Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Amerika

  5-3-2013 10:24:49
Beste bruidjes,

Na lang twijfelen hebben wij toch gekozen voor een huwelijksreis naar Amerika!
Ik kijk er echt al enorm naar uit!
Ik hoop alleen dat ik toe kom met mijn verlof..
Ik heb amper 20 dagen en we blijven er 18 weg en wil graag nog een paar dagen in mei ook..
Mijn laatste verlof is geleden van eind juni dus is wel al een tijdje geleden en heb dringend eens nood aan vakantie.
Heb nog niet durven vragen aan mijn baas of ik ook 3 dagen krijg voor ons huwelijk.
Is dit wettelijk verplicht? Volgens mijn PC heb ik wel recht op 3 dagen maar ja.. geen enkele baas geeft graag extra verlof hé.

Groetjes!

PS: Nog tips voor de huwelijksreis zijn altijd welkom!


Tiffany
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1081


Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik5-3-2013 10:33:19

Dag Tiffany,

Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar Amerika en hebben er de westkust gedaan met prachtige natuurparken: Sequoia NP, Grand Canyon, Bryce Canyon, Petrified Forest, ... San Francisco en Las Vegas hebben we ook bezocht. Echt een heel geslaagde reis (vonden wij toch), maar misschien ietsje te druk.
Als je me je mailadres geeft, dan stuur ik ons reisschema wel eens door.

En veel plezier met plannen! :-)



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:59:04

Die 3 dagen volgens je PC zijn wettelijk verplicht dus die moet je sowieso krijgen. Neem dan vb 1 of 2 daagjes voor je huwelijk en dan heb je al meteen wat extra.
Indien echt nodig kan je eventueel nog wat dagen onbetaald verlof nemen?



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-3-2013 11:46:34

Hey,
je blijft 18d weg, maar daar zitten weekends tussen, hé. Dat zijn niet allemaal werkdagen, neem ik aan (tenzij je echt 18 werkdagen telt en dat daar nog weekends bijkomen, maar dan ben je echt héél lang weg).
En ja, volgens mij zijn die 3d wettelijk vastgelegd, dus kan je baas je die niet weigeren. Je trouwt niet elk jaar, hé, dus zo moeilijk zal hij er niet over doen.

Veel plezier!!



Tiffany
7-9-2013
 Meld misbruik5-3-2013 11:58:08

Ik werk zaterdag ook 2 uurtjes en daar voor wordt ook 3 uur ipv 2 uur afgetrokken van mijn verlof. Ik hoop alleen dat hij de dag van de trouw er niet bij rekent want dan ben ik al een dag kwijt :(.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 12:18:24

Gewoon vragen zou ik zeggen.. Een "nee" heb je, een "ja" kan je krijgen he.
Wij gaan ook naar de Westkust van Amerika en hier was het ook een geregel met dat verlof. Maar het is toch gelukt, en we blijven 21 dagen weg.
Normaal gezien zou een baas toch menselijk mogen zijn als je uitlegt waarom je zo graag die extra dagen wil he.



Charlyn
8-3-2014
 Meld misbruik5-3-2013 14:30:49

Sowieso heb je recht op 3 dagen in de week voor of na je huwelijk.. Deze mag je vrij op nemen..
Als je tijdens het weekend trouwt en je werkt normaal niet in het weekend dan heb je geen recht op een dag..
Als je tijdens het weekend trouwt en je werkt normaal wel op de dag dat je trouwt dan heb je recht op nog 2 dagen + dag van het huwelijk zelf (denk ik).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums