Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

namen in het misboekje

  22-4-2013 9:54:33
Hallo,

misschien een rare vraag, maar is het verplicht om altijd eerst de naam van het meisje te vermelden en dan pas de naam van de jongen?
Op onze uitnodigingen zal het wel zo zijn ( Valerie & Niels nodigen u vriendelijk uit... ), omdat ik dit op elke uitnodiging zie en dat dit waarschijnlijk nog iets van vroeger is dat het meisje eerst vermeld moet worden.
Maar ik had het misboekje al opgemaakt en daar staat altijd 'Niels & Valerie' vermeld, omdat dit beter klinkt....niet?

Groetjes!

Valerie
24-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1123


Veva
28-9-2013
 Meld misbruik22-4-2013 10:03:03

Hey,

wij doen het als volgt: alles wat we communiceren voor we wettelijk trouwen komt de vrouwennaam (de mijnde dus) eerst. Alles wat na de wettelijke trouw komt, dan plaatsen we de mannennaam eerst.
Dus op onze uitnodigingen sta ik eerst (jeej :-p), in het misboekje (de mis komt na de wettelijke trouw) staat hij eerst.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik22-4-2013 11:00:44

Ik heb overal mijn naam eerst staan, ik heb daar eigenlijk niet bij stilgestaan. Het komt overal gewoon zo voor.



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik22-4-2013 12:17:15

Mij hebben ze altijd gezegd dat de vrouw haar naam eerst moet komen dus daarom hebben we dit ook zo gedaan... maar ja, de mensen zullen er toch niet zo opletten zoals wij denken :-)



Eva
24-8-2013
 Meld misbruik22-4-2013 12:33:32

ik vind 'niels en valerie' ook wel beter in de mond liggen :-)



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik22-4-2013 14:49:42

De naam van de vrouw komt altijd eerst, maar zodra je getrouwd bent komt de man zijn naam altijd eerst (denk aan hoe een enveloppe geadresseerd is). Dus geniet van de laatste dag waar jouw naam eerst komt :-P



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik22-4-2013 16:14:56

Ik vind dat dat niet veel uitmaakt en denk ook niet dat andere mensen er zullen op letten, ik zou het dus gewoon zo laten.. Gewoon wat beter klinkt, zou ik ook nemen..



Veronique
24-8-2013
 Meld misbruik22-4-2013 20:57:06

goh nee daar heb ik ook geen aandacht aan gegeven.. bij ons is het afwisselend..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...