Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat een gekkenwerk!!

  12-3-2013 4:35:14
Dag bruidjes, Ik ben nog maar een goede week verloofd en onze huwelijksdatum werd vastgelegd op 30/08/2014. Nu ben ik begonnen met zalen aan te schrijven. Dit weekend ga ik de Pottemaeckershoeve en de Roode Poorte bezoeken. Wij zijn van Bredene dus deze hoeves zijn het dichtst bij ons. We wensen af te stappen van het gewone dineren, waarbij iedereen aan tafel zit, dus moeten we iets vinden waar we met een eigen traiteur kunnen werken. Ik vind dit echt allemaal ongelofelijk moeilijk en weet absoluut niet wat ik moet voorzien van budget.. We wensen niet dat het super duur gaat worden, daar we alles zelf moeten bekostigen. Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor een trouwfeest? Ik weet dat het een ongelofelijke moeilijke vraag is die tevens afhangt van wat je wil, maar wil gewoon eens jullie mening horen. We zijn nog aan het twijfelen tss een bbq of koud buffet. Om te eten zijn we met ongeveer met 85 man en voor het dessert + avondfeest in het totaal met ongeveer 180 personen. We trouwen enkel voor de wet. Heeft er al iemand van jullie ervaring met deze hoeves? Heb nog andere aangeschreven, maar ik wacht nog op antwoorden. Ik lees alvast mee met jullie verhalen! Wie kan mij helpen?

Kimberley
30-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1518


mona
27-7-2013
 Meld misbruik12-3-2013 9:21:49

Wat is er gekkenwerk aan? Denk als je het redelijk goedkoop kan houden met die bbq of koud buffet dat je voor dat aantal personen misschien toch op 12.000 à 15.000 euro zal moeten rekenen inclusief drankenforfait. Hangt er vanaf wat die traiteurs ervoor vragen hè. Je zal offertes moeten opvragen en dan kijken wat er van die voorstellen binnen je budget valt. Zal een correcter beeld geven dan wanneer wij ernaar moeten gissen.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik12-3-2013 9:34:18

Dag Kimberley, welkom op het forum en proficiat met de verloving hé!!
Zoals Mona zei, kan je best zoveel mogelijk offertes en formules vergelijken. Het ene joud buffet bij de ene traiteur kan veel meer zijn als dat bij de andere maar ook dubbel zoveel kosten. Heel veel en goed vergelijken dus. Zorg dat je een zaal kiest, waar de soort formule niet zoveel rol speelt (waar je dus ruimte hebt om te BBQ ook al kies je dit later toch niet). Idem voor drank: bij sommige zalen moet je dat bij hen afnemen, bij anderen heb je vrije keuze. Naar wat ik hier al heb gelezen, is het niet per sé goedkoper omdat je een zaal en een traiteur kiest ipv met een feestzaal alles inbegrepen. Weeg dus alle mogelijkheden goed af.
Probeer voor je budget ook ruimer te kijken dan enkel het feestmaal. Op deze website staat ergens een planner. Bekijk de verschillende dingen die je moet inplannen en beslis of jullie daar budget aan willen geven en wat van jullie meer mag kosten. Je hebt ook nog even tijd om te sparen dus alles komt wel goed!
Groetjes
Rebecca



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik12-3-2013 10:01:20

Vergelijken is inderdaad de boodschap en soms zal je keuzes moeten maken: over je budget gaan om iets specialer te hebben of iets dat je absoluut wil OF binnen budget blijven voor iets minder gaan.

Wij hebben gekozen voor het eerste. We kijken uiteraard wel naar de prijzen en vergelijken goed, maar ik wil dat onze dag perfect is en dan mag het wel iets meer zijn. Onze feest (feestzaal, receptie voor een 90 mensen, avondfeest met receptie voor 100 mensen en drankenforfait tot einde feest) komt op 10.000 euro. Dan heb je uiteraard nog heel wat kosten: kerk, vervoer, DJ, kledij bruid en bruidegom,... Je kan overal zo duur gaan als je zelf wilt hoor. Dus bekijk eens wat jullie willen en wat jullie budget is.



Lize
24-8-2013
 Meld misbruik12-3-2013 10:24:53

Hay Kimberley. Wij doen iets soortgelijks, wel met wat meer personen (120 personen BBQ en totaal zo'n 200). We hebben een zaal gehuurd van een harmonie, met een vaste brouwer. Voor de BBQ hebben wij zo'n 20€ pp voorzien (enkel eten + tafelkleed & servetten). De mensen die naar de BBQ komen, komen niet naar onze receptie (behalve familie en dichte vrienden) die na onze burgerlijke trouw is. Daarmee bespaar je ook heel wat. Qua drankverbruik en de kosten die hiermee samenhangen, heb ik niet zo'n duidelijk beeld. Ik denk dat als je het zelf in handen neemt (geen echte feestzaal, zelf mensen zoeken voor achter de toog te staan, ...) je wel goedkoper uitkomt, maar het is veel meer planwerk. Maar je hebt nog een dik jaar, dus dat moet wel lukken :-). Succes!




WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik12-3-2013 14:19:25

Dag, zowel de Pottemaeckershoeve en de Roode Poorte zijn ideaal en degelijk voor het type trouwfeest dat je wilt.
Zonder het prijskaartje te bediscussiëren natuurlijk.
De Roode Poorte is wel vrij lang en smal, je gasten die achteraan zitten, moeten dus een eindje stappen om naar de dansvloer te komen.
Wat dus wat minder uitnodigend of ideaal is voor je dansfeest.
De dansvloer is er niet supergroot, maar dat maakt het natuurlijk ook weer lekker gezellig.
Er zijn 4 speakers (verplicht gebruik met opgelet: beperkt volume) gericht op elke hoek, klinkt ook wel goed uiteindelijk.
Net zoals in de Pottemaeckershoeve overigens.

mvg www.discovideo.be




Anoniempje
5-7-2014
 Meld misbruik6-5-2013 12:19:02

Offertes die ik gekregen heb zitten ongeveer rond deze prijs, btw incl. (verschillende zalen, steeds een beetje dezelfde bedragen):

* Lange receptie: 20à25 euro pp voor 2 uur met cava en 8 à 10 hapjes pp
* Korte receptie: 12à15 euro pp voor 1 uur met cava en 4 hapjes pp
* Buffet of barbecue: va 30à35 euro pp + 14 euro pp voor wijn + waters (kan ook duurder natuurlijk)
* Diner aan tafel: verschillende opties tussen 40 en 80 euro pp + 14 euro pp voor wijn + waters
* Dessertenbuffet of bruidstaart ipv gewoon dessert is meestal een supplement, ongeveer 5 euro pp voor het buffet en 9 euro pp voor een bruidstaart.
* Stoelhoezen kosten 3à4 euro pp
* Open bar achteraf: 17 euro pp voor 4 uur

Wij hebben alles goed zitten uittellen en komen voor een diner aan tafel op het volgende:
* 24 euro pp receptie
* 115 euro pp receptie+diner+dansfeest
* 33 euro pp dessert+dansfeest
Dit is incl alles wat zaal en eten betreft, dus zaalforfait, stoelhoezen, etc. zitten hier al inbegrepen.
Het is zeker mogelijk goedkoper te gaan, en duurder kan ook :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...