Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het is beslist...THAILAND! Maar waar? Tips?

  3-2-2013 20:40:58
Lieve bruidjes,

We hebben vorige week de knoop doorgehakt... na lang twijfelen! We gaan eind september naar Thailand! De vliegtickets tot Bangkok zijn geboekt. Onze planning was 3 dagen Bangkok, en dan door voor 6 dagen Krabi.
Maar nu lezen we op sommige fora dat het verstandiger is om in die periode naar Koh Samui te gaan (door het regenseizoen)...
Heeft iemand van jullie ervaringen met Krabi of Koh Samui in september?
We twijfelen echt...
Krabi is schijnbaar minder druk, romantischer....
Koh Samui drukker en iets toeristischer...

Groetjes Sandra

Sandra
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1434


Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik3-2-2013 21:22:04

september en oktober zijn de natste maanden aan zowel de oostkust (koh samui) als de westkust (phuket). Het minst natte is wel in de regio van Koh Samui.

Als ik jou was zou ik een andere bestemming kiezen of later gaan.



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik3-2-2013 21:31:29

We hebben ook Bangkok + Koh Samui geboekt maar we gaan in juni :-)



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik3-2-2013 21:49:10

Wij zijn in september naar Khao Lak geweest en hebben van daaruit verschillende uitstappen geregeld. Khao Lak zelf is heel rustig. Wat zeker is trek was is de combinatie van Khao Lak met Krabi. En over het regenseizoen... tegen de nacht regende het bijna altijd, maar dan is alles gesloten en zit je ook gewoon gezellig op je kamer of in het hotel (het is al tegen 7 uur pikdonker). Zelf hebben we in de twee weken dat we daar zijn geweest 2 halve dagen regen gehad, een meevaller dus! Wij zijn 1 dag naar Patong geweest, het van het als je voor het uitgaansleven wilt gaan. Khao lak ligt op 1 uur vliegen van Bankok. Thailand is zo mooi, ik zou zo terug willen gaan! Foto’s van onze reis vind je via deze link: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3496622868901...



joyce
30-4-2011
 Meld misbruik4-2-2013 11:37:12

Thailand is een super bestemming, jammer dat jullie maar enkel Bangkok en Krabi of Koh Samui willen doen...
Wij zijn er 2 keer geweest (2 keer een niet begeleide rondreis), maar wel in mei. 1e keer hebben we 1 nacht Koh Samui gedaan en ik vond het daar niet zo fijn (ik ben absoluut geen strandligger en kan me dus ook niet zo goed vinden op plaatsen waar mensen 's morgens met hun handdoek vertrekken en pas 's avonds van hun zeteltje komen, daar moet je dan niet voor naar Thailand vind ik persoonlijk), ik vond Koh Tao veel leuker. Een heel gemoedelijk eiland, heel klein en gezellig, mooie duik/snorkelplaatsen, en er zijn ook enkele mooie 'resorts'...
Maar ieder doet natuurlijk zijn zin hé. Ik zou het alleen jammer vinden dat je niet veel van de cultuur zal opsnuiven (Bangkok is een grootstad, helemaal aangepast aan toeristen, dus het authentieke zie je minder).

En het regenseizoen is inderdaad relatief, het regent er dan geen dagen aan een stuk hoor. Meestal een goede bui en daarna weer zon. Of pas regen tegen de avond. Maar als het begint, kan je maar beter ergens onderstaan, anders ben je doorweekt op een halve minuut tijd :-).

Ik zou zo terug kunnen vertrekken :-) (moest ik geen baby hebben van 6 weken ;-) )




Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik4-2-2013 13:00:44

Wij gaan ook naar Thailand in mei en laten onze reis plannen door iemand die daar woont. Perfecte combinatie tussen rondreis en afsluiten met een paar relaxdagen.

Al serieus aan het aftellen :)
Mijn raad is om niet te lang in Bangkok te blijven.
Is een grootstad en Thailand is zooooveel meer dan Bangkok.
Informeer je goed en bekijk welke plaatsen jullie aanspreken.



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik4-2-2013 15:30:44

het probleem is dat we ECHT niet langer kunnen gaan dan 10 dagen (incl vluchten.
Ik heb mijn dochter in co-ouderschap. Week bij haar papa, week bij mij. Ik kan ze enkele dagen langer bij haar papa laten. Maar 2 weken gaat echt niet, hebben we gemerkt. Dat valt emotioneel voor haar veel te lang. (en voor mij ook wel :p)

Is de eerste keer dat we onder ons 2tjes op vakantie zouden gaan, dus wil ik er ook wat van kunnen genieten.
Aangezien ik mijn week niet wil vullen met van vliegtuig op vliegtuig te stappen, hebben we besloten maar 2 plaatsen aan te doen.
Anders verliezen we teveel tijd aan verplaatsingen...

Bedankt alvast voor jullie tips!
Groetjes, Sandra



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik4-2-2013 16:59:26

He Sandra,

Ik zie dat je de beslissing gemaakt hebt. Ik heb verder geen tips (die vriendin ook niet), maar ik zie dat hier wat bruidjes in spe je verder op weg kunnen helpen. Veel plezier inThailand!



silke
11-9-2015
 Meld misbruik4-2-2013 22:17:46

Ik sluit me aan bij Joyce! Hoe kleiner de eilandjes, hoe gezelliger. Op Koh Samui word je ook minder overdonderd door mooie stranden en natuur.



Eva
29-6-2013
 Meld misbruik4-2-2013 22:28:37

Koh samui heeft ook wel heel mooie plekjes maar je moet ze weren te vinden dus beetje info verzamelen :-). Ik ben ook geweest in het regenseizoen en we hebben op enkele dagen wel voortdurend regen gehad. Als je dus maar 10 dagen gaat, kan je wel een beetje pech ( of geluk natuurlijk) hebben en enkele dagen verliezen. Bangkok vond ik een vreselijke stad, absoluut niet romantisch, maar misschien waren we ook wel op de foute plaatsen of zo :-). Koh phiphi vond ik het mooiste eiland. Voilà, tot daar mijn algemene indrukken van Thailand, heel kort samengevat. Maar je bent samen, en net getrouwd, dus genoten wordt er zowiezo!



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik5-2-2013 6:51:01

Eva: als je de mooie plaatsen nog weet op koh Samui mag je mij deze altijd doorsturen :-)



Eva
29-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 14:46:07

Je moet gewoon een beetje verkennen en de niet-toeristische, rustigere stukken langs de kust opzoeken. Je zal zien dat je leuke ontdekkingen doet? Echt namen van plekjes weet ik niet meer :-s. Wordt het zowiezo koh samui dan?



Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 18:29:29

Ja het ligt vast. Paar dagennbangkok,en dan koh Samui.



Eva
29-6-2013
 Meld misbruik15-2-2013 20:19:38

Zalig! Wordt zowiezo de max!



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik17-2-2013 16:09:44

Wij zijn er nog steeds niet uit... Samui of Krabi :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums