Terug naar overzicht
Hallo,Normaal gezien heb je recht op drie dagen.Grtjs.
evelien,Dit valt onder klein verlet.Wat wil zeggen dat dit een gewettigde afwezigheid is, doch men moet de toestemming van de werkgever vragen.Deze verlofdagen worden toegekend ter gelegenheid van verschillende familiale gebeurtenissen : een huwelijk (3 dagen voor het huwelijk van de werknemer zelf), een geboorte of adoptie (10 dagen), een overlijden, een communiefeest of een feest van de vrijzinnige jeugd (1 dag).
Voor je wettelijk huwelijk in het onderwijs krijg je 1 dag, geen dagen voor het kerkelijk huwelijk. Dus ben je bijna verplicht om op een zaterdag te trouwen ofwel kerkelijk en wettelijk huwelijk dezelfde dag te laten doorgaan. Ikzelf geef ook les, mijn vriend in de privesector krijgt 3 dagen. groetjes
In het onderwijs krijg je 1 dag. En als je trouwt op zaterdag is dit afhankelijk van je directeur. Want 'wettelijk' heb je recht op geen enkele dag, maar je directeur kan eventueel beslissen om je deze dag toch te geven de vrijdag of maandag voor of na je trouwdag. Ik heb deze info van het COC (vakbond van het onderwijs). Ikzelf werk ook in het onderwijs en heb dit eens nagevraagd.Ann 24/03/07
Hallo,Ik werk ook in het onderwijs en trouw op vrijdag 22.12.2006. Voor de kerk en de wet! Ik kan je wel zeggen dat ze op school niet zo blij waren maar het is mijn goed recht dus ik trek het mij totaal niet aan!Groetjes,Karen22.12.2006
hallo,Als je huwt heb je altijd recht op 4 dagen.Maar als jullie bazen zeggen van geen en maar zoveel dagen en jullie er niets van weten en niet kunnen reageren.zal hij zeker in zijn handjes wrijven.Veel succes