Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

:-(

  9-4-2013 21:10:46
De trouwplannen verlopen goed,enkel vind ik het spijtig dat mijn toekomstige schoonouders niet erg tevreden zijn dat we gaan trouwen.Op al die maanden dat ze het weten hebben ze nog geen enkele keer iets vernoemd over de trouw,erg spijtig vind ik dat want zo zit je met veel vragen...

AUDREY
24-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1514


Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik9-4-2013 21:30:12

Ik ken je gevoel...

Toen wij vertelden dat we gingen trouwen zijn ze tegen hun zin rechtgestaan en hebben ze ons proficiat gewenst.. Omdat de mensen die bij hen toen op bezoek waren ons proficiat wensten, konden ze natuurlijk niet achterblijven..
De weken erna werd er nooit een woord over gezegd..
Ik was na een 4 maanden 10kg afgevallen voor ons huwelijk.. Hebben ze blijkbaar niet opgemerkt...
Enkele weken terug heeft mijn ventje zijn gal er eens over gespuwd.. Sindsdien is er 'gemaakte' interesse...
Maar 1 ding staat vast.. Ze komen niet aan mijn tafel zitten tijdens het feest!! Mensen die geen interesse tonen wil ik op één van de mooiste dagen van mijn leven niet in mijn buurt... Ze krijgen een tafeltje apart met hun familie.. En ze mogen er van denken wat ze willen!



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik9-4-2013 21:53:33

Ik herken de situatie ook wel een beetje. Ws wel in mindere mate als bij u. Bij de kant van mijn schoonouders ook weinig reactie over de trouw, bij mijn ouders dan mss net iets te veel maar ik heb liever veel interesse dan weinig hoor. Maar ja voor de rest probeer ik mij dat niet aan te trekken.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik9-4-2013 22:14:37

Hier hetzelfde :-(Vandaag kreeg ik nog de opmerking dat hij (schoonvader) onze trouw zal "ondergaan". Hij bedoelde zonder zich er druk in te maken, maar voor mij kwam dat toch net iets anders over...



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik9-4-2013 22:20:30

Nog zoiets.. De grootvader van mijn aanstaande wilt niet eens komen naar de trouw van zijn kleinzoon. Ik kan daar echt niet met mijn gedachten bij.. Vind dat echt erg voor hem maar ja.. Sommige mensen kan je gewoon niet begrijpen :s



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik9-4-2013 22:37:43

Hier idem. Mijn ouders zijn heel enthousiast en vragen er iedere keer naar als we hen zien. Mijn schoonouders vragen er praktisch nooit naar. In het begin begon ik er dan steeds zelf over tegen hun. Maar kreeg steeds het antwoord "daar zijn wij nog niet mee bezig ze" of "dat zouden wij toch zo niet doen, dat gaan de mensen niet goed vinden,...". Nu spreek ik er gewoon niet meer over tegen hun en trek ik het mij ook niet meer aan. Is het uiteindelijk hun zin niet? Dan hadden ze maar meer interesse moeten tonen!



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik10-4-2013 0:02:56

Beste Audrey, ik kan mij vergissen, ken de situatie niet als outsider, maar betreft het hier niet een communicatieprobleem of tekort aan communicatie?
Je schrijft:"ik zit met zoveel vragen".
Ben je bang om die te stellen? Of voor bepaalde reacties?
Omdat je schoonouders er niet over spreken, wil nog niet direct zeggen dat ze "niet tevreden" zijn.
Nog mogelijk oorzaken waar iedere ouders verschillend mee omgaan (stilzwijgend, bemoeiziek, emotioneel,...) .
Het verlies: wanneer je kind huwt, betekent dit ook ergens afscheid, verdriet, het moeilijke loslaten.
De partnerkeuze: misschien hebben ze twijfels over je, het is aan jou om het tegendeel te bewijzen.
De kosten van het huwelijk: wie betaalt wat?
.....
Nog...wat met je verloofde, je vermeldt hem niet.
Indien jij de oorzaak niet weet te achterhalen, misschien hij wel?

grtz



Lore
18-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 7:21:02

Hier is het ook zo!
Mijn ouders zijn best wel geïnteresseerd en mijn oudste zus ook. Mijn andere zus, die wordt alleen maar lastig en boos als ik er iets over vertel.

