Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

stadhuis Leuven

25-10-2006 10:19:01
Hallo,

iemand ervaring met een burgerlijk huwelijk in Leuven? Toen wij onze datum wilden gaan vastleggen vertelden ze ons dat dit ten vroegste 6 maanden op voorhand kan. Maar nu heb ik via via gehoord dat je zelfs niet eens het uur kan kiezen, dat je moet aansluiten: de eerste die komt vastleggen trouwt om 11u, de tweede wat later, ... Op de site van de stad heb ik ook gelezen dat er enkel tussen 11u en 14u getrouwd wordt op zaterdag. Iemand die er meer van weet?

Astrid
08.09.2007

A
8-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 336

Miriam
28-10-2006
 Meld misbruik25-10-2006 10:30:16

Hallo Astrid,

Wij zijn op 07/07/06 getrouwd voor de wet in Leuven, een vrijdag. Ik geloof dat de uren tussen 11u en 13u lagen, en op zaterdag idd iets langer.

Je kan je huwelijk 6 maanden en 14 dagen op voorhand gaan vastleggen. Wij waren de eersten en mochten ons uur wel vrij kiezen. We hebben toch om 11u genomen, omdat we dan aansluitend uit gingen eten.
Het kan wel zijn dat de volgende dan aan ons moesten aansluiten, dat weet ik niet.

Het gaat ook heel snel: op tien minuten sta je terug buiten. Maar de schepen is heel tof en de zaal keimooi!

Groetjes
Miriam
28/10/06

K
7-7-2007
 Meld misbruik25-10-2006 13:21:27

Een goeie vriendin is er vorig jaar getrouwd, en die hebben dikke miserie gehad: de eerste mag zijn uur kiezen en al de rest moet aansluiten. Zij waren daar een uur op voorhand, maar doordat hun beambte trager was dan die van het loket ernaast, hebben ze hun uur dus niet gekregen, wat voor veel problemen heeft gezorgd aangezien de schoonmoeder toen erg ziek was en zo lang niet kon rechtstaan en enfin, er is heel veel heen en weer gebeld...

Natalie
26-5-2007
 Meld misbruik25-10-2006 14:43:06

Hoi,

Wij trouwen ook volgend jaar in Leuven en ik kijk met een bang hartje uit naar de dag dat we ons uur mogen gaan vastleggen. Vrees dat het daar dikwijls int honderd loopt... Das toch eigenlijk schandalig dat dit voor zo'n grote stad niet beter geregeld kan worden!

Succes ermee in ieder geval!

Natalie
26/05/2007

Joery
29-4-2006
 Meld misbruik26-10-2006 0:07:42

Wij trouwden vorig jaar , maar dan in mechelen.
zelfde priciepe , eerste om 10 uur en de volgende aansluiten , om de 15 min .
Ze hebben ons dat onmiddelijk gezegt en hebben ons daar gewoon op gebazeerd . We kregen de raad om later terug te bellen om te horen hoever ze zaten met de boekingen . een 3 maand voor de datum hebben we het uur genoemen dat volgde . en daarop zijn we verder gegaan . Volgens ons een hele hoop stress vermeden .
Groetjes
een gelukkig 180 dagen getrouwde kopel .
veel plezier en geluk voor de dag van jullie leven ...
R&J

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...