Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidjes oktober, huwelijksreis?

  10-3-2013 15:57:12
Hoi dames,
Aan de bruidjes van oktober ( en andere lezers met een mening ;-) ) Wanneer en naar waar gaan jullie op huwelijksreis? Ik zou heel graag naar Amerika gaan maar ik weet niet goed waar en hoe ... Ik hoop ook op goed weer natuurlijk. Ik ben niet zo avontuurlijk aangelegd maar ik wil ginder wel veel gaan bezichtigen. Ik heb nog veel tijd maar ik denk er wel vaak aan ... Anderzijds mijn verloofde is half Italiaans maar heeft nog nooit iets Italië gezien! Dus dat is ook een optie om ginder te gaan rondtrekken. Maar dan moeten we natuurlijk langer wachten op goed weer. HELP :) Die eeuwige twijfels...

Kim
4-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1157


Sarah

 Meld misbruik10-3-2013 16:09:08

Dag Kim,

Wij hebben vorig jaar in september 3 weken rondgetrokken in het zuidwesten van Amerika. Het was voor ons de ideale combinatie tussen natuurparken en steden (Yosemite, Death Valley, San Franscisco, LA, en vele andere, goh was ik er maar terug ;-).
Wij hebben toen alles afzonderlijk geboekt en gepland. Ik heb toen heel veel gevonden op het Alles Amerika forum: http://forum.allesamerika.com/index.php

Groetjes,
Sarah




Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik10-3-2013 17:06:47

Wij gaan ook 3 weken naar het zuidwesten van de VS, en ik denk dat mei-juni of september-oktober ideaal is hiervoor. Het is dan al/nog mooi weer, maar ook niet té warm. Als je in volle zomer langs plaatsen als Death Valley en Vegas passeert, is het naar het schijnt echt niet te doen qua hitte, zeker als je dan vele uurtjes in de auto spendeert. Ik zie dat je op 4 oktober trouwt, oktober/november kan misschien wel al wat frisser zijn voor het zuidwesten van Amerika maar daar ben ik ook niet zeker van... Het is in ieder geval de ideale streek als je houdt van de combinatie natuur/cultuur (steden afgewisseld met national parks).



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik10-3-2013 17:07:12

Hey Kim

Wij doen in juli-aug drie weken rondrit amerika , ik kan je de gegevens binnenkort bezorgen in een mapje, maar we hebben alles zelf uitgewerkt en de gegevens moeten nog gebundeld worden.
Ik weet wel niet hoe het zit met de weersverwachting in oktober ginder, dus best even opzoeken.
Ik ben ook niet de avontuurlijkste maar zolang het slapen is in hotelletjes (geen tenten) en ik niet ELKE dag moet gaan wandelen in de bossen, maar ook eens mag shoppen en sight-seeing doen, ben ik gelukkig. En in functie daarvan hebben we dan ook onze reis opgesteld. We reizen 18 dagen rond in het Westen om dan af te sluiten met 5 dagen New York.

Naar Italië ben ik nog nooit geweest dus daar kan ik je niet mee helpen :).

Groetjes



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik10-3-2013 17:51:26

We zijn in aug naar de westkust gegaan van Amerika en was ideaal, vond ik. Nu gaan we ook in oktober op reis. We dachten eerst Texas/Florida, maar spreekt ons precies toch minder aan. Voorlopig denken we aan Zuid-Afrika...

Miami bv is goed te doen van budget en daar is het altijd warm natuurlijk. In Florida heb je de `keys`.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik10-3-2013 20:24:57

ik ben wel een oktoberbruidje, maar wij gaan niet echt op huwelijksreis nu owv budgettaire keuzes :-)
maar als je graag naar Italië gaat; ga dan naar de hak (Puglia) - heeeerlijk eten, zalige zee, mooie stadjes, mooie cultuur en best nog warm dan! (daar gaan we volgende zomer wel naartoe dan als uitgestelde huwelijksreis :-))

als we budget zouden hebben, zouden we waarschijnlijk naar Marokko of Egypte trekken, owv de heerlijke temperaturen daar dan (27°) - mmmm.....



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik10-3-2013 20:53:48

Bedankt voor alle tips dames! Het nadeel is dat ik in het onderwijs sta :( Dus ik zou ofwel 1 week moeten gaan in de herfstvakantie (wat ik weinig vind voor een huwelijksreis) ofwel wachten tot kerstvakantie. Australië is ook echt een kanshebber voor mij maar men verloofde stribbelt nog een beetje tegen :-)

Een andere optie is om na de trouw zwanger te worden en dan moet ik stoppen met werken en kunnen we buiten het seizoen op huwelijksreis :p Hihi! Maar dan moet ik al last minute iets boeken...
Enfin! We zien wel. Ik ben wel heel benieuwd naar jullie reizen! En de plannen en alles. als je iets wil delen mag dat gerust op kim.c@telenet.be :-) Of dropbox heb ik ook! XXX



Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik10-3-2013 21:17:17

Wij gaan naar Hawaii eind september-begin oktober! :)



Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik10-3-2013 22:51:01

Vincent moet ni lastig doen. Tegenstribbelen tegen Australië. Dien is Z O T zeker! :-D Australië moet prachtig zijn!!! Ik vind uw plan wel super. Zwanger worden en buiten het seizoen op verlof gaan :-D haha! En ja anders de kerstvakantie he. Afrika is in de kerstvakantie wel nen aanrader. Daar is het dan zomerseizoen he. Ale sommige delen van Afrika toch! Maar jullie kennende zou ik voor Italië gaan. Ik denk dat dat meer jullie ding is qua strand/zee/shoppen/..., maar dan moet het al zomer zijn he... En anders twee weken Amerika in de kerstvakantie? Dat moet ook echt geweldig zijn! L.A., New York, een rondtoer ofzo?



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-3-2013 8:42:34

Wij zijn vorig jaar de laatste 2 weken van september naar de Kaapverdische geweest - eiland Sal. Vanaf oktober eigenlijk beste seizoen...zeker zon en tropische temperaturen!

groetjes



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik11-3-2013 10:56:46

Wij zijn vorig jaar naar de VS geweest, en ik ben het eens met de reacties hier: echt de moeite! Je kan het zelf ook heel goed regelen!
Het jaar ervoor hebben we twee weken Toscane gedaan, natuurlijk iets helemaal anders, maar ook zo enorm leuk! Supermooie steden (Sienna, Lucca, Firenze, San Gimignano, Montepulciano,...), leuke en mooie hotels, superlekker eten! We zijn met de auto gegaan en op de weg terug aan het Comomeer gestopt (dan was de rit wat in twee gebroken): ook super!

In oktober is het weer in Italië natuurlijk niet zo fantastisch meer, de VS gaat ideaal zijn, wij zijn in september geweest en ik vond het daar nog zeer zeer warm. Als je tips of hulp nodig hebt, laat het me dan maar weten!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums