Nu Online
Momenteel zijn er 97 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidstaart

  2-2-2013 23:48:07
Hoi, misschien een rare vraag, maar ik zit met een groot dillemma....wel of geen bruidstaart????

Wij gaan een bruidsfuif huiden en hebben hapjes voorzien, het zijn een 8 verschillende rondes met hapjes. Nu is mijn vraag, moet er dan nog een bruidstaart zijn? Heeft er al iemand een trouwfeest meegemaakt waar er dit niet was? Is er tussen die hapjes door nog ruimte voor een bruidstaart?

Ik weet het totaal niet, mijn aanstaande zegt dat er dan geen bruidstaart meer gegeten gaat worden....
Graag jullie mening....

Nancy
9-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 844


Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik3-2-2013 1:17:54

Hey Nancy, ik denk dat mensen na hapjes (zout), toch iets zoet willen eten.

Ik zou eventueel een desserten- of snoepjesbuffet voorzien met een kleine bruidstaart.

Bij de snoeptafel zou ik dan ook van die kleine snoepzakjes leggen met een kaartje met tekst aanhangen, zodat de mensen iets hebben om mee naar huis te nemen.



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik3-2-2013 10:32:02

Wij gaan normaal een menu eten met onze gasten, maar ik weet dat de porties in dat restaurant niet zo groot zijn. Dus ik ga tijdens het dansfeest ook nog een bruidstaart laten aansnijden. Want bij sommigen zal er tijdens het dansen misschien nog een klein hongertje opkomen :)



jolma
5-10-2013
 Meld misbruik3-2-2013 11:42:21

Wij kiezen niet voor een bruidstaart. Gezien we niet konden beslissen: ik wou er eentje van ijs, mijn vrien gewoon ééntje van cake...uiteindelijk gaan we voor een ijsjesbuffet. Dat vonden we beiden echt wel leuk! Maar we snijden dus geen bruidstaart aan.



Ann
24-1-2014
 Meld misbruik3-2-2013 12:59:02

Hoi,

Wij gaan ook een trouwfuif even, met voorafgaande een receptie waar de hapje op geserveerd worden, dit tss 20u en 22u.
Nadien aanvang van de fuif dus en om 00.00u doen wij een ijstaart...
x



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik3-2-2013 13:40:55

Hey,
Als dessert is er bij ons een dessertbuffet voorzien maar wij hebben ook nog een bruidstaart. Voor zover ik weet zijn er toch nog veel die een bruidstaart of ijstaart geven. En de dag van vandaag heb je echt leuke taarten die verre van ouderwets zijn.
Wij zijn in September nog naar een trouwfuif geweest waar enkel ijsjes (cornettjes) voorzien waren als dessert. Persoonlijk zou ik een het wel een mooi extratje gevonden hebben als er nog een bruidtaart of ijstaart voorzien was.
Wij hebben onze taart bij het Taartenatlejee besteld : www.taartenateljee.be
Groetjes



Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik3-2-2013 14:07:21

Hey, wij hadden ook een trouwfuif met enkel hapjes. Het waren er wel meer dan genoeg en de laatste hapjes waren kleine dessertglaasjes. Zo was er dus toch nog iets zoets op het einde. We hadden voor 's nachts ook nog frietjes voorzien. Hapjes tot 23u én apart dessert én nog eens frietjes was te veel geweest voor ons dansfeest (we wilden absoluut niet dat de mensen tot middernacht aan tafel zouden zitten). We hebben wel een bruidstaart gehad voor de familie om aan te snijden na de kerk. Was veel intiemer zo. Groetjes!



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik4-2-2013 11:34:56

Ik zou toch gaan voor de bruidstaart achteraf hoor.
Wij serveren -op aanraden van de feestzaal- 10 hapjes per persoon bij een receptie van 2u! Achteraf krijgen de mensen een menu bestaande uit voorgerecht - hoofdgerecht - dessertbuffet en tijdens de fuif gaan we opnieuw rond met croque mons. - mini sandwiches en een kaasschotel voor de 'zittenblijvers'.
Ik vind het zelf belangrijk dat de gasten niets te kort komen op een trouw voor welk concept je ook kiest. Er moet voldoende zijn. En als je een fuif doet, ga je toch ook niet echt verwachten dat de mensen na 2u weg zijn. Er moet, vind ik, gedurende heel de avond iets aangeboden worden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...