Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afvallen

  5-3-2013 8:10:40
Hallo mede bruidjes en bruidegommetjes,

Sommige zullen het wel herkennen. Het afvallen voor de bruiloft.
Nou ben ik begonnen maar het lukt zo niet... Ik wil toch echt wel een kilo of 20 kwijt. Ja ik weet het, het is veel. Nu ben ik aan de pillen van Obesimed. Deze zouden het hongergevoel moeten onderdrukken. Een of andere vezelstof zou je maag vullen waardoor je een voller gevoel hebt. Nou heb ik nog meer honger dan voorheen....
Ik baal echt heet erg want ik ben nu een week bezig en ik ben 0,3kg "afgevallen".
Nu heb ik al wel eiwitshakes klaar staan om hierna aan te beginnen. Gewoon de eerste 2-3 weken. Om de ontgiften/af te kicken van de suikers en vetten. Daarna wil ik op dieet gaan.
Hoe pakken jullie dit aan?

Melanie
5-9-2014
Meld misbruik



Reacties: 35 | Gelezen: 2091


Véronique

 Meld misbruik5-3-2013 8:27:10

Beste Melanie,

Wanneer gaan jullie trouwen?

Groetjes,
WeddingDesigner



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik5-3-2013 8:30:54

5 september 2014, maar aangezien het hoge aantal kilo's wat ik eraf wil hebben moet ik echt tijd nemen.



Severine
17-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 8:41:54

Hey Melanie

Ik wil ook afvallen voor mijn huwelijk.
Vroeger was ik verslaafd aan alles wat zoet en vettig was!! Ik liet mij een beetje te veel gaan, ik zat hele tijd in de zetel met pak koeken, vaak naar frietkot, pitta,.... ik bewoog niet veel. Resultaat: 10kg bijgekomen op 6 maanden. Die wil ik er sowieso af, liefst nog een beetje meer.
Ik ben begonnen op 1 januari (mijn goed voornemen :p) en ben ondertussen al een goeie 6 kg kwijt door gewoon gezond te eten, zonder koekjes, ijsjes en wat nog allemaal en véél gaan sporten. Probeer dit ook te doen, zonder al die pillen en shakes. Afvallen = je levenstijl veranderen. Van zodra je terug in je oude gewoontes valt, vliegen de kilo's er zo weer bij en ben je verder van huis. Zeker omdat je huwelijk pas volgend jaar in september is heb je al de tijd om het op een gezonde manier te doen. Ook is het belangrijk om veel water te drinken.
Alle begin is moeilijk, ik had ook vlug honger. En nu nog eet ik minstens 5x per dag, maar kleine porties en veel fruit tussendoor.
Ik wens je veel succes!!!

Groetjes,
Severine



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik5-3-2013 8:56:49

Weight Watchers helpt. Ik ben begonnen met infraligne en ook dat geeft goede resultaten Tis niet goedkoop, maar als je kijkt wat al die shakes enzo kosten (heb ik ook allemaal geprobeerd) haal je het er wel uit en je zo toch iets gezonder kunt vermageren



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik5-3-2013 8:57:47

Ik ben ook een bruidje dat al heel haar leven moet vechten tegen de kilo's.
Ik dacht, als men ventje me ten huwelijk vraagt, dan heb ik een doel... en dan zal het wel lukken. En toch, het blijft moeilijk!
Ik heb een diëtiste ingeschakeld. Dat ging een tijdje goed, tot de feestdagen. Dan eet ik, voel ik me mislukt en durf ik niet meer te gaan, omdat ik me 'mislukt' voel.
Ik ben nu 2 weken de shakes van Modifast aan het nemen (te koop in het Kruidvat). Ik ben op 2 weken tijd nu 6 kg kwijt. Ik besef dat ik erna wat terug ga bijkomen, maar ik had een 'BOOST' nodig om mijn dieet goed te starten.
Volgende week schakel ik over op 1 maaltijd per dag, gezonde welteverstaan... en ik hoop dat ik tegen september toch nog een 10 kg zal kwijt zijn. Want mijn doel is....
dat men ventje me over de drempel kan dragen :)

Daar gaan we voor! Succes ermee! xxx



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-3-2013 9:05:39

Melanie, ik ben sinds juli 2012 bij de weight watchers en volg dit zo goed als mogelijk (lees: ik zondig ook nog af en toe). Ben tot nu toe al 10 kg kwijt op die 9 maanden. Het is zoals Severine zegt, je levensstijl aanpassen. Ik heb vroeger ook nog geshaked en dergelijke maar tevergeefs, na een tijdje kwamen ze er weer bij. Ik hoop dat je een gezonde manier vindt die voor jou werkt! Succes!!



