Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met de spullen na de trouw?

  2-4-2013 2:18:27
Hallo iedereen,

Deze zaterdag zijn wij dus getrouwd. Nu hebben we echt een massa kaartjes gekregen waarmee ik niet goed weet wat te doen... Ik vraag me af of ik ze ooit nog zal lezen als ik ze bijhou maar weggooien lijkt me ook zo cru.

Ook voor mijn kleed (dat ik dus waarschijnlijk nooit meer aan doe) vind ik het zo'n zonde om het gewoon voor de komende jaren in de kast te hangen en er niets mee te doen... En plaats om het op een paspop in ons appartement te zetten is er niet...

Wat doen jullie met alle spullen, na het huwelijk?

Sara
30-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1827


cathy
12-7-2013
 Meld misbruik2-4-2013 9:02:20

hey sara.,
bij men eerste huwelijk(20j geleden)heb ik gewoon de kaartjes opgehangen voor een tijdje,en der na weg gedaan,alleen de mooiste of speciale en deze die me nauw aan het hart lagen bij gehouden en deze heb ik nog steeds die zitten tussen me fotoboek die ik ook nog steeds heb als herinnering. trouwkleed heb ik een paar jaar bijgehouden en dan eens verkocht.oorspronkelijk wou ik van de sleep iets maken voor de wieg later,maar wanneer het moment er was,kon ik het niet over me hart krijgen om deze stuk te snijden,tot ik een oproep las in een locale koopjes krant,iemand die trouw jurken zocht voor het buitenland.
en een dikke proficiat en veel geluk in je huwelijksleven.



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik2-4-2013 10:00:42

ik denk dat ik een mooie foto ga trekken van alle kaartjes samen (enkel voorkant) en die foto mee in de album stoppen...
de kaartjes van vb ouders, of met hele mooie teksten wil ik wel bijhouden, waarschijnlijk maak ik een soort memorybox, met vb een gedroogde bloem van mijn boeket, een uitnodiging, een menu, enz...



Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik2-4-2013 10:06:45

Ik heb hier een 'speciale' doos voor gemaakt (wedding box) is een soort schoendoos die mooi versiert is. Hierin zitten mijn tiara, kousband, haarstukje, mooiste kaartjes, uitnodiging, misboekje, gastenboek ... kortom allemaal kleine dingen die mij doen herinneren aan die prachtige dag! Mijn jurk die hangt gewoon in de kast en daar blijft ze voorlopig ook, want ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze te verkopen.




lien
15-3-2014
 Meld misbruik2-4-2013 19:06:34

Mijn mama heeft haar trouwkleed gehouden en toen ze 25 jaar getrouwd waren hebben mijn broer en ik een verrassingsfeest gegeven. Hier lieten we ze hun geloften hernieuwen en als verrassing had ik haar trouwkleed aan. We hadden ook het trouwboeket laten namaken van de foto's en het haarstukje. Mijn mama en ik hebben alle 2 kort haar en iedereen zegt dat ik als 2 druppels water op haar lijk. Dit was wel leuk om te zien.
Dus het lijkt mij wel leuk om het trouwkleed te houden. Ik ga dit in elk geval doen.
En zo een wedding box lijkt mij ook erg leuk.



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik2-4-2013 19:26:14

Mijn trouwboeket: gevriesdgroogd en hangt hier uit
Mijn kleed: doe ik deze zomer nog eens aan voor een "trash the dress" shoot. Daarna wordt hij wrs gewoon weggegooid ... K'heb hem dan toch tenminste 2x aangehad!
De kaartjes: heb ik allemaal geplakt in een album en zit allemaal bij de spullen van de trouw.
Wedding box bestaat hier ook: de kousen, schoenen, tiara, gastenboek, uitnodigingen ... T'zit er allemaal in. En je kan je niet inbeelden hoeveel keer ik nog ga snuffelen in de doos (en onze trouwvideo/foto's bekijk) ...



AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik2-4-2013 20:52:57

hou de bijzondere kaarten en steek ze in een doos met andere spullen waar jullie belang aan hechten.goed idee Aurelie :-)



Melissa
8-8-2015
 Meld misbruik3-4-2013 0:59:46

ik ben dan wel nog niet getrouwd maar ik ben van plan om alles te bewaren. Mijn jurk komt op een paspop inde slaapkamer of inkom zodat ik er alle dagen plezier aan heb en de kaartjes ga ik gewoon in een foto-album kleven. Heb ik met de kaartjes die ik kreeg bij de geboorte van mijn zoon ook gedaan. Zijn toch allemaal mooie herinneringen?



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik3-4-2013 11:32:00

Ik heb op Pinterest gezien dat iemand alle kaartjes had samengebonden en er een soort van boekje van had gemaakt. Dat zag er wel tof uit!



krista
9-8-2013
 Meld misbruik3-4-2013 13:10:03

@ Jente,
Dat lijkt me wel een leuk idee se.
Neemt ook minder plaats in dan een fotoalbum..
Ik ga het in mijn achterhoofd houden ;-).
Fijn om deze tip te delen met ons... Zo zie je maar he ;-).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...