Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Toekomstige schoonzus komt volgende week donderdag 'babbelen'

  22-3-2013 23:13:48
Ik heb hier al eens eerder mijn hart gelucht over de zus van mijn vriend en diens man, en hun commentaar op ons huwelijk. Ik heb daar toen met de moeder van mijn vriend over gepraat, en een mailtje naar z'n zus gestuurd met een uitleg van dat ik alles met de beste bedoelingen doe etc.

Nu heeft ze vandaag gebeld en gevraagd of ze volgende week donderdagvoormiddag eens mag langskomen om te babbelen. En de mama van mijn vriend heeft vorige week blijkbaar tegen hem gezegd dat zijn zus gezegd heeft dat het 'misschien eerst gaat botsen maar dat ze het beste met mij voor heeft'.

En ik moet zeggen, ik ben er nu al zenuwachtig voor! De strubbelingen die er zijn, zijn er ook gewoon omdat wij totaal andere persoonlijkheden zijn die totaal andere prioriteiten in 't leven stellen. Bij hun staat heel hun leven in het teken van hun kindje, wij willen geen kindjes. Zij zijn enkel voor de wet getrouwd en daarna een klein etentje met 10 man, wij trouwen ook voor de kerk en hebben een 'gewoon' feest. En dat 'het goed met mij voor hebben', ik heb wat schrik dat het dus gewoon een preek gaat worden, onder het mom 'we bedoelen het alleen maar goed hoor!!!!!!'.

Pfff familie en schoonfamilie waar je verplicht mee moet kunnen omgaan... Mag van mij best afgeschaft worden!

Ann
18-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1562


Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik22-3-2013 23:35:27

volg je hart lieve ann en laat de rest even voor wat het is. voor mijn part zeg je gewoon : luister eens even lieve schoonzusje, toen jullie trouwden heeft er zich niemand mee gemoeid en deed jij je zin, nu is het onze dag en hoe goed je het ook bedoeld bedankt voor je goede raad maar das een kwestie tussen mij en je broer. zolang wij ons daar goed bij voelen zie ik geen probleem. Ik zou het apprecieren dat je gewoon blij voor me bent niks meer niks minder!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik22-3-2013 23:40:58

Hèhè :-) en wat gaat ze dan komen vertellen? Haar ideeën en meningen opdringen ofzo? Laat je vooral niet dien zou ik zeggen! En voor mij mag dat schoonfamilie-gedoe ook best afgeschaft worden ;-)



Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik22-3-2013 23:42:43

je zou zelfs kunnen vragen of ze er echt zo tegenop ziet want dat je dan liever hebt dat ze thuis blijft. Praat met je vriend en zie hoe hij hier overdenkt! denkt hij erover zoals jij zelf zeg haar dan gewoon waar het op staat en komen ze niet dan is dat zo dan loop je ook geen risico op ongepaste opmerkingen en bergen commentaar. zo een mensen ben je beter kwijt dan rijk.



Esperanza
28-6-2013
 Meld misbruik23-3-2013 0:13:23

Hey Ann
Het is niet gemakkelijk hé, als je schoonfamilie hun mening opdringt en blijft opdringen. Ik begrijp je maar al te goed, hier van hetzelfde laken een broek. Ik zou je wel aanraden om proberen rustig te blijven. Ik zeg ook steeds tegen mezelf dat het beter is om een beetje water bij de wijn te doen, dan in een familieruzie terecht te komen. Maar als ze je echt tot het uiterste drijven, dan is het niet meer dan logisch dat je eens uitvliegt. En je moet je daar zeker niet schuldig om voelen. Confrontaties horen nu eenmaal bij het leven, zeker als je zo verschillend bent. Ik hoop alleen dat alles in orde komt voor je grote dag. Hoewel, de weg er naar toe mag van mijn part ook een pak makkelijker gaan. Ik hoor iedereen constant zeggen: het is jouw dag, je moet doen wat jij wilt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dat niet lukt. + Wat heb je aan een leuke dag als de weg er naar toe op niets trekt?



edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-3-2013 6:42:22

Hey Ann, Ik ben van hetzelfde gedacht over familie en schoonfamilie. Bij ons zijn er bepaalde nonkels, nichten en neven niet uitgenodigd. Daar zal ook wel commentaar op komen. Maar den eerste die begint op de trouw mag vertrekken. Heb lang genoeg ja geknikt enzo. Bij ons draait het ook al om ons dochter, maar ik kan perfect snappen als mensen niet kiezen voor kinderen. Veel succes en u niet laten zeggen he ... ;)



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik23-3-2013 12:13:17

Ja ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ze gaat komen zeggen.. Ik vrees à la wij willen de beste vrouw voor onze broer..