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik5-3-2013 9:05:53

Ik eet smorgen 3 cracker, smiddags 2 boterhammen en savonds een maaltijd. Tussendoor eet ik fruit, komkommer en dat soort dingen. Het is meer dat eten voor de buis. Het is niet zo dat ik verder veel of ongezond eet. Ik probeer zoveel mogelijk te varieeren. 5 jaar geleden heb ik Sonja Bakker gedaan. Heel fijn dieet maar ik heb flink moeten afzien de eerste weken. Het afkicken was erg zwaar. Dat proces wil ik nu versnellen met die shakes. Ik weet ook wel dat het niet goed is hoor...
Maar ik wordt nu soms gewoon misselijk van de honger. Ik heb een uur geleden gegeten, een eierkoek en ik word nu al weer helemaal gek. Ik probeer dan niet toe te geven maar het is gewoon zwaar. Friet eet ik eens per maand om mijn vriend een plezier te doen, vind het echt niet lekker...Ik ga vanaf volgende week Zumba doen. In het begin denk ik elke dag!
Heb zojuist een dietiste aangeschreven, misschien kan ze me verder helpen.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik5-3-2013 9:27:50

let wel op dat je er niet teveel in gaat steken (zoals ELKE dag sporten) - dat hou je nooit vol...



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik5-3-2013 9:37:35

Waarom zou je dat niet vol houden Nadia? Dan heb ik vaker gedaan... 2x per week naar de sportschool en de rest wandelen/fietsen. Gaat om het bewegen. 30min per dag is noodzakelijk.



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 9:41:49

ik kan mij helemaal vinden in bovenstaande verhalen, zou graag ook tegen augustus 10 kilo afvallen, maar sinds ik vorige week mijn werk kwijt ben zie ik die kans ook helemaal naar beneden gaan, al eet ik veel minder als ik thuis ben, ( ben roker ) en zal eerder naar sigaret nemen dan naar koeken of ander etenswaren
probleem is dat ik alleen thuis ben hele dagen, kids naar school , ventje gaan werken, en ik eet absoluut niet graag alleen, met als resultaat tegen dat mijn ventje thuis komt van zijn werk dat ik ongemakkelijk ben van de honger
ik eet al dagen bijna niets, maar dat is natuurlijk ook de juiste strategie niet om af te vallen, dus ga deze wel effe volgen om mee te kunnen dieeten met jullie :)





Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik5-3-2013 9:44:43

Ik ben op de moment ook op mijn ete aan het letten. Eigenlijk gewoon er op aan het lette en ben op 6 weken tijd 5 a 6 kilo afgevallen.Zonder hulpmiddelen.
Wat ik doe is 'smorgens gewoon 3 groffe boterhammekes ete met mager vlees.
'smiddags eet ik een 4 met mager vlees.
'savond eet ik maar 1 bord avondmaal. En dan soms nog niet alles op.(wij hebben nog 2 kleine kindjes dus eten ook wel rond 5 uur al)
Als ik aan het werken ben eet ik tussendoor nog 2 potjes yoghurt. En ik probeer een stukje fruit te ete per dag. (maar dit lukt mij belange niet altijd)
En 's avonds voor de tv zo goed als niet snoepen (af en toe een uitzondering en dan snoepe in mate)
En zeker 2 liter water per dag drinken.
Veel succes!!!



