Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

calamiteitenfonds

  15-2-2013 18:10:54
Dag iedereen,

Ik heb eens een vraag ivm onze huwelijksreis.

Wij zouden naar Bali willen gaan en boeken via een Nederlandse reisorganisatie.

Nu had ik mij geïnformeerd of zij aangesloten zijn bij SGR (voor als ze failliet zouden gaan) en calamiteitenfonds (voor eventuele natuurrampen). Bij Arke.nl zou je hiervoor wel een bijdrage moeten betalen van 2,5 euro. Bij de reisorganisatie waar wij zouden boeken niet, ze zeggen dat dit niet telt voor belgen.

Heeft iemand hier meer info rond? Er zijn nog maar net overstromingen geweest in Jakarta en zou niet willen dat ik vroegtijdig naar huis moet en onze centen zou kwijt zijn... Onze reisverzekering die wij hebben bij KBC dekt geen natuurrampen, enkel medische kosten.

groetjes
een toch wel ongerust bruidje die graag naar Bali wil

Nathalie
27-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 907


johnny
14-9-2013
 Meld misbruik3-6-2013 0:54:13

Arke = Tui Nederland en die zijn aangesloten bij SGR en SCR.

-Garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)= Reisburo/organisatie gaat failliet dan zorgen zij er voor dat je reis alsnog doorgaat, verder gaat of je je geld terug krijgt.

-Garantieregeling van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen (SCR)=
Je hotel ontploft, stroomt over enz, dan zorgen zij ervoor dat je vergoed wordt en thuis geraakt.

- Uw reis/annulatie verzekering is voor zowat alle andere dingen. Je wordt ernstig ziek op vakantie bv, dan zorgt die ervoor dat je thuis eerder geraakt.

Hou er rekening mee dat in eerste plaats uw reisburo (die voor jouw boekt bij Arke of een andere touroperator) aangesloten is bij SGR en SCR, daarna pas de eigenlijke touroperator. Want dat reisburo moet ervoor zorgen dat jouw centen bij de touroperator komen. Als dat reisburo dat niet doet/failliet gaat en die zijn niet aangesloten, en jou touroperator heeft zijn centjes niet aangekregen dan heb jij pech.
Nakijken kan je hier:
http://www.sgr.nl/search_deelnemer.asp
en
http://www.calamiteitenfonds.nl/calamiteitenfonds/searc...

SGR is er standaard bij indien de reisorganisatie is aangesloten,
SCR kost normaal idd €2,5 p/p.

Ik denk dat die 2 wat verward worden.
Hoe dan ook, beide zijn van toepassing op alle in Nederland verkochte reizen door de bij bovenstaande organisaties aangesloten reisburo's/touroperators. Dus ook voor Belgen!







Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums