Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

... nog 50 dagen...

  28-2-2013 10:37:32
WOEHOEW! Waar zjin jullie op dit moment mee bezig? Wat is er al gedaan? Wat moet er nog gebeuren?

sofie
20-4-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1254


Natascha
25-5-2013
 Meld misbruik28-2-2013 11:00:01

Ik heb een maandje langer de tijd nog dan jou om alles klaar te spelen maar momenteel ben ik mijn enveloppen aan het schrijven want mijn uitnodigingen gaan dit weekend de deur uit! Wat ik op zich wel spannend vind :-)
De basis ligt uiteraard al lang vast: zaal, fotograaf, dj, gemeente, kerk, huwelijksreis!
Zijn ook in orde: uitnodigingen, ringen, kleed + lingerie, misboekje (1e versie, moet nog nagekeken worden door de pastoor), proefkapsel en make-up geregeld
Work in progress: kostuum van mijn ventje komt zaterdag in orde, dan wordt hij opgemeten, het wordt een kostuum op maat. Kledij van de suite, morgen ga ik nog eens shoppen met mijn bruidsmeisjes, volgende week de menu vastleggen in de zaal, dit weekend op kerk workshop en nadien afspraak met de pastoor
To do: vooral accessoires zoals schoenen, juwelen nog zoeken. De bloemen nog bestellen, wat decoratie knutselen (enveloppendoos, naamkaartjes...), cadeau's getuigen, huwelijkskaars, gastenboek en degene waar we nog niet over uit zijn: bedankjes voor de gasten!
Hopelijk een beetje op schema :-)
Veel succes nog Sofie!



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 11:14:29

Hier ook nog 50dagen.
Ik ga dit weekend de kledij van m'n bruidskindjes bestellen.
Volgend weekend heb ik m'n proefkapsel & -make up.
Ringen zijn besteld.
Wederhelft moet nog een hemd & gilet hebben.
Bruidsboeket moet nog bekeken worden.
Menu moet nog bekeken worden & nog afspraak maken met de zaal.
Nog lingerie gaan halen, en dit moet ik hebben voor m'n eerste pas (23/3). Schoenen zijn in orde.
Dat is hetgeen waar ik nu zo direct aan denk.



sofie
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 11:59:20

Op dit moment probeer ik wanhopig onze uitnodiging nr de drukker te sturen, daar zijn we een beetje laat in, mr zou vlug moeten gaan als het er eenmaal geraakt... :-) eenmaal formaat ed gekozen kunnen we eindelijk ook enveloppen schrijven...
Daarnaast zijn de bruidskindjes nog niet gekleed, maar daar zorgen de respectievelijke mama's voor (stof gaan we samen kopen 17/3) de suite is wat mijn verantwoordelijkheid betreft gekleed :-) de ringen zijn gekozen, moeten nog afgehaald worden, de mis ligt momenteel bij de priester om een eerste keer na te kijken. Over een week of 2 mag ik mijn kleed halen, dan is de 3e pas reeds gepasseerd. Ik ben volop bezig met de tafelversiering, samen met de mama, vriendin... dus dat komt zeker ook in orde. Verder is mijn proefkapsel en proefmake-up gepland voor 15/3, wanneer we trouwen voor de wet... (tja, dan heeft mijn verloofde het al gezien, mr dan hoef ik geen 20 keer naar de kapper en zo te gaan én ben ik ook extra mooi tijdens het trouwen voor de wet :-) ) de huwelijkslijst is ook zo goed als geregeld (dank je voor de tip, Eva :-) )
Bloemen en co zijn gekozen en besteld. We moeten ook nog eens definitief nr de zaal om laatste praktische vragen en menu nog eens te bespreken.
Nog de tafelschikking, bruidsboeket, en vooral héél veel praktisch werk (lees knutselen :-) )
Hopelijk vergeet ik geen dingen te doen... :-)



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 12:17:22

Ik heb vorige week pas m'n kleed gekozen, hihi. Dus daarom pas op 23/3 m'n eerste pas. En op 8/4 definitieve pas.
We hebben een heel 'losse' trouw, dus niet echt een suite (trouwen enkel voor de wet) dus die kiezen zelf wat ze aandoen. Enkel de bruidskindjes (mijn dochtertje & zoontje en 2 dochtertjes van de getuige van m'n verloofde) kies ik.
De ringen moeten ook nog afgehaald worden, maar die zijn nog niet binnen. Die zijn vorige week maandag besteld, en dat zou 3-4w duren. Dus nog 1 à 2 weken geduld.

Een huwelijkslijst? Dat hebben we niet. :-)

De uitnodigingen heb ik ook nog maar pas verstuurd hoor, dus veel sneller zijn wij niet, haha. Ik heb ze afgelopen maandag verstuurd, 3dagen geleden dus. :-)

Tafelschikken doe ik ook niet, want we zijn maar met 35 personen 's avonds. Dat loopt wel los. We hebben in de namiddag een afternoon tea voor bijna alle genodigden, en 's avond diner voor dichte familie en een paar heel goede vrienden. Daarna is het gedaan. We hebben geen dansfeest. Dat is totaal niets voor ons, en we wilden er echt onze dag van maken, niets doen "omdat het nu eenmaal zo hoort".



jonina
17-5-2014
 Meld misbruik28-2-2013 12:19:52

succes bruidjes!



