Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuigen

  6-2-2013 19:10:31
Hallo! Ik heb een vervelend probleem... Ik heb mijn beste vriendin gevraagd om getuige te zijn, maar ze vraagt nooit naar de voorbereidingen, wat haar taak zal zijn, ... Ik moet er ook altijd zelf over beginnen en dat vind ik zo jammer. Op den duur wil ik er niet meer over praten omdat ik dan bang ben dat ik over kom als een zaag... Ik verlies een beetje de moed met haar... Ik had het ook niet verwacht, ik versta ook wel dat ze haar eigen leven heeft, maar toch... Nu heb ik spijt dat ik mijn zus niet heb gevraagd... Het zou natuurlijk wel altijd nog lukken, maar is dat dan niet raar tegenover mijn beste vriendin? Pfrt! Tot zover het eerste probleem die we tegenkomen, hopelijk blijft het er bij! Veel plezier met verdere voorbereidingen!

L & E
30-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1203


debora
18-7-2014
 Meld misbruik6-2-2013 19:46:40

Als het echt je beste vriendin is, zou ik er gewoon open met haar over spreke... Misschien bekijkt zij het op een andere manier en bedoeld ze het nie slecht!



caroline
20-7-2013
 Meld misbruik6-2-2013 19:59:40

Awel, ik zit in dezelfde situatie. Mijn getuige en ik kennen elkaar al heel ons leven en voor mij was het vanzelfsprekend dat ik haar als getuige zou vragen. Ze was ook zeer enthousiast. Maar van dat enthousiasme blijft nog maar zeer weinig over. En ik heb ook geen zin om telkens te vragen of ze het nog ziet zitten enz.



L & E
30-4-2014
 Meld misbruik6-2-2013 20:11:29

We wonen 70 km van elkaar en hadden afgesproken nu zaterdag, maar ze heeft afgezegd. Dan ging ik het vragen of ze het nog ziet zitten omdat ik haar reactie wil zien... In sms kan ze zeggen wat ze wil... Ik weet niet meer wat ik moet doen... Ik vind het zoooo jammer.



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik6-2-2013 20:26:03

't Is natuurlijk ook te zien wat je van je getuige verwacht.

Ik verwacht ... niks. Buiten dat ze aanwezig zijn op mijn trouw en op dat moment tekenen.

Ik ga overigens voor 2 getuigen, mijn zus en mijn beste vriendin. Mijn zus vraag ik komend weekend, mijn beste vriendin volgende week.
Mijn vriend heeft 1 getuige, zijn nichtje. Die heeft al toegestemd.

Maar bij mij moeten ze dus helemaal niet helpen met de voorbereiding ofzo. Het is onze trouw, niet die van hen.
Mijn zus zou zich toch alleen maar zitten moeien en dingen zitten opdringen die we eigenlijk niet willen.
Gewoon de dag zelf er zijn, da's voor mij echt wel het belangrijkste en bijna het enige. En "ja" zeggen op mijn vraag om mijn getuige te worden ;).


De twee die ik vraag zijn ook de twee die toen we 3 maand geleden zeiden dat we gingen trouwen de meest enthousiaste waren :).
Ik woon 50 km van mijn zus en zie haar bijna enkel bij mijn ouders en 20 km van mijn beste vriendin en zie haar ook heel weinig (werk, zij een kind, ...), maar door de telefoon hoorde zelfs mijn vriend ze gillen van blijdschap ;).



Kelly
12-7-2013
 Meld misbruik6-2-2013 20:27:35

Volgende keer gewoon vragen... als ik het goed kan zien, is de trouw pas over meer dan een jaar :) ze zal dus misschien later in actie schieten



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik6-2-2013 20:34:58

Inderdaad het haar eens vragen..

Maar zoals Kelly al opgemerkt heeft is je trouwdatum nog een heel eindje weg en misschien is ze er nu nog niet zo mee bezig omdat ze denkt dat het nog wat vroeg is om alles te regelen?
Je kan nog steeds je zus vragen ook hé..



