Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maelstede of t'Fabriekspand

  10-4-2013 20:45:51
Dag mede-bruidjes! Wij zijn op het punt dat we na het bezoeken van enkele zalen nu echt een beslissing moeten nemen want onze optie's verlopen! De 1ste echte beslissing voor het huwelijk en ik loop al te stressen omdat ik niet kan beslissen!! :-) Ik was vast besloten van Maelstede, maar we zijn dan toch nog eens naar t'Fabriekspand gaan kijken en dit is echt ook wel een unieke locatie! En nu begin ik zo te twijfelen! Iemand ervaringen met de 2? Plus en minpunten?

sarah
7-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1641


Jan
14-8-2014
 Meld misbruik10-4-2013 21:45:11




Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik10-4-2013 22:04:13

Wij trouwen in september in Fabriekspand. En dit idd om de unieke locatie die je hier hebt. Maelstede hebben wij ook gecontacteerd maar dit zat voor 2013 reeds volledig vol en uiteindelijk zijn wij blij dat we voor Fabriekspand hebben gekozen. Dit kan je inkleden hoe je zelf wilt en wij willen het moderner dan het klassieke gedoe. Maar begrijp me niet verkeerd, maelstede heeft idd dat romantische! Ik vind beide zalen prachtig :-) en ben er van overtuigd dat het bij beide in orde zal zijn!

Mijn vriend wou uiteindelijk toch Maelstede niet meer omdat dit blijkbaar een zaal is die heel veel wordt gekozen als trouwlocatie en wij wouden iets unieks.

Wil je het romantische, klassieke dan kies je voor Maelstede
Wil je het romantische, maar toch moderne zaal die je kan inkleden naar je eigen zin, dan kies je voor Fabriekspand.

Voor het budget moet je het niet doen denk ik want ik denk dat beide zalen gewaagd zijn aan mekaar en niet perse de ene veel goedkoper is dan de andere

groetjes en hopelijk heb je hier iets aan



Christ

 Meld misbruik11-4-2013 7:10:17

Ik ben als fotograaf al in beide zalen geweest en ook in beide zalen mee aangeschoven aan het diner. Maelstede was super lekker, héél goeie bediening. Er waren 200 avondgasten en tussen de 1e en laatste die zijn eten kreeg, zat er toch heel weinig tijdsverschil gezien het grote aantal. De bediening is daar heel snel.
Het dessert werd mooi gebracht aan tafel, heel uniek systeem waarbij iedere tafel zijn eigen dessertbuffet kreeg. Alles stond op een plank met hoge pootjes, zodat het boven alle wijnglazen uitkwam...
Eén van de beste zalen waar we al het diner hebben meegevolgd.

Fabriekspand is totaal anders. Ik denk dat je bij het Fabriekspand ook zelf alles moet aankleden, anders is de zaal maar kaal. Hou daar dus rekening mee dat je daar ook je tijd/budget moet voorzien.
Het is er wel zeer donker. Voor velen is dit romantisch voor anderen is dit storend... Ook als je personen hebt die niet goed te been zijn is er een 'vervelende' trap.
Qua bediening en eten kan je hier niet echt relevante informatie over geven omdat je zelf je traiteur kiest...
Qua uniek zijn: in het Fabriekspand gaan er toch ook al heel wat huwelijken door...

Greetz,
Christ
De receptie is bij mooi weer buiten op het pleintje ervoor...



Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik11-4-2013 9:18:49

Wij trouwen volgend jaar ook in het Fabriekspand..
Wij willen niet persé een klassiek feest waar iedereen uren aan tafel zit om daarna maar een kort dansfeest te hebben...
Wij zullen enkel de dichtste familie/vrienden vragen voor een walking dinner om daarna een dansfeest en dessertbuffet te hebben met andere kennissen en vrienden.

Qua decoratie moet je niets zelf doen in het Fabriekspand! Je mag natuurlijk altijd wel voor verschillende zaken en ideeën kijken, maar je krijgt heel wat aangereikt van Anneke en je moet zelf niets klaarzetten ook, dit zit inbegrepen in de prijs van de zaal!
Je kan hier dus je fantasie de vrije loop laten!

Enige zaak waar er inderdaad wat meer tijd inkruipt is het contacteren van traiteurs, DJ's, ...
Hierdoor kan je wel zelf je feest zo persoonlijk maken als je zelf wil!

Veel succes!

Groetjes,
Charlyn



Patrick

 Meld misbruik11-4-2013 9:55:25

Ik sluit me volledig aan bij Christ, ook al beide zalen meermaals bezocht.
Een heel moeilijke beslissing tussen twee topzalen.
En inderdaad, heel donker in fabriekspand maar ergens dan weer sfeervol.
Toch vind ik bediening, eten en personeel ietsje beter in Maelstede, maar ja dat is allemaal zo afhankelijk hé. Ook geen hoge plafonds in de zaal wat dan weer in het Fabriekspand een andere look heeft. Maar dan weer het voordeel dan de muziek veel aangenamer overkomt in het Fabriekspand.......en zo kan je veel beginnen vergelijken.
Denk aan de prijs, ook niet onbelangrijk waarschijnlijk. Succes.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik11-4-2013 10:20:52

Hoi Sarah,

Ik ben niet van de streek, dus ik ken beide zalen niet. Maar ik wil je wel graag enkele tips meegeven.

Als je het echt niet weet (wij zaten ook in dat parket zeven maanden geleden), dan kan je best een lijstje maken met voor en tegen. Waarom zou je voor de zaal kiezen? En waarom niet? Dan krijg je meteen een zicht op welke zaal de meeste voors heeft :)

Maak vooral uit wat jullie belangrijk vinden en wat het concept zal zijn van jullie trouwfeest: walking dinner, enkel intiem diner met naaste familie, groot feest met alles erop en eraan. Op basis hiervan is meestal de ene zaal iets geschikter dan de andere.

En natuurlijk: bekijk zeker de mogelijkheden qua drank en eten. Dat heeft bij ons de doorslag gegeven! In zaal A konden we uit een beperkte drankkaart kiezen en daar stonden de lokale bieren niet op. Onze familie en vrienden zijn echte bierdrinkers en dan zeker de bieren uit de streek en als die dan al niet op de kaart staan... Ook het eten in zaal A was veel oubolliger (varkensgebraad met kroketjes, witloof en boontjes). Dat is iets wat we thuis ook kunnen eten. Wij wilden net iets meer verfijnd eten en daarom hebben wij voor zaal B gekozen en wij weten nu echt dat we de juiste keuze gemaakt hebben :)

Succes!



Lies
6-7-2013
 Meld misbruik11-4-2013 14:45:32

Wij trouwen in juli in het Fabriekspand. We zijn geen andere zaal gaan bezoeken omdat we meteen verkocht waren...We hebben er ook al heel veel positieve dingen over gehoord, en ik zie het helemaal zitten om alles zelf in te kleden!
(Als je dat niet graag doet, zou ik voor de andere zaal kiezen....)

Veel succes!
Lies



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-4-2013 14:57:53

Volgens mij is het gewoon kiezen tussen 2 verschillende stijlen. Als je een klassieker huwelijk neemt, sluit Maelstede hier goed bij aan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info