Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerst stadhuis of eerst feestzaal regelen?

  24-10-2006 19:15:02
Hoe begin je een trouw te regelen: eerst feestzaal/datum zoeken (toch een hele zoektocht) of eerst bij de stad polsen?

Felix
1-2-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 769


Evi
10-3-2007
 Meld misbruik24-10-2006 19:25:14

ik zou toch eerst eens bij het stadhuis polsen. Wij kunnen bvb op de dag waarvoor we alles geregeld hadden niet trouwen in Rotselaar, want die doen maar 1 op 2 zaterdagen huwelijken. Gelukkig kunnen we in een andere gemeente terecht maar het is toch wel iets belangrijk he.

groetjes,
Evi



Sofie
18-8-2007
 Meld misbruik24-10-2006 19:30:06

In veel gemeentes kun je pas het stadhuis vastleggen zes maanden voor de huwelijksdatum. En voor een feestzaal moet je toch al vroeger aan de slag denk ik. Ik ben meer dan een jaar op voorhand beginnen zoeken achter feestzaal en in twee zalen kon ik al niet meer terecht.
Veel succes met de voorbereiding alvast!
Sofie



Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik24-10-2006 19:35:36

Je kunt je in elk geval toch best eens informeren het stadhuis. Inderdaad, sommige data kunnen in bepaalde gemeenten echt niet.
Wij kunnen het stadhuis ook maar 6 maand op voorhand vasleggen maar we wisten wel op welke dagen we konden huwen.
Verder is het echt nodig om ongeveer 1 jaar op voorhand op zoek te gaan naar een zaal!

Veel succes!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik25-10-2006 7:58:00

Hey,

wij zijn eerst met de burgerlijke stand gaan praten. In Gent kan je het stadhuis één jaar op voorhand vastleggen, dus dan kan je dat ongeveer tegelijk beslissen. Wij zijn nadien pas een zaal gaan zoeken, maar wij trouwden dan ook niet op een speciale datum én bovendien op een vrijdag, dus...

Groetjes,
Lieve



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik25-10-2006 8:23:09

Hoi,

Wij zijn eerst (meer dan een jaar op voorhand) naar de feestzaal geweest en op basis van die beschikbaarheid hebben we onze trouwdatum (op een zaterdag) vastgelegd. Daarna zijn we naar de gemeente geweest en daar vertelden ze dat we de datum maar een half jaar op voorhand konden vastleggen. Omdat ik voor onze dagplanning toch graag een uur had geweten voor onze wettelijke trouw, heb ik later nog eens teruggebeld. Ze hebben het uur voor ons al 'officieus' vastgelegd.

Groetjes en veel succes met de voorbereidingen!

Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Felix
1-2-2007
 Meld misbruik25-10-2006 17:50:13

Bedankt voor de reacties!



Christine
30-9-2006
 Meld misbruik26-10-2006 13:55:05

Wij hebben ook eerst een feestzaal gezocht en min of meer vastgelegd. Hebben 2 dagen in optie genomen en dan gepolst of we konden trouwen op de gemeente en in de kerk. En het was bij ons geen enkel probleem, en dan de zaal definitief vastgelegd.

Groetjes,
Christine


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...