Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatief voor receptie

26-10-2006 21:07:15
Hallo,

we zijn aan het twijfelen of we een receptie zouden houden al dan niet. Zowieso geven we voor de gasten van het avondfeest een aperitief, maar ook voor collega's en kennissen willen we iets doen, alleen vinden we een receptie direct zo duur... Zijn er onder jullie die iets alternatief gedaan hebben? We trouwen in de winter dus een ijskar is niet zo interessant?

Vix

Vicky
2-2-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 321

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik26-10-2006 21:22:32

Vrienden van ons hadden in plaats van een ijskar een jeneverkraampje.
Een variant hierop kan misschien zijn: kraam met amarreto-koffie? warme wijn? Voor de kinderen warme chocolademelk?
Al begint het dan natuurlijk wel heel erg te lijken op een kerstmarkt ;-)

Groeten,
Lobke.

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik27-10-2006 7:54:52

Hey,

Wij hebben voor de collega's, na onze trouw op een weekdag een receptie gegeven in ons lokaal stamcafé. En dan ook nog eens voor de atletiekclub.
Ze mochten drinken wat ze wilden (behalve sterke drank) en ook wat hapjes voorzien. (mini croqjes, balletjes, chips, olijven, ...)

En we hadden ook tegen het café gezegd maximum zoveel per keer. Als je er over zit, laat het ons dan weten. Maar zaten er niet over ;)

Voor beide recepties tesamen hadden we 607 € voor +/- 90 man. Dus dat is een goede 6,5 € per man.

Wat je ook kan doen is thuis zelf een receptie geven erna. Dan kan je zelf achter drank en hapjes gaan. Scheelt dan ook wel natuurlijk in prijs hé ...

Of je kan ook eens trakteren op het werk met een glaasje. Er zijn genoeg mogelijkheden.

Groetjes,
Christine

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik27-10-2006 8:58:31

Hey Christine,

Zou je misschien kunnen zeggen hoe lang die recepties dan geduurd hebben?
Ik denk er namelijk aan om hetzelfde te doen voor de atletiekclub.

Alvast bedankt!!!

Groetjes, Sissi

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik27-10-2006 11:41:19

Hey,

Voor mijn werk, dat was op een dinsdagavond, heeft het geduurd vanaf 18.30 tot en met +/- 21.30.

En voor de atletiekclub was het de zaterdag vanaf 20 uur tot en met +/- 23.30

Wij hadden voor elke receptie appart gezegd als je aan 300 € zit verwittig je ons.
Het hangt er ook wat af of ze veel drinken of niet hé.

Wat er ook mogelijk was van systeem, is dat je hen bijvoorbeeld een aantal bonnetjes heeft en dat ze hiervoor mogen drinken, zijn ze op, dan moeten ze zelf betalen.

Groetjes,
Christine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...