Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Atypische huwelijk; twijfels...

  22-2-2013 11:21:03
Heey iedereen,

Ik moet eventjes mijn hart luchten...

Wij hebben helemaal geen klassiek huwelijk: we trouwen niet voor de kerk, hebben geen getuigen, mijn kleed is niet wit en mijn vriend is het mee gaan kopen dus hij heeft het al gezien, we gaan de avond voordien niet apart slapen (we wonen al samen dus dat lijkt me vrij belachelijk), etc.

Ik vond dit allemaal prima maar iedereen waar ik het bovenstaande aan vertel kijkt raar op of sommige familieleden lijken zelfs teleurgesteld...

En nu twijfel ik of ik het wel goed heb aangepakt. Ik hou van mijn kleed maar het had toch makkelijker geweest van een wit kleed te hebben... Ik ben niet graag de vreemde eend in de bijt...


Sara
30-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1501


Ann
24-1-2014
 Meld misbruik22-2-2013 11:28:35

Hey Sara,
buiten geen getuigen is het bij ons net hetzelfde...
wat de familie denkt lig ik echt niet van wakker hoor...
het is onze dag en dus hoe wij het willen...
mijn verloofde heeft geen ouders meer, dus zijn t enkel mijn ouders, mijn kinderen (4 uit vorig huwelijk) en onze getuigen in de suite...
Op het avondfeest en receptie is er héél weinig familie (die komt niet als die komt en visa versa...) dus heel veel vrienden en collega's...

vreemde eenden in de bijt moeten er ook zijn hoor! Je moet doen wat jullie willen!
Succes en genie van jullie dag!
x



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik22-2-2013 11:36:34

Trek je niks aan van wat anderen denken. Het is jullie dag, niet die van hun!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik22-2-2013 11:40:07

Als je je er niet meer goed bij voelt, zoek dan nog getuigen en ga een wit kleed kopen zonder je verloofde.

Trouwen doe je maar 1 keer en dan moet het naar je zin zijn.



Jana
6-7-2013
 Meld misbruik22-2-2013 11:42:14

Inderdaad niets van aantrekken! En uiteindelijk zo atypisch is het ook niet hoor. Er zijn hier genoeg bruidjes die niet voor de kerk trouwen en die ook samen slapen (inclusief mezelf). Ook mijn vriend heeft mijn kleed al gezien en ik vind dat voor ons normaal en niet atypisch. Op het forum zijn er al een aantal bruidjes geweest die ook geen wit kleed hebben. Gewoon doen waar jij je het beste invoelt en blijf vooral jezelf!



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik22-2-2013 12:11:33

Ik trouw niet voor de kerk, mijn wederhelft heeft m'n jurk ook al gezien, en we slapen de avond voordien gewoon in ons eigen bed.
- Mijn wederhelft is niet gedoopt, dus de vraag "trouwen we voor de kerk" stelde zich niet eens. Ik weet dat dat wel kàn, maar zou het enorm hypocriet vinden, temeer omdat ik zelf totaal geen kerkganger ben.
- ik wou er zeker van zijn dat mijn partner m'n jurk mooi vond, dus ja, hij heeft die al gezien. Waarom niet? Onze trouw, onze keuze.
- We hebben al 2 kinderen, dus waarom het onszelf moeilijk maken door apart te gaan slapen, in een vreemd bed, slecht slapen? Nergens voor nodig.
We hebben wel allebei 1 getuige, maar dat is wel het enige dat we vonden dat "hoorde". We hebben bijvoorbeeld ook geen dansfeest, geen openingsdans,... Is niks voor ons, dus doen we dat niet. Vinden anderen dat "not done"? Hun probleem, niet het mijne. Ik wil mijn dag zoals ik het voor ogen heb, niet zoals zij het voor ogen hebben.
Ben je toch aan het twijfelen voor een witte jurk? Dan zou ik die toch gaan halen. Want dat heb ik ook nog gedaan. Ik had een gekleurde jurk, maar dat was het enige waar ik toch bleef over twijfelen "zou ik daar geen spijt van krijgen?" Ik had me voorgenomen nog naar 1 winkel te gaan (afgelopen maandag), en heb een héél mooie jurk gevonden, helemaal niet duur. 'k Heb wel het geluk dat ik een makkelijke maat heb, en dus in een pasmodel geraak. Moet nog beetje verbreed worden en uiteraard ingekort. Maar het is dan toch een witte jurk geworden.
Verder is het ook geen typische dag.