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 9:45:51

Hey! Ik ben ook een jojo'er...altijd aan het eten, en als ik niet aan het eten ben, denk ik wel aan eten... Ben nu met bodystyling bezig sinds september, ben 12 kg kwijt, wil er nog 6 maar is moeilijk aan het worden... sta nu al 2 maanden op stil...te lange avonden, te vaak alleen thuis, te veel snoepen dus... geen water meer want het is te koud... ik moet me ook dringend herpakken... beginnen is makkelijk maar volhouden is moeilijker. Maar met het mooie weer is een nieuwe start -> meer wandelen met de woef en meer water :) veel succes iedereen! x



Marijke
19-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 9:54:34

Ik ben hier 3 kilo op 2 dagen kwijt: buikgriep :-) Maar voor de rest gaat het hier ook traag. Ik zou graag echt die 3 kilo kwijt zijn tegen volgende maand: mijn eerste pas! Kijk er zo naar uit!



lory
27-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:04:31

Dames ook hier hetzelfde probleem! totdat ik 4 maanden terug met weightwatchers begonnen ben!

dit was voor mij de ideale oplossing! waarom ?
Ik mag alles eten maar dan ook echt alles zolang ik mijn aantal punten per dag maar niet overschrijdt!!
Dus ook mijn glas wijn bij het avondeten hoef ik niet te laten staan! wat ik wel inderdaad moet doen voor aan mijn punten te komen is meerdere keren op een dag eten kleinere maaltijden, en s'avonds maar 1 x opscheppen in plaats van een 2de maal!

Ik ben echt blij met weightwatchers omdat ik niet het gevoel heb dat ik op dieet ben aangezien ik alles mag eten, (ook snoep, frieten ...)

ik ben nu op 4 maanden 5 kilo kwijt! ben heel erg blij met het resultaat en kan dit heel mijn leven lang volhouden!Ook het punten tellen valt heel goed mee, want had zoiets van ohnee daar wil ik ni mee beginnen das te ingewikkeld ... maar helemaal ni ik geef via mijn pc in op de site van weigtwatchers wat ik precies ga eten en hij berekend mijn punten automatisch! echt heeeeeeeeel gemakkelijk! ik raad het iedereen aan omdat je op een gezonde manier afvalt en gezond leert eten!!!



Severine
17-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:06:28

3 crackers 's morgens is veel te weinig. Je ontbijt is je belangrijkste maaltijd van de dag. Probeer eens havermoutpap te eten of meusli, dat zit boordevol vezels die je een voldaan gevoel geven.

Als je honger hebt, eet dan een stuk fruit en magere yoghurt. Je mag jezelf niet uithongeren he :) Je mag gerust om de 2 a 3 uur eten.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:07:23

Ik heb het geluk al m'n hele volwassen leven vrijwel hetzelfde gewicht te hebben. Ok, misschien is er over tien jaar tijd wel 5 kilo bijgekomen, maar ben er dan ook al 33, dan mag je er misschien toch iets curvier uitzien dan als jonge twintiger? ;-) M'n BMI zit nog altijd binnen de gezonde waarden, dus niets aan de hand.

Ben thuis wel opgevoed met gezonde gevarieerde versgekookte voeding, verplicht een sport te kiezen, naar de jeugdbeweging te gaan... En als je dat heel je jeugd meegekregen hebt, zit dat er wel een beetje in. Met thuis weg te gaan kwam er wel meer chips in huis, en werd al wel es vaker een glas cola of wijn gedronken, maar toch nog altijd binnen de perken. Beweging is misschien ook wat minder dat vroeger, maar ik probeer toch elke dag gewoon een kort wandelingetje te maken met de hond en daarnaast toch minstens een uurtje per week iets van aerobic/step of joggen (bij goed weer) te doen.

Zoals iemand hierboven al zei: je levensstijl aanpassen is een beter idee dan (tijdelijk) diëten. (zie reactie Severine). Als je toch een dieet wil of tijdelijk wat 'strenger' wil opletten, dan lijkt Weight Watchers me een goed idee. Dat systeem gaat voor een groot deel uit van 'gezond verstand'. Shakes en pillen leiden bij veel mensen tot een jojo-effect omdat dat niet levenslang vol te houden is en de kilo's er weer aantikken als je weer 'normaal' begint te eten. Je wil er na je huwelijk toch ook nog goed uitzien?

Wat die sport/zumba betreft: prima, maar leg je lat niet te hoog! Ga je het kunnen volhouden om elke dag te gaan? Dat lijkt me een heel zwaar programma. Als je dan eens een paar keer niet gaat kunnen gaan ben je misschien ontgoocheld en geneigd om het maar helemaal op te geven. Twee of drie keer per week zou ook al prima zijn! En daarnaast: neem eens de trap ipv de lift, ga te voet of met de fiets naar de bakker ipv met de auto enz... Zo verander je je levensstijl zonder dat je echt de tijd moet nemen om te 'sporten'. Je zal er na een paar weken versteld van staan hoe dat voelt, zonder dat je het gevoel hebt echt zware inspanningen te leveren.

