Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kado getuigen

  21-2-2013 15:21:53
Dag dames, Een vraagje moet je de getuigen een kado geven of niet? Ik dacht van wel, maar mijn vriend weet het niet. Kunnen jullie mij helpen? Als het gedaan wordt wat geven jullie dan?

Ine
14-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1816


Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik21-2-2013 15:38:46

Ik ben er ook geen voorstander voor en ik doe er ook niet aan mee. Tegenwoordig kan je voor alles en iedereen kadootjes gaan kopen.

Ik heb mijn beste vriendin gevraagd tijdens een luxe ontbijt dat ik voor haar betaald heb.
Ze is mee gaan kijken voor een jurk maar voor de rest hoeft ze niets anders te doen dan op mijn dag haar handtekening te zetten.

Waarom zou ik haar achteraf dan nog moeten bedanken met een kado. Een gewone gemeende dank u wel is toch veel meer waard ?

Heel misschien geef ik haar achteraf nog een boeketje bloemen maar daar ben ik nog niet uit.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik21-2-2013 15:39:43

Het wordt gedaan, maar ik geef niet echt een cadeau. Mss wel een attentie (bloemetje ofzo), of ga iets leuks met haar doen. Maar verder niets groots.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik21-2-2013 15:40:41

Ja zoals Peggy zegt: het is niet dat zij iets speciaals moeten doen he. Gewoon hun krabbeltje zetten. Ik denk ook niet dat de meeste getuigen iets verwachten.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-2-2013 16:11:35

wij hebben dat niet gedaan!



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik21-2-2013 16:30:26

Ik heb een kaartje met een mooie tekst gegeven om haar als getuige te vragen met een chocoladeletter G erbij. Ze is zot van chocolade
Op de dag van de trouw krijgt ze een parker pen met onze namen en trouwdatum in gegraveerd waarmee ze dan haar krabbel kan zetten. Mooi aandenken toch voor haar.
Het hoeft daarom niet duur te zijn, pen kostte bvb 15 euro.
Mijn getuige organiseert mijn vrijgezellen en koopt voor de trouw een mooi kleedje voor zichzelf en huurt een kostuum voor haar man. Daar kruipt allemaal toch wat tijd, moeite en geld in dus ik vind het wel fijn om haar een kleinigheid te geven.



Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik21-2-2013 16:40:45

Wij doen het wel, we gaan max 25 euro per getuige geven (wij hebben er 5) maar ze zijn het waard! Wat we gaan geven weet ik niet, mss bloemen voor de vrouwen of een bongobon om samen naar de sauna te gaan of zo. Mijn toekomstige heeft 2 mannen dus hij weet het ook nog niet goed wat kopen. Ik vind dit wel normaal dat je een kleine attentie geeft.





Tine
13-4-2013
 Meld misbruik21-2-2013 17:37:54

wij geven een bongobon ze kunnen dan doen wat ze willen.



Inge
21-6-2013
 Meld misbruik21-2-2013 18:04:45

Wij gaan ook een cadeautje geven maar dat mag iedereen voor zichzelf beslissen :), het is volgens mij geen verplichting.

Maar mijn getuigen zijn mijn 2 beste vriendinnen. Ze organiseren mijn vrijgezellen (daar kruipt ook tijd in en het kost toch ook wat). 1 Van hun is grafisch ontwerpster en ontwerpt ook gratis onze uitnodigingen.
Bij mijn vriend gaat het ook om zijn beste kameraad en zijn zus.
Het zijn mensen die nauw aan ons hart liggen en die dus niet 'alleen hun handtekening moeten zetten'.



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik21-2-2013 18:11:28

Mijn getuige ligt me ook nauw aan het hart hoor, we zijn al 20 jaar beste vriendinnen zonder 1 woordje ruzie.

Maar wij kopen bv. ook geen kadootje voor de verjaardag van onze kinderen enz... op den duur kan je bezig blijven. Het is dikwijls zo dat het het langste duurt, geen wrevel van die heeft dat gekocht of zo duur...bij ons is er nooit stress.

Maar zoals ik zeg misschien een bos bloemen ofzo...en voor mijn vrijgezellen gaan we 4 dagen alleen nar Spanje, zonder kinderen...ik zal haar daar wel eens trakteren !!! (op een knappe Spanjaard, grapje hé )





AUDREY
24-5-2013
 Meld misbruik21-2-2013 18:58:28

wij geven dat niet,we geven een cadeau aan onze ouders en aan de kinderen aan het gemeentehuis.Anders weten we niet waar beginnen en stoppen



krista
9-8-2013
 Meld misbruik21-2-2013 20:06:23

Wij hebben onze getuigen gevraagd met een gegraveerde parkerpen. Wij voorzien voor elke gast een attentie maar niet speciaal voor de getuigen iets extra.
Ik ben ooit zelf getuige geweest, ik vond dit een hele eer en heb ook niets extra gekregen, ik vond de eer toen speciaal genoeg ;-)...



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik22-2-2013 9:26:12

Idem als Krista. Wij geven een gegraveerde pen aan de getuigen
en een bedankje aan elke gast. Meer moet dat niet zijn vind ik? :)



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik22-2-2013 13:06:59

De dag voor onze trouw ga ik met mijn getuige naar een spa oord. Als cadeau ga ik haar inkom betalen.



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik23-2-2013 0:23:31

ik denk dat ik wel kadootje ga geven maar mijn getuige's organiseren niet enkel mijn vrijgezelle maar hebbe ook nog eens de hele receptie op zich genomen (ok vooral het voorbereidend werk maar toch)
Heb wel nog geen flauw idee van wat hoor ;)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...