Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Etiquette, schmetiquette ?

  8-4-2013 13:26:24
Liefste forumgenootjes
Gisteren hebben we ons eindelijk eens gezet aan het kostuum van mijn prins. Schandalig laat eigenlijk, maar dat was zo een van die dingen op het todolijstje die "toch wel goed zouden komen". Erg toch hoeveel aandacht naar ons kleed, juweeltjes, lingerie, schoenen, haaraccessoires en wat nog meer gaat terwijl de man daar (maar al te graag, in ons geval) een beetje over het hoofd gezien wordt.

Wij hadden vorig jaar nog een nieuw kostuum gekocht voor mijn vriend, dus dat zat wel snor, dachten we. Onlangs een chic hemd gekocht en gaandeweg aan het rondkijken geweest voor de accessoires: wordt het een das, vlinderdas, met ondervestje of zonder... Ik had hem voor zijn kerst ook al een stel bretellen cadeau gedaan, misschien stiekem zelfs meer een cadeautje voor mij dan voor hem.

Na de vele programma's over stijl en mode van Jani, Tim Gunn en andere piekfijn in orde geklede figuren (misschien wat te, maar dat hoort bij hun levenswijze...) geloof ik dat het gebruikelijk is dat de man de blazer dichtknoopt als hij rechtstaat, behalve de onderste knoop dan, en dat het jasje open is wanneer de man neerzit. Toen we dit gisteren uitprobeerden, zag ik meteen aan mijn prins, die af en toe een blazer draagt, maar die altijd open laat, dat dit niet echt zijn ding was. Toegegeven, hij ziet er ook beter uit met een open blazer, al is het alleen al omdat je ziet dat hij zich zo veel lekkerder voelt.

Hoe doen jullie hubbies dit? Ik wil dus wel nog even vermelden dat wij specifiek niet voor het typische bruidegomkostuum gekozen hebben, maar eerder een gewoon kostuum met accessoires die niet matchen, maar wel bij elkaar passen. Wordt er scheef gekeken als een bruidegom zijn jasje laat openhangen, ook al ziet hij er voor de rest formeel (en toegegeven, ook jummie) uit? Houden jullie zich aan de etiquette of gooien we die lekker door het raam?

Alvast bedankt!!

Lieve
17-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2111


NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik8-4-2013 13:42:58

Hallo Lieve,

Wij gooien die lekker door het raam en doen waar we ons goed bij voelen!

Veel succes nog!

Groetjes



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 13:53:54

Ik heb mijn kostuum laten maken bij Christophe van D'Longueville, een man die gepassioneerd is in wat hij doet.

Hij heeft mij de regels van de etiquette uitgelegd:
- altijd de onderste knoop van de vest open laten,
- bij het dragen van de vest op een kostuumbroek moet het onderste knoopje op de mouwen open,
- draag je de vest op een jeans de onderste 2 van de mouwen,
- en dan nog enkele.

Persoonlijk vind ik dat de man evenveel in de belangstelling mag staan dan de vrouw, het is tenslotte een dag waar je beide voor kiest.

Het kostuum van de man moet dus ook piekfijn zijn, zodat ook hij de nodige aandacht krijgt.

Nuja, misschien overdrijf ik hier wel in maar ik ben zelf graag piekfijn gekleed.



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 13:55:00

Nog even een toevoeging.

Als hij een gilet draagt onder zijn kostuum valt dat echt niet op als de vest open staat.
Toch niet als die gilet hetzelfde is als het kostuum.



lien
4-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 14:14:01

mijn vriend doet wel een knoop dicht overdag omdat anders het gecentreerde van het kostuum niet zo mooi uitkomt (hij heeft heel brede schouders en als het open hangt toont hij dikker). Maar dit heeft TOTAAL niks met etiquette te maken, gewoon met wat wij mooi vinden. Dus gewoon doen wat jullie het mooiste vinden, zeker als het geen stijf driedelig kostuum is.



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 14:29:01

Een 3-delig kostuum hoeft niet per se stijf te zijn ;-)

http://manlyweddingblog.com/wp-content/uploads/2012/04/...



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik8-4-2013 14:37:47

etiquette, schmettiquete zeg ik!!!! ;-)



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-4-2013 15:03:58

Hey Lievie
Goh, etiquette vind ik leuk als alles volgens de etiquette gaat anders valt het ook maar uit de toon. Laat je sjattie maar stralen op zijn manier, daar wordt iedereen gelukkiger van!



Chloé
4-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 15:14:46

Ik moest lachen toen ik de titel van je topic las Lieve :-) Ik vind blazers vaak lelijk als ze dicht zijn, ook bij vrouwen trouwens. Laat hem dus maar lekker z'n zin doen!



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 15:43:37

Interessant toch hoe alle meisjes mij aanraden om mijn ventje te laten doen waar hij zin in heeft, en de enige man in ons gezelschap pleit voor wat etiquette. Ergens vind ik dat wel bemoedigend en juich ik dat ook toe, Thibaut. We denken soms dat (onze) mannen het zich allemaal niet zozeer aantrekken, maar kijk, we hebben het mis.

We zullen het nog eens allemaal in overweging nemen. Misschien dat we tijdens de ceremonie die blazer mooi dicht houden, maar dat het op het feest wat losser mag.

En Thibaut, even voor de duielijkheid: ik vind etiquette en driedelige kostuums helemaal niet fout of stijf, maar als je zoals mijn prins nooit een kostuum draagt, is het contrast wel heel erg groot om dan plots zo'n driedelig trouwkostuum te dragen. Daarom dat wij ook bewust kozen voor een apart kostuum en aparte accessoires. En vergis je niet, de hubbie to be zal zeker de nodige aandacht krijgen. En naar mijn mening zal hij er ook piekfijn en netjes en lekker formeel uitzien. Elk kiest gewoon de stijl waar hij zich het beste bij voelt, denk ik.

Alvast bedankt voor al jullie meningen!



Thibaut
18-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 16:14:05

Ik bedoelde zeker niets mis met mijn reactie.

Zoals je zegt, zolang je jezelf maar goed voelt op die dag.

Zo kun je er nog het beste van genieten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info