Succes, niet met je dieet, maar met je nieuwe gezonde levensstijl!



Severine
17-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:11:17

Oja, en over dat alle dagen sporten... Ik zit 's avonds meer in de fitness dan thuis :p ik ga 2 dagen sporten en dan laat ik er een dag rust tussen. Die rust is ook belangrijk voor je lichaam.
En om de 2 uur eten helpt om je metabolisme te verhogen, dit betekent dat je op den duur meer vet gaat verbranden in de loop van de dag.



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:31:39

Ik ga naar een diëtiste. Gewoon je eetgewoonten veranderen helpt zooooo veel. Je zou er van versteld staan wat het al betekent als je gewoon al die tussendoortjes laat voor wat ze zijn (koekjes vervangen door een appel = wondermiddel bij mij). Natuurlijk is er nog meer nodig, maar het is een goede start!



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik5-3-2013 10:37:35

Even voor de duidelijkheid. Ik ga niet naar de sportschool hoor! Ik heb mijn Zumba DVD's thuis. Deze ga ik gebruiken. Het is een workout voor een hele week. Waaronder dus ook rustige dagen.
Ik ga niet naar de sport school omdat ik me daar echt niet fijn voel. Ik heb jaren geweest en vanaf het moment dat ik alleen moest gaan lukte het niet meer. En ik weet zeker dat ik het thuis wel kan en doe!
Wat betreft dat ontbijt, dat heb ik zo geleerd uit het boek van Sonja Bakker. Beschuiten, crackers, fruit, gebakken ei, enzo. Meer krijg ik ook niet weg. Ik eet ook pas als ik net op mijn werk ben...Net als de variatie in je eten brengen, salades, brood enzo.

Maar goed we gaan het zien als ik een reactie krijg van de dietiste.



anke
24-5-2014
 Meld misbruik5-3-2013 10:42:42

Mijn moeder is op het proteinedieet, kan je bestellen via nova shop (intypen google)

Ze is denk ik 2e week januari begonnen en denk ik toch al 17 kilo dacht ik kwijt....

Het is zo dat je alleen die producten mag eten en groenten(bepaalde groenten), maar na een paar dagen heb je ook geen honger meer, ok je mag weinig eten maar je hebt geen honger voor iets anders zegt ze.
Je moet een streefgewicht stellen bv. 30kg eraf. Dan als je 20kg. af bent gevallen zit je in fase 2 en mag je ook al vis en kip bv. eten. en zo zit je in 3 fases en op het einde mag je terug "alles" (natuurlijk ook nog altijd opletten) eten.




mona
27-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:54:53

En weet je dan na fase 3 ook wat je moet doen? Je woog te veel voor je begon met het dieet, dus waarschijnlijk was je voedingspatroon niet evenwichtig. Ga je dat vanzelf, zonder begeleiding kunnen aanpassen op een correcte manier zodat je het de rest van je leven kan volhouden? Bij de grote meerderheid van de diëters komen de kilo's er na het diëten weer bij... (en soms meer). Beter: je levensstijl meteen aanpassen voor de rest van je leven, niet tijdelijk! En dat doe je dus op een haalbare manier, gezonde gevarieerde voeding, geen shakes of pillen die je niet de rest van je leven gaat blijven nemen...

Hier is wat interessante literatuur over verschillende vormen van diëten:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&a...




Severine
17-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 10:56:02

17 kilo is veel te veel op zo'n korte tijd. Ok, je vermagert, maar dit gaat voor jojo zorgen. Zelf ik ben te vlug bezig volgens fitnesscentrum, ik ben spiermassa kwijt ipv vetten. Je moet blij zijn met 1.5 kg tot 2 kg per maand om dan niet opnieuw bij te komen na je dieet, want dat is toch ook niet de bedoeling he.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 11:00:40

Inderdaad Severine, bij snel gewichtsverlies verlies je vaak ook spiermassa, en dat moet je proberen te vermijden. Spieren vragen immers de hele dag door energie van je lichaam, met andere woorden: je spiermassa verbrandt de calorieën die je inneemt. Die spieren wil je dus niet kwijt, want dan vertraagt je metabolisme en kom je op een 'plateau' in je dieet waarbij je ondanks weinig eten toch niet meer afvalt.

