Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vader...

  21-3-2013 13:04:51
Geen moeder- en schoonmoeder horrorverhalen, maar deze gaat over mijn vader.

Mijn vader heeft sinds een paar jaar een relatie met een Phillipijnse vrouw die in de VS woont. Ze zien elkaar 2x per jaar een paar weken en verder hebben zij mail- en Skypecontact, een échte relatie is het dus niet, maar goed... dat is een ander verhaal.
Nu heb ik haar ook op mijn bruiloft uitgenodigd, meer voor mijn vader dan voor mij. Sinds dat ik dat gedaan heb, gaat alles wat ik vertel over mijn bruiloft, gelijk over haar (dat doet mijn vader dus). Bijvoorbeeld: ik heb een verlovingsring, laat die zien aan mijn vader, hij zegt 'Oh, dat ik bijna dezelfde ring als zij heeft'. Ik vertel mijn vader van onze corsages (orchideeën), hij zegt 'Phillipijns onkruid dus' (schijnbaar is het daar een bloem die zoveel voorkomt netzoals klaprozen hier). En zo reageert hij dus overal op. Hij heeft ook al tegen haar gezegd dat zij een persoonlijke, engelstalige trouwkaart zal krijgen, terwijl ik dat dus niet ga doen etc etc.

Nu doet het volgende probleem zich voor... Hij is dus van mening dat zij beiden in traditionele Phillipijnse kleding moeten komen op mijn bruilfot en daarom hebben ze een paar weken geleden in de Phillipijnen op maat gemaakte kleding gekocht. En dan doen we daar nog een schepje bovenop, ze komen beiden in het wit... Ben ik erg afgezaagd als ik zeg dat er op een bruiloft maar 1 persoon een witte jurk draagt (áls die wit is) en dat is de bruid! Of niet?
Ik vind het verschikkelijk!! Híj is toch niet Phillipijjns? Mijn bruiloft is toch niet Phillipijns?
Ik wordt he-le-maal gestoord van dat ge-Phillipijns!!

Maar goed, dilemma... Wij hebben dus geen dresscode, aangezien wij vinden dat niet iedereen perse in een pak moet komen, maar ook gewoon nette kleding aan mag. In hoeverre mag en kan ik mijn vader vertellen dat ik het er dus niet mee eens ben? Ik ben bang dat er een hele vervelende ruzie komt, want dat is typisch mijn vader als hij zijn zin niet krijgt.

Met ander woorden: help!


Sandy
6-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1106


Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik21-3-2013 15:28:18

Goh Sandy da's heel vervelend.
Ik deel je mening dat er op je bruiloft maar 1 iemand in het wit mag zijn namelijk jij!!
Da's een ongeschreven regel!
Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen want jij kan natuurlijk het best de situatie inschatten.
Volg je hart en doe wat je gevoel zegt, dat is bijna altijd het beste om te doen, lijkt me.
Veel succes!



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik21-3-2013 15:37:50

gewoon cordaat!!! drescode GEEN WIT,
en geen traditionele kleding

groetjes melissa en nog veel succes met de voorbereidingen




frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-3-2013 15:50:35

Oei dat geloof ik dat Balen is!
maar ik zou toch ook voet bij stuk blijven geen wit, dat is voor de bruid!!!!!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-3-2013 15:50:40




Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik21-3-2013 15:55:35

Hey, zo erg voor jou dat je vader er zo in op gaat.
Mijn mama is ook van de Filippijnen, en destijds zijn mijn ma en pa daar getrouwd. Allebei in het wit en als ik naar hun trouwfoto's kijk waren er nog wel meer mensen in het wit.
Dat doen ze voor de hitte.
Maar hier in België (Europa), ga je ten eerste geen last hebben van de hitte en is het dus ook NOT DONE dat er iemand anders dan de bruid in het wit verschijnt!

Ik zou hem dat toch proberen duidelijk maken... veel succes!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik21-3-2013 18:07:49

Wel, mij zou het echt wel niet kunnen schelen.
Maar ik trouw zelf niet in 't wit.

Wat mij betreft trekken de mensen aan waar ze zich goed in voelen en of dat nu wit, knalroze, oranje, fluogroen of zwart is ... I don't care.
Als er bij mij dus mensen in 't wit of traditioneel gekleed komen, is dat hun zaak. Zij moeten zich goed voelen in hun vel en hun kleding en zij moeten het dragen.



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik21-3-2013 20:03:15

Misschien wil zijn vriendin juist erg veel moeite doen en komt zij hoe ze denkt dat het hoort (traditioneel en wit). Ze lijken erg op te gaan in hun "relatie" en je vader reageert dus meer als een verliefde man dan als je vader. Waarschijnlijk erg bevreemdend voor jou... Je kan misschien voorzichtig trachten te zeggen hoe dat allemaal voor jou is maar ik zou zeker geen verwijten maken want ze lijken het zeer goed te bedoelen en hebben duidelijk zin in jullie huwelijk...



Sara
30-3-2013
 Meld misbruik21-3-2013 20:10:52

Ocharme, ouders worden echt moeilijke mensen als je gaat trouwen (zie mijn (schoon)moeder post )

Ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je niet gediend ben van die outfit, desnoods zeg je dat het er niet goed uit zal zien op de foto's, da's toch minder kwetsend.

Als die vrouw in de VS woont zal ze toch ook wel iets van de westerse cultuur kennen en kan je het misschien uitleggen dat het ook een westers huwelijk is en wit in Europa not done is.

Zeg ook tegen je vader dat het heel leuk is dat zijn vriendin komt maar het is wel jouw trouwdag dus je wilt graag de aandacht voor jou... (lijkt me moeilijk als er mensen in traditionele Filipijnse klederdracht rondlopen...)

Veel succes in ieder geval!



Jan
14-8-2014
 Meld misbruik21-3-2013 22:11:49




Brigitte

 Meld misbruik22-3-2013 8:15:57

het kan allemaal wel zijn dat zij in het wit wil komen volgens filipijnse traditie , , maar je vader ? in het wit ?
Waar zit zijn verstand ?
Hij zou tegen zijn vriendin ook kunnen zeggen dat wit hier niet van toepassing is .
Dat versta ik toch niet , is het misschien om de aandacht op zichzelf te krijgen ?
Maar blijkbaar beseffen ze niet dat het meer " roddelaandacht " zal zijn .
Op hun leeftijd zou je dat toch uit je zelf moeten weten , en zeker uit respect naar jullie het bruidspaar toe
Ik zou er echter op staan om normale dresscode te doen , dus geen wit voor beiden !



Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik22-3-2013 12:29:35

Hey, ik vind dat je vader idd aan zijn vriendin zou moeten zeggen dat de TRADITIE van BELGIE is dat enkel de bruid in het wit gaat....

zeg er mss ook bij dat mensen daar raar gaan op reageren mss dat uw vader dan zelf ook realiseert dat dat not done is.

Succes ermee want ik zou er ook heel verveeld mee zitten ( vooral ook door het feit dat het feitelijk geen familie is van u ! )


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...