Volg je hartje, en dan wordt het écht je droomdag!



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik22-2-2013 12:15:54

Jullie moeten het doen zoals jullie willen, dat proberen zij ook. Ik weet dat mensen moeilijk kunnen doen maar het is jullie dag en niet dan van je vrienden/kenissen/familie.
Praat er over met je ventje en bedenk goed hoe jullie het willen.



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik22-2-2013 12:23:42

Hey Sara, het is soms moeilijk om tegen de stroom in te gaan, maar je moet jezelf er BLIJVEN aan herinneren dat het JOUW dag is en dat jij bepaalt hoe die eruitziet :).
In tijden van nu zijn er veel bruidjes met een beperkter budget of die niet op steun van familie moeten rekenen, of die gewoon anders willen zijn...
Je moet doen wat jou gelukkig maakt en niet wat een ander gelukkig maakt :) ze mogen al blij zin dat ze naar je trouw mogen komen :) het is jouw geld en jij moet ermee doen wat je wil.



Jozefien
14-6-2013
 Meld misbruik22-2-2013 12:47:25

Niks van aantrekken!
Wij trouwen ook enkel voor de wet -wij zijn een lesbisch koppel- en sowieso denk ik dat er mensen zijn die daar wel hun mening (vooral achter onze rug dan) over zullen geven. Wij eten enkel met de hele dichte familie een menu en de rest van de familie (nonkels en tantes) en vrienden zijn pas rond 21u gevraagd voor het dessertbuffet. Ook daar zullen er wel zijn die daar commentaar op hebben en die vinden dat zij als familie een menu moeten krijgen, maar toch zullen zij de eersten zijn om (zich desnoods ziek) te eten van het dessertbuffet!
Mijn vriendin heeft enkel haar pa en grootmoeder als dichtste familie, dus die traditionele dingen met ouders laten wij ook wat links liggen.
We wonen ook al enige tijd samen en hebben een zoontje dat op ons huwelijk 14 mndn zal zijn dus apart slapen doen we al zeker niet.
Wij trouwen beiden niet volledig in het wit!
Eén ding is zeker: het is ONZE dag en wij hebben gekozen hoe we die dag willen invullen! Ik hoop alleen dat degenen die commentaar hebben het ook in ons gezicht zullen zeggen of weg blijven die dag!

In ieder geval vind ik dat je moet doen wat je zelf wil en vooral niet luisteren en kijken wat anderen daar van denken! Die dag moet zijn zoals jullie hem willen dat hij is!



Krista
1-6-2013
 Meld misbruik22-2-2013 12:53:11

Idd, niets van aantrekken! Wij wonen ook samen, slapen ook nog samen, hebben samen geshopt, doen iets heel anders qua buffet dan normaal...
Het is JULLIE dag, wat de rest ervan vindt maakt niet uit! Zij hebben hun dag gehad of zullen die zelf nog mogen invullen! :)) Geniet ervan!!



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-2-2013 12:57:45

Sara, denk even terug aan waarom jullie jullie dag zo gekozen hebben. Jullie waren er toen van overtuigd en net zoals ik al bij ELK bruidje hier gelezen hebben, steken de laatste weken de twijfels over bepaalde keuzes de kop op, zeker bij nasty commentaar van sommige mensen. Kern van alles is: je trouwt met de liefde van je leven en gaan dit doen zoals jullie het leven zien. Laat je nu de laatste dagen van je voorbereiding je niet in de war brengen door hoe anderen het zien. Kop op en dikke knuffel!