Lees eens wat over hoe je lichaam en je metabolisme werkt, dan ga je ook begrijpen hoe bepaalde diëten werken en hoe je vetmassa kan verliezen ipv spiermassa.



Deborah
13-4-2013
 Meld misbruik5-3-2013 12:43:46

Ik ga naar Infraligne als sinds Juni, ben nu 9kilo kwijt, langzaam maar zeker en zonder spierafbraak, wat ik heb door de oefeningen veel meer spieren dan vroeger. Ik zal dus al een pak meer dan 9 kilo vet kwijt zijn, maar spieren wegen nu eenmaal meer dan vert ;-).



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik5-3-2013 13:23:59

Een proteinedieet geeft inderdaad vlug resultaat, maar is absoluut niet gezond: ongevarieerd in noodzakelijke voedingsbestanddelen met als gevolg dat als je ermee stopt, de kilo's er vliegensvlug bijkomen.
Ik ben sinds 3 jaar het ouderlijk huis uit en sindsdien 8kg vermagerd zonder dat ik de bedoeling had te vermageren. Ik merkte alleen: Thuis had mama superveel koeken in huis, altijd cola in de frigo, volle yoghurt,... Terwijl ik enkel magere yoghurt koop, mueslirepen en cola zero of water. Het heeft echt veel met levensstijl te maken! Ik beperk mij ook enkel tot de 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. Voor de buis eet ik nix (heel soms wat studentenhaver (zonder chocola!) of een yoghurtje). 's avonds verteert je lichaam namelijk niet meer volledig waardoor de avondsnacks dus ook de grote dikmakers zijn.
Mijn vriend wil nu wel graag 10 kg vermageren. Heb hem ook deze levensstijl proberen aanmeten, maar hij kan het toch niet laten chocola te eten en koeken als tussendoortje. Verder klaagt hij dan ook over het "hongergevoel". Maar ergens is het logisch dat je honger moet lijden als je wil vermageren. Als je telkens het gevoel beloont met eten, ga je bijna continu moeten blijven eten. Dat gevoel af en toe negeren (het gaat heus over!) kan ook werken.

Mijn vriend wou dus alle bovenstaande tips niet volgen, en heeft sinds 2 weken een hometrainer, en ipv zijn mails in de zetel te beantwoorden, doet hij dat nu gewoon op de ipad op de hometrainer.

Succes alvast!



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik5-3-2013 15:58:53

Nou Tamara ik ben het niet eens met je dat je honger moet lijden. Dat is echt niet goed voor je. Kijk een beetje honger hebben is normaal. Dat heeft iedereen, maar ziek worden van de "honger"is zeker niet goed. Je hebt ook je bloedsuiker e.d. in de gate te houden. Het ene lichaam heeft nou eenmaal meer nodig omdat dat zo gewent is. Dit moet je langzaam afbouwen/afkicken.
Ik negeer al de gehele dag mijn honger. Tuurlijk heb ik mijn tussedoortje op, een sinaasappel. Maar zal blij zijn als ik mijn avond eten kan nemen en daarme de pest dat je dus meer gaat eten vanwege de honger. Dat zijn de slechte dingen. Dus honger negeren is echt niet de oplossing.
En het is trouwens een fabeltje dat je bijvoorbeeld niet meer na 8 uur savonds mag eten...Het ligt eraan wat je savonds doet! Je spijsvertering blijft zijn werk gewoon doen.

Maar afvallen heeft inderdaad met je voeddingsstijl te maken. Je moet gevarieerd en in kleine porties eten. En veel bewegen.

Dinsdag 19 maart ga ik naar de dietiste. Eens kijken wat die te vertellen heeft. Hoop dat ze me richtlijnen kan geven.



caroline
20-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 16:44:35

Een week buikgriep is de beste optie :)
Afvallen mag niet ten koste van je gezondheid gaan. Dus vergeet die shakes, sapjes en ander toestanden! Die rommel doe je snel afvallen op zeer korte tijd, maar meestal komt het er ook direct dubbel weer aan. Ik doe zelf ook WW. Ben nog maar 6 kg kwijt in enkele maanden. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik tijdens de feesten, eigenlijk van november- januari niet echt opgelet heb. En ik was maar 1kg bijgekomen. Terwijl je bij zo'n crashdieet véél meer bijkomt. Even terug erin vliegen en dat gaat er zo weer af. Je kan heel erg streng diëten met WW, of het rustig aan doen. Dat staat natuurlijk ook in verhouding met de kg die je verliest. De wekelijkse controle op de bijeenkomsten helpt natuurlijk ook wel. Ookal ben ik nog niet zoveel afgevallen, als ik mijn levensstijl nu bekijk is deze véél gezonder dan voorheen. Veel succes!



