Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

2 getuigen mogelijk?!

25-10-2006 8:18:23
Hallo,

Is het mogelijk om voor de kerkelijke trouw twee getuigen te vragen?

Groetjes,
Katrien

Katrien
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 383

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik25-10-2006 10:53:54

Als je bedoelt: 2 getuigen per persoon, dat kan, want vorige zomer is een bevriend koppel getrouwd en zij hadden allebei twee getuigen voor de kerk. En nog allebei iemand anders voor de wet. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje overdreven, het gaat tenslotte niet om een prinselijk huwelijk.
Het is natuurlijk wel een oplossing voor wanneer je moeilijk een keuze kan maken.

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik25-10-2006 12:06:37

Beste Katrien

Ik neem ook twee getuigen. Dit omdat we het kerkelijk huwelijk enorm belangrijk vinden en wij allebei twee heel goede vrienden hebben. De pastoor vind dit geen probleem en vind dat we ons hart hierin moeten volgen.

Ingrid
28/04/2007

Katrien
1-9-2007
 Meld misbruik25-10-2006 15:37:46

Bedankt voor de reactie!

Het probleem is eigenlijk dat ik niet goed kan kiezen tussen mijn broer en zussen. Ik zou hen alledrie getuigen willen laten zijn (en dat willen zij ook). Daarom had ik gedacht één iemand voor de wettelijke trouw en de andere 2 voor het kerkelijk huwelijk...

Groetjes,

Katrien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...