Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maken van pomander.

  26-3-2013 14:22:51


Beste medebruidjes,bruidegommetjes.

Graag zou ik pomanders maken als tafeldecoratie.

Mijn 1ste keuze was om bij de bloemist alles te laten maken, maar
dit komt wat duur uit.

Kan mij iemand tips geven hoe je eraan begint en welke kunstbloemen ik best zou
gebruiken?


Alles tips zijn welkom!

Groetjes lynn




lynn
21-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1868


Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 14:42:01

Op internet vind je vaak ideetjes van pomanders met lintjes, zijdepapier, papieren bloemen enz. Dat zal goedkoper zijn dan met echte bloemen.
vb googlen op "pomander diy"

vb met papieren bloempjes en speldjes :
Pinned Image



vb met lintjes


vb cupcakevormpjes
Pomander made from Cupcake Liners - Inexpensive wedding craft - perfect for centerpieces.


vb met zijdepapier of serviettes
Yellow Pomanders - tissue paper poms - easy and much lighter


Ik heb er ook eens achter gevraagd bij mijn bloemist, en zij vertelde me dat anjers redelijk makkelijk zijn, je er minder van nodig hebt, en ook schappelijk zijn van prijs. En je kan er ook met mos bekleden (vb kleiner modelleke).



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik26-3-2013 14:46:15

Hey Carrie, dat bovenste voorbeeldje is echt mooi!
Hoe doe je dat trouwens afbeeldingen in een bericht plakken? Want dat lukt mij nooit :(



lynn
21-6-2014
 Meld misbruik26-3-2013 14:53:57

Hey Carrie

Alvast super bedankt voor je reactie en tips !!



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 15:23:19

Als je een foto op een website ziet, moet je rechtermuisklik copy/kopieren, en dan hier in het berichtje dat je aan het schrijven bent doe je rechtermuisklik paste/plakken.
Dit werkt enkel met afbeeldingen van op internet, dus niet met iets wat je zelf op je pc hebt bewaard :-)



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik26-3-2013 15:39:49

Pomander met crêpepapier





Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik26-3-2013 15:40:31

Hmmm... geen afbeelding. Zie je effectief je afbeelding in je tekstkader voordat je op "reactie toevoegen" klikt?



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik26-3-2013 15:48:34



Ik zie al waaraan het ligt. Aan mijn browser. Ik gebruik normaal altijd google chrome... heb nu eens internet explorer geprobeerd en nu lukt het wel! :) thx



hanne
11-5-2013
 Meld misbruik26-3-2013 18:10:26

Ik heb de bovenste gemaakt en 't is echt een prachtig resultaat. De drukkertjes kan je vinden bij AVA en de isomo (of hoe schrijf je dat) bollen ook. de speldjes heb ik in een bloemenzaak gekocht.

Echt niet zo moeilijk...
Groetjes



Lieve

 Meld misbruik26-3-2013 18:32:39

Hanne, en zijn er ook ergens sjabloontjes van die bloemblaadjes of is dat gewoon uit de hand de tekenen?

Waaraan maken jullie die pomanders dan vast, want aan gewone stoelen kan je dat toch niet zomaar hangen?

Op de laatste foto hangen ze aan haken die in de grond zitten, maar in de kerk is dat ook geen optie.

Carrie, is het de bedoeling dat je die isomo bollen volledig bedekt met anjers dan?



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 19:20:33

ja, dat was wel de bedoeling, behalve een klein stukje aan de onderkant
vb op http://pinterest.com/pin/68117013085108890/



Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 19:24:01

Ik denk dat je voor die bloemblaadjes een pons kan gebruiken, die kan je denk ik ook bij Ava kopen, niet?



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-3-2013 20:07:49

Hanne, heb jij een idee hoeveel een pomander uiteindelijk dan gekost heeft?



lynn
21-6-2014
 Meld misbruik26-3-2013 20:25:48

Hey Hanne

Wat voor papier heb je gebruikt? Dikte enzo..
En waar heb je dat papier gekocht?


Groetjes lynn



hanne
11-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 15:45:12

hoi allemaal,

Ik heb 1,20 euro betaald voor de bollen zelf en ik had een 5 tal stevige A4 papieren nodig voor alle bloempjes eruit te krijgen. Ik heb alles bij AVA gekocht, behalve de speldjes met naaldjes erop, die komen van in een bloemenzaak. Ik heb een lint genomen en dat bovenaan de bol bevestigd met zo'n pinnetjes waarmee je mos enzovoort vastzet in oase.
Het is wel een vreselijk arbeidsintensief werkje en ik heb dan ook beslist om het niet voor de kerkversiering te doen maar 'k weet nog niet precies waar ik de gemaakte bolletjes ga gebruiken.
De precieze kostprijs weet ik eigenlijk niet. Het papier (dik papier vanuit de ava) had ik al liggen, het lint ook en de speldjes heb ik nog vrij duur betaald. Maar die kan je zeker goedkoper verkrijgen via internet.
Ik heb de bollen ook gemaakt met mos, supermooi! en daar dan hier en daar zo'n parelspeldje in.
voor aan de stoelen van de kerk te bevestigen: gewoon je lint open laten bovenaan zodat je ze rond het bovenste gedeelte van de stoel kan vastmaken met een strik.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...