ook geen horloge gedragen en het niet gemist. Als je echt voor iets stipt moet zijn, er zijn mensen genoeg om je heen die wel een horloge aanhebben die dag.




Joke
17-12-2005
 Meld misbruik13-11-2006 12:00:41

Hey,

Ik had een heel mooi gouden horloge. Toen ik mijn kleedje ging passen ehb ik mijn juwelen meegenomen. Toen zeiden ze mij in de winkel dat een bruid absoluut geen horloge draagt, dus heb ik het niet gedaan. Ik moet zeggen dat ik mijn horloge niet gemist heb.

Groetjes,

Joke



nadia

 Meld misbruik13-11-2006 12:12:34

hey

bedankt voor jullie berichtjes.

Ik kan natuurlijk wel genoeg aan mensen vragen hoe laat het is.

groetjes



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik13-11-2006 14:12:41

Hoi,

Ik kan ook heel moeilijk zonder mijn horloge maar op je trouwdag vind ik dat gewoon niet passen. Weet je als je constant op je uurwerk gaat kijken e dan ga je mss het gevoel creeëren dat je dag veel te vlug voorbij gaat. Als je geen draagt dan heb je geen besef van tijd en ga je volgens mij er ook meer van genieten. Ik moet zeggen dat ik op onze grote dag geen enkele keer aan iemand heb gevraagd hoelaat het was...!

Debra
reeds 94 dagen getrouwd



davida
8-9-2006
 Meld misbruik13-11-2006 15:08:37

hoi

ik heb ook altijd een horloge aan maar op mijn trouw had ik geen aan en zoals hier al gezegd ik heb niet 1 keer naar het uur gevraagd juist toen het gedaan was.

grtjs



Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik13-11-2006 16:06:34

Hey,


Ik ga ook zeker geen horloge aan doen. Heb trouwens geen dat bij mijn kleed zou passen. Vind ook dat dit nogal 'ruw' is bij een trouwkleedje. Ik ben zelf een heel stipte maar ik wil op deze dag zeker niet bezig zijn met planning en hoe laat het is en zo. Tis ook daarmee dat we een ceremoniemeester genomen hebben. Hij kent ons schema en zorgt dat we overal op tijd vertrekken. Ben er gerust in dat hij onze dag in goede banen zal leiden en dat wij op dat moment gewoon kunnen genieten...

Groeten,

Vicky 797



Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik16-11-2006 14:55:31

Ik draag ook zeker geen horloge...
Ik denk dat ik heel de tijd zou kijken of de planning wel klopt en dat mag je absoluut niet doen vind ik. Het staat een bruid niet ('t heeft iets van: "Is da hier nog ni gedaan?", eigenlijk geef je 't gevoel van "Ik moet nu ergens naartoe of iets anders doen of...")
Je moet die dag alles over je laten komen en GENIETEN!!!
Daarvoor is een ceremoniemeester echt ideaal...
Mijn bruidegom gaat er daarom ook gene dragen => gewoon genieten, de tijd gaat al snel genoeg [ook zonder kijken op je horloge... :-) ]

Op reis draag ik er trouwens ook gene...

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik20-11-2006 19:16:27

Hallo,

ik ga geen horloge dragen maar niet omdat dat niet gedaan wordt ofzo. Ik wil gewoon dat die dag zo lang mogelijk duurt en niet de ganse tijd geconfronteerd worden met het feit dat de dag voorbijvliegt.

Isabel
110807


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...