Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Troubles in paradise...

  22-3-2013 16:30:40
Heyhey,

Ik zit met een probleem. Mijn hubby zijn ouders zijn gescheiden, hij heeft een groot deel van zijn jeugd gewoond bij zijn vader en stiefmoeder. Hij heeft wel nog steeds contact met zijn moeder en stiefvader en een goed contact. Nu, daar ligt het probleem niet. Het probleem ligt eerder bij de stiefmoeder. Zij verwacht nu dat zijn moeder niet aan de eretafel zal zitten omdat zij (stiefmoeder) steeds voor mijn hubby gezorgd heeft (hieronder verstaat ze de was en de plas en zo).

Wij kunnen dat toch niet maken om te zeggen tegen zijn moeder: je mag niet aan de eretafel?
Het is toch ook haar zoon die trouwt? Wij komen met beide ouderparen goed overeen. Zijn moeder en vader onderling hebben er ook geen probleem mee om voor die ene dag eens samen aan tafel te zitten, maar de stiefmoeder dus wel..

Ze had ook al het voorstel dat zij met mijn hubby de kerk moet binnenkomen omdat zij gezorgd heeft voor mijn hubby in zijn jeugd. Maar zijn moeder blijft toch zijn moeder?

Iemand hulp/tips?

Marlies
10-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1838


Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik22-3-2013 16:45:41

Ik denk dat je de stiefmoeder er eens aan moet herinneren dat JULLIE gaan trouwen en dat het dus JULLIE dag is! Als zij voor één keer in hun hele leven niet overeen kunnen komen (en ze hoeven dan nog niet eens naast elkaar te zitten!), dan denk ik dat jullie jullie conclusies daaruit moeten trekken... Het moet toch mogelijk zijn om voor één dag eens normaal te doen tegen elkaar of niet?



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik22-3-2013 16:57:29

Ik ben akkoord met Tineke. Ik vind niet dat een stiefmoeder (en zelfs een moeder) zich moeten inmengen in dat soort keuzes.
Ik ken de situatie niet bij jullie, maar ik heb persoonlijk steeds de neiging om juist het tegenovergestelde te doen van wat mijn moeder of zijn moeder suggereren voor de trouw :-) Ik kan er niet goed tegen dat zij zich soms -weliswaar vaak goed bedoeld- moeien.
Gewoon de mama mee aan de eretafel laten zitten, zou ik zeggen!



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik22-3-2013 17:28:27

Ik zou ze toch ook samen aan de eretafel zetten dan.. Als de ouders zelf er geen problemen in zien...

Hier zit ik ook met zo'n probleem... Mijn ouders wel aan de eretafel maar mijn ventje zijn ouders niet...
Ik wil ze liever niet aan mijn tafel.. Het zou heel mijn dag verpesten.. Maar makkelijk is dat niet hé...



Ann
18-5-2013
 Meld misbruik22-3-2013 17:32:44

Ik zou ook eerder 't tegenovergestelde doen dan wat degene met de eisen verwacht.. Zeker als de rest er geen probleem mee heeft! 't is precies alsof stiefmoeder vind dat zij volledig de plaats van zijn moeder heeft ingenomen?

Sofie: in zo'n geval moet je daar 't samen wel heel goed over eens zijn.. Niet dat als het erop aankomt en zijn ouders daar iets van zeggen, dat hij dan zegt 'ja eigenlijk kan het wel..'.



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik22-3-2013 17:39:00

hier ook zo'n stiefvader jammer genoeg
en daarom hebbe we beslote om met de getuiges aan eretafel te zitten en ouders bij hun eigen deel van de familie...

Jammer maar helaas:S



edith
29-6-2013
 Meld misbruik22-3-2013 18:27:13

Mijn moeder zit ook niet bij ons hoor. Ze zit bij mijn grootouders en tante haar ouders en zus dus. Mag er niet aan denken. En zal haar nog moeten zeggen ook dat ze geen dwaze vragen moet stellen van waarom mijn ventje niet meer wil gaan enzo. In uw geval zou ik gewoon zijn moeder aan de eretafel zetten zij is wel zijn moeder he, dan kan zijn stiefpa ook zo praten over zijn vader he. En zeker jullie hebben goed contact.



tine
14-8-2010
 Meld misbruik22-3-2013 20:06:17

ik zou vooral zien wat jouw verloofde wil, met wie hij wil binnenkomen, en of hij zen ma bij hem aan de eretafel wil of niet



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik22-3-2013 21:08:40

Misschien moet je verloofde eens rustig alleen praten met zijn stiefmoeder. Het lijkt of ze geen erkenning voelt voor haar jarenlange zorg voor hem. Ik ken hun situatie niet maar ik kan me wel inleven in de situatie van de stiefmoeder. Als ze zich zeker voelt in haar positie zal ze niet zo trachten op haar strepen te staan.



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik23-3-2013 10:09:03

Als je vriend zijn vader er zelf geen problemen mee heeft, kan hij dan niet eens met je vriends stiefmoeder praten? En haar uitleggen dat jullie toch moeilijk zijn moeder niet aan de eretafel kunnen laten zitten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...