Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagje in verband met tijdsindeling

  7-4-2013 21:20:16
Hallo iedereen,

Het is misschien overbodig dat ik hier de vraag stel want uiteindelijk is het inderdaad belangrijk dat je gewoon je eigen gedacht en hart voelt, maar bevestiging krijgen kan deugd doen... Zeker wanneer anderen zo raar kijken wanneer ik hen over dit idee inlicht.

Even de situatie schetsen:
Tussen de kerkviering en begin van de receptie zit er een dik gat van 1u30min. Nu kunnen we dit opnieuw gebruiken om foto's te nemen maarja daar heb ik al een twee uur voor voorzien voor de kerkviering (Juist ons beiden, want meteen na de wet worden de familiefoto's genomen. Daar is dus ook al tijd voor voorzien.) Dus misschien dat we dan nog eens een klein uurtje foto's kunnen nemen onderweg naar de feestzaal maar ik heb niet echt zin om van de dag één grote fotoshoot te maken...

Nu ik heb altijd in mijn hoofd gehad om rond onze trouwdatum de graven van mijn overleden grootouders (ze zijn reeds allen gestorven) te bezoeken. Met twee van hen heb ik steeds een dikke band gehad. Twee zijn gestorven voor mijn geboorte. Nu dacht ik, waarom niet op de dag zelf gaan gezien er tijd voor zou zijn. Het zou hoogstens maar een half uurtje in beslag nemen gezien het niet ver rijden is... Ik zou er dan een roosje leggen met een tekstje bij dat ze er in gedachten bij waren. Mij zou het een goed gevoel geven (Alhoewel ik wel vrees dat ik er wat emotioneel van zal worden, ik ben nogal een huilebalk. Zelf terwijl ik dit aan het schrijven ben, moet ik enkele traantjes wegpinken.), maar anderen lijken zoiets te hebben van "dat kan je toch ook een andere keer doen, je kan je tijd toch beter besteden. Want dit is wel dé dag hé." Ook mijn verloofde keek nogal raar toen ik dit aan hem vertelde...

Wat vinden jullie? Is het raar om op je trouwdag dit te doen?

Groetjes,
Nellie





Nellie
20-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1666


Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik7-4-2013 22:04:16

als ik de tijd zou hebben op onze dag, zou ik ook naar het kerkhof gaan (mijn vader is gecremeerd).
Dat lukt helaas dus niet... We gaan de dag nadien mijn bruidsboeketje daar leggen, dus we zijn er ook mee bezig.
Ik vind het dus niet zo raar :-)
En op zich: als het voor jou belangrijk is, gewoon doen! zoals je gevoel inderdaad al zegt :-)



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik7-4-2013 22:15:18

Ik vind dat persoonlijk ook niet raar. Een trouwdag is toch een dag om te vieren wie belangrijk is en is geweest in je leven dus past perfect. Het kan ook even een rust momentje zijn voor al het feestgedruis dat nog gaat volgen. Je aanstaande moet zich er natuurlijk ook goed bij voelen.



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik7-4-2013 22:32:06

Helemaal niet raar! Wij doen het ook. Mijn vader is helaas ook al overleden en ik laat speciaal een miniversie van mijn boeket maken om bij hem te leggen op de dag zelf. Daar sta ik ook op, de planning mag nog zo krap zijn maar ik moet en zal bij mijn vader gaan, en dan zal de mening van "de rest" mij worst wezen.
Ik hoop wel dat de bloemen dan gaan blijven liggen want heb vandaag ontdekt dat mijn gedichtje ook al van het graf gepikt is. (pffft respectlozen, daar kan ik wat van krijgen!)
Je moet doen wat jij wil, waar jij nood aan hebt en waar jij je goed bij voelt.
Na de mis gaan we ook ballonnen oplaten met een brief eraan voor hem.
't is misschien melig en "raar" om een brief te sturen naar iemand die er niet meer is, maar voor mij doet het goed en dus doe ik dat.
Aangezien je zegt dat je daarmee al lang in je hoofd zit: niet twijfelen, gewoon doen!
Mijn verloofde zijn grootouders langs vaders kant zullen waarschijnlijk niet naar onze trouw kunnen komen. Zijn grootmoeder is zwaar dementerend. Wij gaan ook bij hen langs, daar wat foto's nemen, zo hebben zij ook een mooie foto met ons, in onze trouwkleren, hebben ze ons toch gezien op onze dag en moet zij haar comfort zone niet verlaten, zo hebben wij hen er toch ook een beetje bij...



Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik8-4-2013 9:08:55

Mocht ik het kunnen doen dan deed ik dat ook en in het bijzonder misschien ook nog naar het graf van mijn nonkel, onze trouw datum is zijn sterf datum 6 jaar geleden. En hoewel er eigenlijk van mijn familie niemand( ik heb door omstandigheden gebroken met mijn familie) aanwezig zal zijn is hij op die dag toch ook een beetje dicht bij. Onze kindjes zijn destijds ook gedoopt op de dag dat mijn bompa gestorven is.
en omdat het voor ons meer dan een uurtje rijden is die dag heb ik deze mensen ook een plekje gegeven in mijn uitnodiging en in de misviering die dag. zowel bij mij als bij mijn verloofde zijn de alle grootouders overleden. En je zal nu mss denken vermeld op de huwelijksuitnodiging? maar ik heb een huwelijkskrant gemaakt als uitnodiging waarin alle gebruikelijke elementen een plekje hebben maar dat dan ook wat aangevuld met weetjes over ons als koppel. En uiteraard zijn de auteurs van onze krant onze kindjes. dus ik zou zeggen doe waar jullie je goed bij voelen.



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik8-4-2013 11:07:05

Wij hebben geen tijd om naar het kerkhof te gaan, maar ik besteed wel aandacht aan hen tijdens onze misviering :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...