Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drank receptie

  16-4-2013 13:09:30
Hoi,
na onze viering geven we op het binnenplein een receptie (2uur) waar de mensen broodjes krijgen en iets om te drinken. We zouden enkel cava, fruitsap en water schenken. Heeft er iemand een idee hoeveel flessen/liters we van elks moeten voorzien als er ongeveer 100man komt?

Debbie
25-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1452


Mario

 Meld misbruik16-4-2013 16:03:29

Beste Debbie,

Ik stel je voor dat je het volgende probeert af te spreken met je drankenhandel... je vraagt of je "met recht van teruggave" bij hen mag kopen. Spreek dan met hen af of je alle niet-geopende flessen mag teruggeven, en de geopende betalen. Meestal wordt dit aangenomen. Soms echter wil men enkel volle kartons wijn, cava enz. terugnemen.
Geen probleem, blijft er voor jullie tweetjes nog wat over om te vieren, of je geeft een flesje aan iemand die iets speciaal voor je heeft gedaan, dit wordt hoogst geapprecieerd.
Hint: zorg dat je enkel kartons van 6 en geen van 12 laat leveren!

Het aantal flessen is hier wel afhankelijk van het aantal kinderen.
voor 100 volwassenen en 2 uur receptie zou ik tellen:
100 mensen drinken 2.5 glazen cava elk (een gemiddelde) dat zijn 250 glazen. In een fles cava zitten 7-8 glazen dus 250:7= 35.71
Dit zijn dus 36 flessen cava!
50 mensen drinken 2 glazen fruitsap dat zijn dus 100 glazen.
Er gaan 6 (waterglas) tot 10 (champagne fluitje of klein wijn glas) uit een literfles/karton dus 100:8= 12 flessen
neem 6 flessen plat water en het zal ok zijn, zonder veel overschot.
Mag je teruggeven, verhoog je deze aantallen met elk 6 flessen.
Heb je veel kinderen en 75-plussers, trek dan deze van de 100 af om de cava te berekenen en tel ze bij het fruitsap bij.

Zorg ongeveer voor 150-175 champagne glazen, 75 - 100 fruitsap glazen en een "spoeler" indien je deze moet proper maken.
Koel je drank zeker vanaf 8 uur 's morgens, in een reeds koude koeling!

Klein budgetje? Bestel 2 bakken bier en 6-12 flessen cola. Dan kan je je cava met 6-12 flessen verminderen, scheelt weeral in de portemonnee. Bedenk dat veel mensen (lees "mannen") na een glaasje cava uit beleefdheid toch liever een pintje drinken. (je kent je eigen familie en vrienden het best)

Laat iemand die je vertrouwt een oogje in het zeil houden bij het openen van flessen. Je mag in het begin rustig 12 flessen cava openen, nadien enkel openen indien nodig! Laat ook alle flessen "leeg" schenken.

Veel plezier op jullie feestelijke dag. Laat nadien even weten hoe het is afgelopen.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik17-4-2013 7:50:37

Hey,

Ik ben het eens met wat Mario schrijft!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...