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik5-3-2013 17:01:18

Ik zeg ook niet dat je niet mag eten natuurlijk. Je aan de 5 maaltijden per dag houden is zowat het belangrijkste. Honger wordt voornamelijk bepaald door een hormonen, waaronder "ghreline". Hierdoor is er een uitwisseling met maag en hersenen om "honger" te melden. Het is dus logisch dat wanneer je meer eet, deze hormonen vaker onderdrukt worden, en indien er dan eens niet gegeten wordt, deze sterker tot expressie komen. Vergelijk het een beetje met roken. De "reward" hormonen zorgen er ook voor dat roken als een beloning wordt aanzien en wanneer men dus stopt met roken gaat dit moeilijk omdat men zich slecht voelt. Het verminderen van de honger en het stoppen met roken gaat dus pas gemakkelijker na een bepaalde tijd, wanneer de hormonenhuishouding terug op een normale balans is gekomen.

Het eten na 20u is berekend op de modale mens die om 23u gaat slapen. Indien dit zo is, heeft je voeding niet genoeg tijd om te verteren en slaan vetten zich op...

Nuja, iedereen heeft een andere aanpak. En aangezien je redelijk wat kilo's kwijt wil zal je ook best niet direct te drastisch werken.



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 18:43:27

Amai al érg veel reacties zo te zien! :-))

Ook hier eentje die eerst wou afvallen! Het heeft me wel veel moed gegeven om er aan te beginnen aangezien we gingen trouwen en ik heb steeds gezegd dat als mijn vriend me ten huwelijk vroeg ik nog ne keer op dieet ging!
Ik heb Weight Watchers gevolgd en ben er eind augustus aan begonnen! Samen met 2 keer per week een half uurtje zwemmen..
Ondertussen 6-7 maanden later ben ik 13 kg kwijt en zit ik op mijn streefgewicht en probeer ik te stabiliseren.. Wat moeilijker is dan afvallen!! :-(
Ik drink veel soep.. Dat neemt het hongergevoel ook wel wat weg en geeft je sneller een vol gevoel.. Voor de rest heb ik ook wat moeten inbinden met chips, nootjes, kaas, salami,....
Maar het lukt en al die complimenten die ik nu krijg geven me moed om niet op te geven!!
En ik ben in het begin ook eerst een hele kilo bijgekomen voor ik begon af te vallen...
Succes meid!! Het lukt je wel!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 20:27:03

ook hier een infraligne bruidje to be... Ik zondig nog behoorlijk veel, als ik eerlijk ben maar ben toch aan het afvallen en ben al een paar cm's kwijt op mijn buik en dijen, dus mij hoor je niet klagen. Bij mij helpt het wel, misschien niet spectaculair snel maar ik hoop dat ze dan ook wel weg blijven, die kilo's. De eerste paar beurten was heel wisselend, 300 gr bij, 200 gr af, weer wat bij, weer wat af, maar nu gaat het naar beneden. Het is wel prijzig, maar het heeft effect en de begeleiding (waar ik ga toch) is er wel. Je krijgt tips op je eetdagboek, kijken of je de oefeningen goed doet,... Ik heb nog fitness gedaan ook vorig jaar, maar buiten de eerste avond waar alles uitgelegd werd was het "Trek nu verder uw plan". En ik onthou die dingen niet zo gemakkelijk. Ik eet nu eigenlijk ook vaker dan ervoor en toch val ik af. 't heeft blijkbaar te maken met die tussendoortjes die je niet mag overslaan. Zo hou je je verbranding op gang (of zoiets), een tussendoortje zou (volgens InfraLigne) minder dan 100kcal en minder dan 10gr vetgehalte moeten bevatten. Daar is de regel ook: Minimum 1 x fruit, minimum 1 x yoghurt en max. 1 x zoetigheid per dag. Ik hoop dat ik mijn doel bereik :-)
Mijn ventje is terug gaan mountainbiken en staat nu elke ochtend vroeger op om een toertje te gaan joggen... Wij zijn dus samen aan het proberen afvallen :-)
Veel succes in elk geval!!