Ik zit te denken van te vragen of wij niet bij hun kunnen langsgaan, of zij naar ons kunnen komen, als mijn vriend ook hier is.. Want er wordt ook altijd vanalles achter de rug door gezegd, en als we 'alleen' praten kan ze nadien ook zeggen wat ze wilt over wat ik gezegd heb he.. Zo gaat het meestal in de familie van mijn vriend. Er staat iemand iets niet aan, die zegt dat tegen de mama van mijn vriend, en zijn mama dan weer tegen mijn vriend, en dan komt 't naar mij.



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik24-3-2013 0:06:20

Hey Ann,

Vind dit allemaal jammer om te horen, je zou van deze periode moeten genieten. Je bent een volwassen vrouw en elke beslissing die je neemt zal ten koste van uw rekening gaan, dus neem het heft in handen op een besliste en kordate manier en laat je schoonzus weten dat je je bruiloft zelf regelt en dat je haar hulp waardeert en je haar laat weten als ze je ergens mee kan helpen. En als je je gesprek hebt dan zal het zijn met je toekomstige erbij. Heel tof dat je het beste voor hebt met iedereen maar het beste ben je voor jezelf. Succes en vooral GENIET :-)
groetjes Sarah



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik24-3-2013 22:39:32

pfff... ik zou durven vragen waarom dit nodig is...



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik28-3-2013 9:10:34

Op aandringen van mijn vriend heb ik de afspraak laten staan.. En nu zit ik zenuwachtig in de zetel te wachten tot ze er is.. Pfffff



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik28-3-2013 20:07:12

En Ann ,

Hoe is het geweest?



edith
29-6-2013
 Meld misbruik28-3-2013 22:01:17

Hey, ja hoe is het geweest?



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik29-3-2013 17:47:04

Oké, een klein verslagje!

Ik zat hier een half uur van te voren al zenuwachtig rond te huppelen (er was geen exact uur afgesproken, ze ging de kleine naar school brengen en dan naar hier komen maar ze moet daarvoor voorbij een vrij druk punt).

Het komt er eigenlijk op neer dat ze vind dat we 'willen maar niet kunnen', omdat we wel een groot feest willen, maar een groot deel door de ouders betaald wordt. Ik weet zelf dat ik mijn pollekes mag kussen dat onze ouders dat willen doen, maar ik vind ook, als dat aangeboden wordt, moet ik dan zeggen 'neen dank u'? Ze vond het zo'n beetje, naar de buitenwereld toe groot overkomen. Ik ben op dat vlak ook wel heel anders opgevoed dan zij, voor mijn ouders (vooral mijn mama) is uiterlijk voorkomen en wat je overbrengt naar de buitenwereld heel belangrijk. Ze zei toen ik dat gezegd had dat dat 't ook wel een beetje veranderde, omdat 't dan wat 'logischer' is dat ik in sommige dingen ook zo denk.

Ze had dus verwacht dat wij het veel kleinschaliger gingen houden (blijkbaar is onze trouw voor haar normen echt, enorm (we hebben voor het diner ongeveer 50 mensen, en 's avonds nog eens 50 erbij en de parochiezaal)), en dan was hun dochtertje wel bruidsmeisje mogen zijn. Niet omdat ze er nu iets tegen heeft, maar omdat hun dochtertje niet echt het type is dat zich op gemak voelt bij veel mensen. Ze zei dat ze eigenlijk eerst 't dochtertje gewoon thuis wilde laten, omdat het toch alleen gesleur ging worden en gehang van dochtertje haar kant, en dat ze zich beter zou kunnen amuseren als dochterlief ergens anders vrolijk kon spelen. Maar omdat wij wel hadden overgebracht dat ze er voor ons 'bijhoort' komt ze dan voor het diner, en 's avonds kan ze naar haar peter. Het kwam in ieder geval heel anders over als zij het uitlegde, dan als je 't zo via via via via hoort! Ik vind 't nog altijd jammer, maar ik snap wel dat ze haar eigen kind eerst zet.

