Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vintage

  16-3-2013 11:27:56
Wij hebben als thema vintage gekozen! Iemand een idee welk eten daar bij past?

Natasja
29-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1128


Karen
13-7-2013
 Meld misbruik16-3-2013 23:21:58

Bedoel je dan rockabilly/fifties vintage, of gewoon vintage algemeen?



Mario

 Meld misbruik17-3-2013 18:34:32

Hoi Natasja,

Aan je muziekkeuze te zien mag het een paar jaartjes terug gaan dacht ik.

Tot in de late 70's was het gebruikelijk een menu aan tafel te serveren als volgt:

- garnaalcocktail of tomate crevette als koud voorgerecht (stond vaak al op tafel, maar is niet zo hygiënisch, wel authentiek)
- soep: tomatenroom met balletjes en vaak een tweede soep zoals vb. bloemkoolroomsoep
- vide (vol-eau-vent) "met vlaggetje" en toefke peterselie als warm tussengerecht. (vlaggetje gaat nadien in het haar)
- 2 stukken gebraad (rosbief en varkensgebraad/Orloff gebraad) met groentekrans en kroketten.
- bruidstaart al dan niet in ijs.
Hadden jullie ouders dit ook? Misschien kun je als eerbetoon de menu kaarten namaken.

Ben je lichtjes budget gebonden, dan is de "breugeltafel" weer in. (een goede traiteur heeft vast ideeën om dit even te pimpen)

Tip, serveer 's nachts rond halfeen een tas uiensoep met stokbrood of boterhammen met kaas, hesp en kop (kip-kap) met mosterd.

Laat je even weten wat je uiteindelijke keuze was?



Natasja
29-6-2013
 Meld misbruik21-3-2013 9:00:29

Het is vintage in het algemeen, Karen! Ik heb de gasten gevraagd om iets in deze stijl te dragen en ik wil nu ook niet te ver gaan om hun tot een bepaalde periode te dwingen!



Natasja
29-6-2013
 Meld misbruik21-3-2013 9:15:01

Dag Mario,

Bedankt voor de suggesties! Omdat we een walking dinner willen hadden we tot nu toe gedacht aan:

Een glas punch bij inscheping,
Russisch ei,
Ouderwetse groentesoep,
Een videeke,
Een Hotdog,
Maïskolf met roomboter
Hamburger,
Vlaamse frieten met stoofvlees!

Uw idee vind ik ook heel goed! Ik ben blij dat het nog niet vastgelegd is, zodat ik nog het een en ander kan veranderen. Moet eerstdaags gebeuren!






Mario

 Meld misbruik21-3-2013 12:18:56

Punch is fantastisch, russisch ei is sooo vintage...

Smakelijk!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...