Irina
15-6-2013
 Meld misbruik22-2-2013 13:11:38

gewoon doen waar je je goed bij voelt

bij ons is da ook ni zoals de rest van de familie,
wij trouwen al niet voor de kerk maar hebben een vrijzinnige viering
(we zijn beiden wel gedoopt maar niet gelovig dus ik ga die dag ook niet hypocriet doen)
de nacht ervoor slapen wij ook nog samen,
het trouwkleed heeft hij nog wel niet gezien,
dat wil hij ook niet,
wij gaan ook maar beperkt eten en 's avonds is het dansfeest en dessertenbuffet met de vrienden enzo...
we hebben ieder 2 kindjes, zijn dus een samengesteld gezin...

tja, in iedere familie moeten wel speciallekes zitten zeker? :)

het is jouw dag, niet die van een ander!



Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik22-2-2013 16:05:20

Hey Sara,

Zelfs met een typisch huwelijk krijg je commentaar hoor, want ja "Dat is toch niet van deze tijd!". Je kan niet voor iedereen goed doen. Zolang jullie er zelf tevreden mee zijn, doen! Ik haal ondertussen ook mijn schouders op voor al die negatievelingen! :)

Groeten,
Nellie



Brigitte

 Meld misbruik22-2-2013 17:17:59

Dag Sara ,

Er is 1 ding dat je zeker niet mag of moet doen ,
en dat is , nu alles gaan veraderen .
De reden dat jullie alles zo geregeld hebben is omdat jullie daar met je hart van overtuigt waren .
Laat je niet overhalen om het anders te doen , want dan is het niet volledig jullie huwelijk , en weet je .... er zijn altijd mensen die commentaar zullen geven .
Maar , daar moeten jullie je nu eens niets van aantrekken !
Geniet ervan en ....laat de rest achter jullie , je kan toch niet voor iedereen goed doen

Maak er een super bruiloft van !

Veel lieve groeten



Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik22-2-2013 19:19:28

Mijn verloofde is het kleed mee gaan kiezen. Ik vond het belangrijk dat hij het ook mooi vond. Wat je familie betreft: er zal ALTIJD commentaar zijn. Ik wou de trouw eerst in een zaal doen, die ik zelf mocht versieren etc, maar dat was niet 'chique' genoeg. Nu trouwen we in kasteel de rozerie. (Ik ben zeer tevreden over de locatie hoor) Maar nu is het nog niet goed. Persoon A wilt niet bij persoon B zitten. Op onze uitnodigingen staat een mooi Engels gedicht (dat perfect bij onze relatie past) maar dit is niet goed, want niet iedereen kent Engels. Haar moet zo, lingerie sus. De ceremonie moet vroeger, het eten moet deftiger. De commentaar blijft maar komen, dus... Mijn raad voor jou is: kijk wat je zelf wilt en hoe jij je avond/dag wilt beleven. Je trouwt (hopelijk) maar 1 keer en jij moet het naar je zin hebben.

Groetjes,
Yoline



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik22-2-2013 22:09:18

Goh ja...

Ik heb een wit kleed maar heb ook een donkerblauw gepast en dat was ook écht héél mooi... Ik heb getwijfeld en lang getwijfeld maar uiteindelijk voor het witte kleed gekozen..
Gewoon omdat ik mezelf altijd in een wit kleed zag trouwen en ik denk ook wel dat ik er achteraf spijt van zal hebben als ik niet in het wit trouw..
En 't straffe is dat iedereen ervan schrikt als ik zeg dat het een wit kleed is.. Iedereen verwacht een andere kleur blijkbaar...
Ik wil dus maar zeggen.. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt!! Wat anderen zeggen.. Doet er niet toe.. Je kan er naar luisteren en begrip opbrengen voor hun gedachten of ideeën...
Ik denk dat jullie atypische huwelijk iets is wat écht bij jullie past!! Daarom dat je er waarschijnlijk ook voor gekozen hebt!
Laat je dus niet van de wijs brengen door andere personen hun mening..
Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...