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik6-2-2013 20:43:06

Hallo,
Ik had dat probleem ook met mijn eerste getuige.
En uiteindelijk heb ik vlakaf gezegd dat het mij beter leek dat ik iemand anders zocht.
Ik voelde me er niet goed bij.

Dat is natuurlijk in slechte aarde gevallen bij haar maar achteraf gezien was ik blij dat ik het gedaan heb.

Succes!



Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik6-2-2013 22:07:54

Zoals Martine al zegt, verwacht niet iedereen hetzelfde van een getuige. Misschien ziet zij haar taak gewoon anders dan dat jij die ziet? Dus een hartig gesprek zou al veel helpen denk ik! Mijn getuige is mijn broer en ik verwacht niet dat hij mij gaat helpen met de voorbereidingen, en al zeker niet omdat ik toch liever alles zelf doe :). Maar dat verschilt bij iedereen, dus kun je het er best eens klaar en duidelijk met haar over hebben. Natuurlijk jammer dat ze dan afbelt als je wilt afspreken daarvoor :s



Kim
31-5-2014
 Meld misbruik6-2-2013 22:42:23

Ik snap je frustratie wel, maar ik zou ze toch nog een beetje tijd geven.
Bij ons valt op dat de mensen enthousiaster worden naarmate de trouw nadert. Nu het nog een half jaar is, beginnen de vragen, suggesties enzo te komen...
Soms denk ik eraan terug hoe ik was als een goede vriendin ging trouwen. Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat een trouw voorbereiden zoveel werk is en dat je zoveel verschillende dingen moet kiezen tot ik er nu zelf mee bezig ben.Ik vroeg dus ook niet zoveel achter de voorbereidingen, enkel 'Heb je je kleed al?' ofzo...

Ik moet wel toegeven dat mijn getuigen, zus en jeugdvriendin, schitterend zijn van in 't begin.

Misschien kan je je zus als tweede getuige vragen en kan je je enthousiasme met haar al delen? Ik zou je beste vriendin nog wel niet direct afschrijven. Zo verlies je ze misschien nog en het loopt waarschijnlijk wel los naarmate je trouw nadert.



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-2-2013 12:56:13

Mijn getuige is ook nog maar pas "in gang" geschoten ze, komt wel goed. Hier hebben wij ook elk 2 getuigen maar bij mij is 1; mijn beste vriendin, 2; mijn papa en ja, van mannen moet je sowiso al minder verwachten... hihi



Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik7-2-2013 19:05:41

Ik verwacht ook niks van mijn getuigen. Ik heb 2 getuigen, nl mijn 2 zonen. Ik ben blij dat ze dat willen zijn en dat betekent veel voor mij, maar voor de rest moeten ze niets doen...

Het is toch normaal dat ze niet iedere keer vraagt hoe ver het staat met de trouw... Ik zou er niet teveel over piekeren...



edith
29-6-2013
 Meld misbruik8-2-2013 14:25:56

Ik verwacht eingelijk ook niet veel van mijn getuige en mijn toekomste ook niet van zijn getuige. Ze hebben wel gevraagd van wat ze moeten doen die dag en wij hebben hen gewoon gezegd als ze aanwezig zijn en hun krabbel zetten is dat voldoende. mijn getuige zou wel een vrijgezellen op poten zetten maar voor mij hoeft dat eigenlijk niet en mijn toekomstige wil geen vrijgezellen. Gewoon samen zijn die dag is meer of genoeg voor ons met niet teveel tralalalakes.

Zoals al eerder gezegd hangt het een beetje af van wat jij van haar verlangt natuurlijk.
Maar dat ga je haar dan ook moeten zeggen. ze weet misschien ook niet echt of ze iets extra moet doen voor jou. Praat ermee zodat er geen frustraties komen...

veel succes.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...