Verder heeft het ook wel een beetje over mij gegaan, maar niet echt op een gemene manier. Ik heb de afgelopen 10 jaar geknokt door depressies en automutilatie, en zij heeft een soortgelijk verleden. Ze zei ook dat ze in mij soms zichzelf tien jaar geleden zag, en dat ze dan wel denk van, je hebt al veel bereikt, maar je bent er nog niet, laat dat je niet tegenhouden maar realiseer je dat er nog moeilijke punten gaan komen. Dat zij er ook wel even heeft over moeten doen voor ze door had dat je zelf je plekje in de wereld moet zoeken, in plaats van de mensen rond je proberen te veranderen. En daar zit wel echt een waarheid in, als ik erover nadenk ben ik wel iemand die in reflex vaak denkt 'neenee ik vind het zo, punt'.

We hebben 't zelfs gehad over waarom we eigenlijk niet veel doen of elkaar niet veel zien, en zij zelf ook dat ze mijn vriend gewoon ziet als broer, maar niet meer. Dat wij heel anders in het leven staan als zij, en dat ze ons daar niet over veroordeeld, maar dat we daarom niet echt veel doen of bij elkaar langsgaan enzo. Mijn vriend is ook echt zo eentje die al heel zijn leven door het leven fladdert, als er iets negatiefs lijkt aan te komen dan draait hij precies eens met zijn vingertje, en hup, opgelost! En dat ook de trouw haar 't gevoel gaf dat, omdat onze ouders veel bijschieten, hij 'het weer gedaan had gekregen'. En in alle eerlijkheid, soms denk ik ook wel eens, jong, loop eens met uw neus tegen de muur! Niks ergs natuurlijk he! Maar bv.hij wilt een auto, toevallig erft hij de maand daarna 10.000 euro en kan 'm z'n droomauto kopen. Z'n eerste werk was meteen zijn droomwerk, na een paar maanden al een bedrijfsauto gekregen. Op 't school nooit echt z'n best gedaan maar wel altijd erdoor, ... . En als je dat dan stelt tegenover hoe zij al heeft moeten knokken in haar leven, dan snap ik wel dat ze soms iets heeft van 'pffff seg!'.

Amai wat een uitleg!

Al bij al is het dus beter meegevallen dan verwacht, ook omdat ze voorbeelden uit hoe zij dingen heeft moeten leren en ervaren heeft gaf. Dan voelde het minder als commentaar op mij, omdat ze ook toegaf dat ze dat zelf ook heeft moeten leren. Op 't laatste hebben we nog wat gebabbeld over hoe haar dochtertje reageerde op de tweede zwangerschap enzo :) Onenigheden zullen er waarschijnlijk wel blijven, maar ik wel content dat we nu van elkaar weten dat er in de grond zeker niets is dat we echt tegen elkaar hebben!



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik31-3-2013 10:19:36

hey Ann,

ik ben dan enorm blij voor u dat je dan toch doorgezet hebt. En ook chapeau voor je schoonzus dat ze zich zo blootgelegd heeft tegenover u. Ik hoop dat dit dan de start is om eindelijk te beginnen genieten. En voel je niet schuldig over het feit dat je wat hulp krijgt bij het meefinancieren van je huwelijk. Dat is jouw geluk. Trouwens vroeger was dit standaard dat de ouders meebetaalden maar doordat het allemaal zo duur geworden is kunnen heel veel gezinnen dit niet meer. In ieder geval een mooi huwelijk toegewenst, nog 2 maanden + he ;-)



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik1-4-2013 14:39:11

Het is idd een mooi gesprek, maar langs de andere kant geeft ze wel een waarde-oordeel over jullie huwelijk hé.100 man groots... Wij nodigen 320 man uit...En "willen maar niet kunnen" => hoe grof is dat?
Maarja als jij tevreden bent, is dat goed hé


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...