Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

(Schoon)Moeders....

  21-3-2013 11:14:45
Heey iedereen,

ik wil even stoom aflaten want mijn moeder en schoonmoeder maken me compleet gek!

Mijn schoonmoeder belt mij en mijn vriend CONSTANT om de meest onnozele vragen te stellen en telkens dezelfde opmerkingen te maken... Ik heb haar al 5 keer het dagverloop van onze trouwdag uitgelegd, al 7 keer gezegd dat de zaal zelf voor de decoratie zorgt, ze zit te zeuren over futiliteiten zoals dat de schoenen van de bruidskinderen niet bijeen passen (mij een zorg!) etc...

Mijn moeder daarentegen is op het geniale idee gekomen het meisje dat eigenlijk mijn getuigen ging zijn (en waar ik nu laaiende ruzie mee heb) toch uit te nodigen voor de héle dag. Ze zit zich ook te moeien met de tafelschikking want nicht A komt niet overeen met nicht B dus die mogen niet aan dezelfde tafel. En ze vindt dat ik mijn zussen toch bij de nichten van dezelfde leeftijd moet zetten ipv bij ons aan tafel...

Ik wil gewoon dat ze me met rust laten!


Sara
30-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1160


Sandy
6-8-2013
 Meld misbruik21-3-2013 11:50:47

Oh jeetje... Echt een gevalletje van schoon'monsters'...
Je krijgt al een negatief gevoel als je telefoon gaat en een van hun namen komen tevoorschijn op je scherm... BAH!

Heb je een draaiboek gemaakt van jullie trouwdag? Zo ja, geef die aan haar, dan kan ze daar haar informatie uithalen. Over die kleine zeur-dingen waar jij je al helemaal niet druk om wilt en hoeft te maken, is er maar 1 antwoord juist naar mijn mening; 'doe maar wat jou het beste lijkt'.
Je moeder heeft wel lef om dat meidje uit te nodigen (als ik het even oneerbiedig mag zeggen). Je zou toch zeggen dat er een belletje gaat rinkelen op het moment dat ze je getuigen niet meer mag zijn. Toch nog maar eventjes heel erg duidelijk uitleggen denk ik.
De tafelschikking heb je toch gemaakt zoals jullie dat wilden? Nicht A en B hoeven toch niet bij elkaar op schoot te zitten? Dus nichtjes: suck it up! Je zussen daarintegen horen bij jou als naaste familie, horen daarom ook bij jou aan tafel en zijn er niet om de nichtjes te entertainen... Toch?

Ik snap écht niet dat moeders en schoonmoeders dit niet gewoon los kunnen laten en het bruidspaar de dingen laat regelen zoals zíj dat willen... Al die frustraties kun en wil je er gewoon niet bij hebben, snap dat dan...



Irina
15-6-2013
 Meld misbruik21-3-2013 13:14:39

kzou der ook zot van worden
hier moeit niemand zich met onze organisatie,
laten onze eigen keus

en men toekomstige schoonmoeder en schhonvader, die trekken er hun niks van aan, vragen nooit iets,
hebben zelf nog niet eens een proficiat gehad omdat we gaan trouwen,

men papa is wel geïnteresseerd in wat we doen, maar moeit zich er niet mee
men mama is anderhalf jaar geleden overleden





Sara
30-3-2013
 Meld misbruik21-3-2013 18:37:08

We hebben geen draaiboek maar ik ga er maar eentje maken voor mijn schoonmoeder dat ze me tenminste niet meer belt...

En ik wist op voorhand dat mijn ouders verschrikkelijke moeiallen zijn daarom hebben we ook pas gezegd dat we gingen trouwen toen we onze kleren al hadden gekocht & de zaal al hadden vastgelegd... Maar blijkbaar vinden ze nog steeds redenen om te zagen...

Ik vind het erg om te zeggen maar momenteel heb ik echt het gevoel dat ik blij ga zijn als het allemaal voorbij is... Wat een gedoe voor niets..



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik21-3-2013 19:17:52

Ik krijg er ook wat van! Mijn schoonouders hebben ook met moeite proficiat kunnen zeggen over onze verloving. Ze vragen er nooit naar en als we er iets over zeggen is het allemaal niet goed voor mijn schoonmama... Mijn eigen ouders zijn er gelukkig veel meer in geinteresseerd. Ze vragen soms wel eens "zou je dit of dat wel doen"? Maar ze staan altijd achter onze keuzes.
Over die vriendin zou ik toch wel eens duidelijk maken aan je mama dat je er niet mee gediend bent. Maar voor de rest gewoon jullie zin doen en genieten!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...