edith
29-6-2013
 Meld misbruik5-3-2013 20:45:45

Beste melanie, Misschien is het beter dat je begeleiding zoekt in je afvalrace. Ga eens naar een diëtiste die zal je tips geven en op regelmatige tijd ga je terug en je kan er met al je vragen terecht. Ik zou stoppen met die pillen want dit is niet goed voor je lichaam. Want men ook beweerd. Ik moet ook al jaren op mijn gewicht letten. Ik heb ook al alle soorten van dieet gevolgd. Infraligne helpt heel goed maar je mag er ook niet mee stoppen of je moet toch zeker verder sporten en houden aan je eetgewoontes. Een gezonde levensstijl aannemen is nog altijd het beste. Je mag zondigen maar doe het met mate. Zorg dat je genoeg water drinkt en eet om de 2 uur een gezond tussendoortje. En pas je hoeveelheden aan. Op dit moment ben ik ook terug wat op mijn voeding aan het letten (deze week lukt het niet zo heel goed :) ). Ik drink 2 liter water per dag. Waarvan ik voor mijn ontbijt al 500ml binnen heb. Ik eet geen boterhammen maar wel een kom volkoren cornflakes met halfvolle melk om toch mijn vezels binnen te hebben. Smiddags als het warm eten is dan eet ik grote portie groenten en mager vlees of kip geen patat,rijst of friet (dit enkel in het weekend als ik daar zin in heb). En aangezien ik geen brood eet, eet ik een grote portie groenten rauw ( zorgt voor een goede verbranding) en vis, of mager Belg. En mijn tussendoortjes zijn handvol nootjes en fruit. In het weekend zondig ik dan wel eens. Heel veel succes en you can do it !!!!



edith
29-6-2013
 Meld misbruik5-3-2013 20:52:52

Melanie zie net dat je naar een diëtiste zal gaan. Super heb ik ook gedaan en ben telkens goed geholpen. Maar alles ligt bij jezelf he. Maar je hebt die stok achter de deur en je zal er naar toe werken naar de volgende weging bij de diëtiste.



Karen
25-5-2013
 Meld misbruik5-3-2013 21:44:39

Al eens gehoord van bodystyling? Dit is een combinatie van diëten met begeleiding van een diëtiste (dus geen crashdieet, maar eerder je eetgewoontes en levensstijl aanpassen) en sporten onder begeleiding. Je krijgt eerst een figuuranalyse en op basis hiervan wordt je oefenprogramma gemaakt, zodat je echt traint om je probleemzones aan te pakken. Het is niet zo goedkoop, maar echt de moeite waard. Je gaat echt je hele levensstijl aanpakken, waardoor je veel minder kans hebt om te jojo'en!



Ina
4-5-2024
 Meld misbruik6-3-2013 12:33:14

Ik ga gewoon naar een dieetiste van de voorzorg :-)
En ben half oktober begonnen en ben ondertussen al een 10 kilo kwijt:
Mijn schema is als volgt:
s'morgens: 2 cracotten met 1 potje magere yoghurt, fruitsap;
tienuurtje: 1 stuk fruit;
s'middag: soep & 4 cracotten;
vieruurtje: 1 stuk fruit:
s'avonds; soep, 3 eivormige aardappelen, half bord groenten en 1 stuk vlees.
Als ik dan s'avonds nog honger heb, mag ik een stuk fruit, een potje yoghurt of een tas soep.
Voor de rest drink ik 1,5 l water /dag.
ik mag 4 glasen wijn/week, 30G light chips/week, 1 koek van 100g/dag, 0.5l licht frisdrank/dag.

Véél succes nog allemaal !



Marie
6-10-2012
 Meld misbruik7-3-2013 0:52:33

Ik ben zes kilo afgevallen op vier weken tijd door alle drank te laten vallen en enkel nog water te drinken, na 20u niet meer eten en eten wat ik wil maar in kleine porties, verspreid over de dag.

Deze dieet is echt wel goed vol te houden, gezonder en je kan nog steeds lekkere dingen eten. Ik hou het niet uit om te gaan sporten elke dag, al het lekkere eten te laten vallen en alles te tellen wat je eet.
Succes met je dieet!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...