sofie
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 13:04:16

Bij ons is het eerder traditioneel, met een moderne, eigen, toets. We maken er echt iets persoonlijks van. We zijn beiden zeer graag met onze handen bezig, ik dan knutselen, mijn verloofde in de ruimere zin (lees verbouwen). Dit combineren we dan ook door samen ons huis te verbouwen, vandaar ook een huwelijkslijst, kwestie dat we idd 'alles' hebben aan huishoudelijk materiaal maar verbouwingsmateriaal hebben we zeker neit teveel, dus kunnen de mensen op die internet-huwelijkslijst bv 6 klinken kopen... (ipv gewoon geld te geven).
We komen beiden uit een grote familie, zo tellen we op de receptie zo'n 200 mensen en 's avonds 270, veel volk, mr zo zien we het beiden graag...
Het is me net gelukt om de uitnodiging door te sturen naar de drukker (vriend van ons) en hij zal het nu bekijken qua formaat dat er mogelijk is en zo. Spannend. Ik ga heel blij zijn als die uitnodigingen de deur uit zijn. Serieuze to do die zal verdwenen zijn dan...
Veel succes hé en geniet ervan!



NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 13:54:17

Hallo,

Hier ook nog 50 dagen op de teller!
Ik ben bijna volledig "in orde", mijn man moet nog zijn kledij gaan kiezen. De kids ook. Ringen ok, moeten nog juist afgehaald worden. (dat staat op de agenda voor morgen ).
Uitnodigingen al goede 10 dagen de deur uit, bevestigingen komen al vlot binnen. Menu ok, vervoer ok, fotograaf ok, dj ok, buitenlocatie ok, signalisatie voor vrijhouden parkeerplaatsen voor onze deur is goedgekeurd. Heb net de bedankingen besteld. We gaan voor een winkelwagenmuntje met onze initialen en datum in sierlijk lettertype.
Wat moet er nog gebeuren? Bruidsboeket moet nog bevestigd worden, kledij hubby, kledij kids, tafel versiering, eventueel wensboom (ben daar nog niet aan uit!), versiering voor bij ons thuis en denk dat het dat zo wat is.... Is heel informeel bij ons ook, net zoals Katrien. Maar wij willen dan wel een dansfeest. (schudden nogal graag met onze derrière ) Zijn met 16 personen voor stadhuis (geen kerk) en familiediner en avondfeest komen er nog zo'n 50 personen bij.

Veel succes verder en enjoy!



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 13:56:24

Hier geen grote families. :-)
Op de afternoon tea zijn er 65 genodigden, 's avonds zijn we met 35.
En daar zijn dan de vrienden ook al bijgerekend. Haha. Dus een groot verschil, hé.
Maar ik wou ook wel dat onze eigen kids (net 8j en bijna 6j tegen de trouw) ook iets aan de dag hadden, en ik wou hem dus niet overvol steken.
Ik ga nog wel een "kidsbag" voorzien. Nieuwe kleurtjes, kleurboeken, kleine spelletjes, iets nieuw voor de nintendo,... zodat ze heel de dag iets te doen hebben tussendoor.

Je hebt gelijk hoor, eens die uitnodigingen de deur uit waren, kon ik ook eens opgelucht ademhalen.



NANCY
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 14:01:46

Die "kidsbag" vind ik wel een super idee!



sofie
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 14:33:47

Ja, wij voorzien ook zoiets voor in de kerk, en liefst ook iemand die zich over de allerjongsten in de kerk ontfermt... om te voorkomen dat respectievelijke ouders met schaamrode wangen uit de kerk moeten stormen met die kleintjes die letterlijk schreeuwen om aandacht... daarvoor zullen we een hoekje met allerhande materiaal voorzien (kleurpotloden, kleurprenten, poppen ed voor de nitendo zijn ze nog te klein, oudste van de 5 bruidskindjes is bijna 4 op de trouw)
Wat ik hier ook lees en zelf beetje uit het oog verloren was: gastenboek... maar eerst die uitnodigingen :-)
Veel succes!



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik28-2-2013 14:36:58

Ik ga eens naar de Action, daar hebben ze echt vanalles voor geen geld.
En hopelijk vind ik nog een leuke doos ofzo om het allemaal in op te bergen.



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik28-2-2013 20:42:32

Wij hebben 2 'babysitters' voorzien voor de 6bruidskindjes.
En al vind ik die kidsbag een goed idee. Toch verwacht ik eigenlijk dat ze
tijdens de ceremonie mooi gaan blijven zitten. (hoop doet leven ;-) )




Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik1-3-2013 8:51:25

Ik ga die kidsbag niet doen voor tijdens de ceremonie, want dit hebben we niet. :-) We trouwen enkel voor de wet.
Maar we hebben een afternoon tea van 14-17u, daarna een uurtje tussen, dan ontvangst van nog een aantal gasten om 18u en om 19u begint het avondeten. Ik wil gewoon iets voorzien om de kinderen heel de namiddag bezig te houden. Vanaf 14u zitten we op dezelfde locatie, en er zijn 8 kinderen in totaal (jongste is bijna 5j en de oudste 13). Daarom wil ik iets hebben waar ze zich tussendoor mee kunnen bezighouden. Zonder dat ze constant aan m'n rokken hangen.
We hebben niemand specifiek voorzien om voor hen te zorgen die dag.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...