Nu Online
Momenteel zijn er 35 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Creatieve hulp nodig bij een tekstje uit mijn misboekje!

  29-3-2013 13:27:39
Hoi bruidjes!
Ons misboekje is bijna af, we zijn bezig aan de laatste details.
Waaronder een tekstje die de pastoor zou moeten voorlezen als verwelkoming.
Ik heb precies totaal geen inspiratie meer om er een mooi tekstje van te maken die aansluit bij ons thema: film.
Ik zal hieronder eens kopiëren wat onze welkomsttekst is, zodat je een beetje weet in welke richting het willen.

Delphine:
Lieve ouders, familie en vrienden
we zijn blij jullie hier vandaag welkom te mogen heten.

Een viertal jaar geleden begon ons verhaal. Mathias en ik zijn allebei grote filmliefhebbers dus dat onze 1e date in de cinema zou doorgaan was vlug beslist. En misschien dacht ik wel: als dat hier een saaie vent blijkt te zijn heb ik tenminste nog een leuke film gezien ;)
Maar het was een geslaagde avond, niet enkel was het een plezant filmke maar ook het gezelschap was dik in orde. Ik vond hem direct een schatje! Al twijfelde ik wel of hij me zag zitten, want toen we na de film iets gingen drinken, vertrok hij al na 1 drankje…

Mathias:
Tuurlijk vond ik haar een leuk meisje, maar ik had net een zware deadline op het werk achter de rug en moest dringend wat slaap inhalen. En in mijn herinnering heb ik die avond toch meer dan één drankje gedronken hoor. Nu, na de eerste date wou ik zo snel mogelijk een vervolg. Die kwam er gelukkig en vandaag, een viertal jaar later staan we hier samen in dit kerkje. We hebben lang uitgekeken naar deze dag en vinden het fijn dat jullie dit belangrijk moment nu samen met ons willen meemaken

Priester:
Delphine en Mathias, hartelijk welkom in deze kerk.
Als je iemand ontmoet die naar je luistert en je begrijpt,
iemand waar je op rekenen kan
en die zonder grote woorden je zorgen, vreugde en leven deelt,
dan vond je het mooiste geschenk van je leven.
Delphine en Mathias vonden dit geschenk : ELKAAR.

Je kan de 4 jaren dat ze al samen beleefden eigenlijk wat vergelijken met een film, er was plaats voor grappige momenten zoals is een komedie. Maar het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, er komt ook angst of verdriet aan te pas zoals in een drama of een thriller.
Maar altijd blijft de liefde op de eerste plaats aanwezig, zoals in een romantische film.
Vandaag zijn Delphine en Mathias aan het vervolg van hun eerste film begonnen en zitten ze boordevol energie om er een kaskraker van te maken. En jullie, jullie zijn hun figuranten!

De schuine tekst is dus hetgene waar ik mijn twijfels over heb, de grote lijn zit erin, maar ik vind het niet echt goed geformuleerd. Maar zoals ik zei gebrek aan inspiratie :p
Dus kan er bij iemand hierbij wat helpen?!! Ik zou zeeeeer dankbaar zijn :)
groetjes


Delphine
4-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 889


Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 13:30:07

Sorry, hier kan ik je niet echt bij helpen. Wij hebben een gesprek gehad met onze priester over 'ons' en hij gaat zelf iets in elkaar stoppen voor die dag (voor ons ook een verrassing :)).



tine
14-8-2010
 Meld misbruik29-3-2013 13:51:09

Je kan de 4 jaren dat ze al samen beleefden eigenlijk wat vergelijken met de cariere van een filmregiseur:
Komedie kwam terug in de vele leuke en grappige momenten met elkaar.
Thrillers waren de momenten van onenigheid en twist.
Drama was vertegenwoordigt in verdriet en ziekte.
Maar altijd blijft de liefde op de eerste plaats aanwezig, zoals in een romantische film.
Vandaag krijgen Delphine en Mathias een oscarnominatie voor hun filmcariere tot nu toe, het is aan hen om er een oscar van te maken in de vorm van een mooi huwelijk.
jullie, familie, vrienden en kennissen mogen daar vandaag van meegenieten.



Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 14:04:42

Merci Tine! Daar zitten ook hele goeie stukken in die ik kan gebruiken! :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...