De schoonouders en schoonzus hebben heel lang met geen woord gerept over de trouw.. (Wij zijn al van juli 2011 verloofd). Maar sinds 1 maand zijn ze interesse beginnen tonen. Wij zijn toen met mijn ouders en de schoonouders gaan brunchen, dus misschien is dat wel iets om te doen?





Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-4-2013 9:08:35

Ik heb hetzelfde ervaren langs de kant van mijn schoonvader...de ouders van mijn hubbie zijn gescheiden en hij heeft zowiezo geen goede band met zijn pa. Voor de trouw werd er amper iets gevraagd ivm de trouw...op onze trouwdag zelf heb ik hem en zijn 'vriendin' ook amper bekeken. Nadien werd er zelfs niet 1 keer nog iets over onze trouw gevraagd of gezegd...ze hebben zelfs nooit 1 foto gezien of onze album...

Ik zou zeggen, trek het jullie niet te veel aan en schenk enkel aandacht aan de mensen die oprecht gelukkig zijn voor jullie tijdens jullie dag ;-)!

En nu komt het aapje uit de mouw: volgende week zaterdag (20 april) trouwt zijn pa voor de 2de keer dus...werd exact 1 maand na ons huwelijk aangekondigd...en ik ga daar ook echt is de ongeïnteresseerde schoondochter uithangen si!!! :-)

Revenge of bridezilla dus :-)

groetjes!!!



Brigitte

 Meld misbruik10-4-2013 9:27:31

Lieve Audrey ,

Ik begrijp wel dat je hier mee zit , want dat is natuurlijk niet leuk .
In plaats van je suf te piekeren en je dit zo aan te trekken zou ik het hen op de man af eens vragen op een juist moment , best wel op een zachte manier !
Zo iets in de trant van ... Heb toch een heel belangrijke vraag van ons naar jullie toe ,
Weet dat het misschien nog ver af ligt , maar zo als je weet is ons huwelijk een van de belangrijkste dingen voor ons , het is zo speciaal om de juiste persoon te gevonden te hebben om de rest van mijn leven mee te delen , en vind het wel heel speciaal dat het jullie zoon is . Het zo uniek wat ons overkomt dat wij het zo fijn vinden dat wij ons geluk en de voorbereidingen van ons huwelijk met de mensen die het dichts aan ons hart liggen willen delen . Maar wij voelen precies aan dat dit gevoel van jullie naar ons toe iets anders ligt , graag hadden we wel geweten waarom , dan kunnen we er samen over praten en de misverstanden uit de wereld helpen .

Willen ze echt niet meewerken dan vrees ik er voor dat het ofwel jalousie zou kunnen zijn , of dat ze het moeilijk hebben om hun zoon te delen ( is hij trouwens enig kind ? want dit hoor je wel meer .)
Iedereen gaat natuurlijk anders om met zijn gevoelen en dat is niet altijd makkelijk voor verschillende partijen .
Maar wat is er fijner dan een extra zoon of dochter bij te krijgen ?
Hopelijk kom je er uit , en lukt het echt niet , leg het probleem dan naast je , laat je geluk en plezier van de voorbereidingen niet vergallen en geniet ervan met de mensen die er wel voor open staan .
Nog veel plezier met de voorbereidingen



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik10-4-2013 11:25:29

Hey,

voor sommige mensen zijn trouwfeesten en aanverwanten nu eenmaal heel ver van hun bed... Het ligt misschien gewoon niet in hun karakter om mensen uit te vragen. Misschien zijn er andere dingen in hun leven gaande waar hun aandacht nu heen gaat? Of zijn ze toch al nooit zo geïnteresseert in wat gebeurt buiten hun huisje?

Mijn ervaring is dat er altijd voortrekkers zijn en volgers... Dat wil niet zeggen dat ze er tegen zijn, of dat ze ontevreden zijn. Misschien is het voor hen inderdaad nog te vroeg.

Voor jullie is het de mooiste dag van jullie leven, iets wat alles een hele tijd overheerst, maar je kan dat niet verwachten van de andere mensen om jullie heen...

En als je vragen hebt, dan stel je ze toch gewoon?

Groetjes,
Lieve



AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik10-4-2013 20:26:44

Bedankt voor de reacties,ik merk duidelijk dat ik niet alleen ben.lieve groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...