Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gezinsuitbreiding?

  3-4-2013 7:48:38
Hallo,

Met 110 dagen op de teller wordt de trouw steeds meer een superleuke herinnering, en behalve dat we nu soms al lachend tijdens een discussie tegen elkaar zeggen 'Ja maar, zo zijn we niet getrouwd hé!', is er verder niets veranderd. We zijn 2 dagen na de trouw een midweek naar de Efteling geweest met ons zoontje van vier. Zeer fijn natuurlijk (hij spreekt er nog steeds van), maar onze 'echte' huwelijksreis, die hebben we nog tegoed. Eind oktober 2 dagen Hong Kong en dan 10 nachten grand luxe in Bali. Ik kijk er enorm naar uit, en hier heeft mijn probleem dus een beetje mee te maken. We overwegen (vooral op mijn aandringen, eerlijkgezegd :-)) gezinsuitbreiding, en mij lijkt het super romantisch om in Bali hieraan te beginnen (de eerste keer was ik na twee weken zwanger, dus wie weet is het weer zo rap prijs...). Ik heb nu echter sinds 4 jaar een spiraaltje; hierdoor heb ik mijn regels (bijna) nooit meer. Voor mijn eerste zwangerschap was ik zeer onregelmatig (soms eens in de drie maand, soms twee maal per maand), en nu zit ik er dus mee in dat ik de pech zou hebben van net in Bali ongesteld te zijn. Wat zouden jullie doen? En als ik ongesteld zou zijn, kan ik dan bvb niet de pil mee nemen en die dan gewoon meteen beginnen nemen? Of helpt dit niet om dan je regels te stoppen?

Marlies
14-12-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1814


Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-4-2013 8:23:53

Wel in mijn ervaring met de pil, eens je begint je maandstonden te krijgen kan het toch al een paar dagen duren tot je stopt met bloeden, ook al begin je de pil te nemen. Dat kan natuurlijk wel goed zijn dat je daar anders op reageert dan ik maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen, je wilt toch ten volle van je reis kunnen genieten? En aan kindjes beginnen gaat ook niet als je dan je maandstonden zou hebben. Je kan bijvoorbeeld wel nu al overschakelen op de pil en dan is je lichaam daar helemaal gewoon aan is voor je op reis vertrekt, maar dan zit je nog met het probleem dat je een kindje wilt. Het lijkt me een beetje moeilijk, of je neemt het risico dat je je maandstonden krijgt, of je speelt op veilig en zo word zwanger worden een beetje moeilijker. Het is inderdaad een heel erg romantisch idee! En proficiat met jullie huwelijk!



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik3-4-2013 10:17:03

Voor zover ik weet wordt altijd aangeraden om de hormonen van de pil uit je lichaam te laten gaan voor je zwanger probeert te worden. Dus als je dan de pil gaat nemen, moet je weer langer 'wachten' daarna, lijkt mij..



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-4-2013 10:31:37

Daar heb je zeker een punt maar ik zei ook dat je of het risico neemt dat je je maandstonden hebt of op zeker speelt, ik bedoel maar dat je als je onregelmatig bent er niet echt op kan voort gaan. En die 'hormonen van de pil', dat is bij iedereen anders. Mensen die hun pil een dag vergeten raken zwanger, en koppels die al jaren gestopt zijn hebben problemen, je kan daar niet echt op voort gaan. Het is een moeilijke keuze, ik somde gewoon de mogelijkheden op



Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik3-4-2013 10:57:31

De hormonen van de pil zijn normaal gezien snel uit je lichaam hoor. Aangezien het meteen 'prijs' kan zijn als je stopt met de pil, kan je ervan uitgaan dat je lichaam er dan al klaar voor is. Geen ervaring met het spiraaltje. Maar het is inderdaad moeilijk allemaal, jammer dat het lichaam geen klok heeft die je juist kan zetten. ;) Ik neem zelf de pil, en heb zo al ongeveer uitgeteld dat ik net de week van onze trouw m'n regels zou hebben, dus ik ga één van de maanden de pil doornemen, zodat het een week verschuift. Da's dan weer wel handig aan de pil...



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik3-4-2013 11:12:59

Ik zou er gewoon mee wachten tot na de reis. Wij willen ook zo snel mogelijk na ons huwelijk beginnen aan kindjes maar ik zou niet op mijn trouw of op onze huwelijksreis zwanger willen zijn. Daarbij zitten we ook in malariagebied en de malariamedicatie combineer je best niet met zwanger zijn dus sowieso moeten we wachten tot erna. Klinkt heel romantisch om het kindje te verwekken op huwelijksreis maar praktisch is het toch niet...



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-4-2013 12:34:54

Ik kan niet met alles helpen maar:
* whiii, baby on the way (allé ja, toch leuk om te horen dat jullie babyplannen hebben)
* je regels stoppen niet als je je pil begint in te nemen
Succes!



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik3-4-2013 13:18:57

Daan is er gekomen toen ik van merk pil wou veranderen en er welgeteld 10 dagen tussen liet. Het kan inderdaad snel prijs zijn :-) mja, ik moet sowieso deze zomer nog op controle, kzal nog s vragen wat het beste plan is. Ik overweeg nu om deze zomer mijn spiraal te laten verwijderen en vanaf dan de pil te nemen, en te zorgen dat mijn laatste stopweek valt de week voor de reis. Als ik vanaf dan geen meer neem, lijkt de kans op mijn regels in elk geval superklein. Kzal zeker ook eens vragen of dat dan geen kwaad kan, zo snel na het stoppen van de pil al volop 'proberen'... Bedankt voor de reacties!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik3-4-2013 13:22:01

Waarom maak je geen afspraak om je spiraaltje te laten verwijderen en begin je dan voor een paar maanden met de pil? Dan kan je het wel regelen wanneer je maandstonden vallen..

En daar ben je ook vlug mee gestopt als jullie er echt voor gaan..



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik3-4-2013 14:06:44

Mijn huisarts vertelde me dat mensen nog wel gemakkelijk zeggen dat je, als je stopt met de pil, eerst eens "normaal" moet menstrueren voor je voor kinderen gaat. Maar dat is gezever en gezwets (haar woorden :d), zodra je stopt kan je in principe zwanger raken en de risico's zijn even groot/ klein als bij zwanger raken als je al langer gestopt bent.
Dus qua "wachten" na stoppen met de pil, zou ik mij niets aantrekken.
Maar wat hierboven wel al is gezegd; je maandstonden hebben of zwanger zijn op huwelijksreis is misschien ook niet het grootste gemak... (misselijkheid en combinatie met vliegtuigreis lijkt mij al helemaal niet aangenaam om maar iets te zeggen).



Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik3-4-2013 14:14:36

Hey Marlies

Mij werd door de gynaecoloog ivm met wachten nadat je gestopt bent met de pil net hetzelfde verteld als Jessie: zever in pakskes.
Ik zou dus misschien ook dat spiraaltje vroeger laten weghalen, dan overstappen op de pil en zo kun je wel regelen dat je je regels kort voor je vertrek op reis krijgt (door de pil eens door te nemen of zo, ook totaal geen probleem). Als je dan inderdaad in die periode eraan wilt beginnen, neem je gewoon geen nieuwe strip meer. Spannend!
Veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums