Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ook eventjes frustratie van mij afschrijven

  2-2-2013 21:14:20
Ik heb het hier al een paar keer gezien en hoopte dat ik nooit ging moeten klagen, maar vandaag is het toch van dat...

Ik had al een tijdje de perfecte dag voor mij: Rond 14u30 voor de wet trouwen, van 15u30 tot 17u foto's en om 17u30 de vrijzinnige viering doen, om dan om 18u30 de aperitief te doen voor een uurtje en dan aan tafel te gaan. We waren van het principe dat onze genodigden goede vrienden en familie moesten zijn, dus we wilden geen aparte receptie doen. Er zou dus 80man komen.
Onze ouders wilden natuurlijk wat vrienden van hen uitnodigen dus hadden we hen een maandje geleden gevraagd eens na te denken hoeveel er dat zouden zijn. Mijn ouders konden al direct zeggen dat ze maar 7 personen zouden vragen, ook omdat ze weten dat we het beperkt willen houden.
Mijn vriend zijn ouders konden nooit echt een aantal zeggen. Tot vandaag, want we willen echt volgende week een zaal kiezen. Willen ze toch wel geen 50 man uitnodigen!!! Ik was helemaal van mijn melk. Dat betekent wss al dat we een andere locatie moeten zoeken dan ik in gedachten had. En toen zei mijn vriend zijn ma nog eens da we best een receptie apart doen voor haar vrienden. Dus dat zou onze dagplanning ook overhoop halen :s Ik vond het net zo mooi onze ceremonie te laten overlopen in een kort aperitief.

Dikke zucht dus... Mijn vriend wil ook wel een beetje verheldering van zijn ma wie dat allemaal zou zijn, maar hij gaat haar absoluut niet durven weigeren die mensen uit te nodigen.

Iemand met raad? Thx xx

Tamara
23-5-2014
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1624


Coraline
17-5-2014
 Meld misbruik2-2-2013 21:18:47

Hoi
Niet leuk idd. Moet ze echt 50 mensen uitnodigen? Aller zou het bij mij zo zijn, dan komt er daar niets van in huis ze! Een paar vrienden ok, maar 50 man???

Nee, je hebt al stress genoeg. Ze



candy
20-7-2013
 Meld misbruik2-2-2013 21:42:00

het is toch jullie trouw jullie nodegen toch uit wie jullie willen ok je kan aan u ouders vragen of zij vrienden willen uit nodegen maar 50man sorry da is er wel een beetje over das meer dan de helft van de mensen die jullie uitnodegen he ik zou da toch zeggen hoor



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik2-2-2013 21:48:36

Van een verrassing gesproken!!

Hier wel een receptie en daar vragen mijn ouders 12-tal personen denk ik.. En dan waarschijnlijk nog 2 op het avondfeest..
Maar als ze dat echt willen doen heb je inderdaad wel een probleem..
Ik zou eerst toch eens even vragen wie die 50 personen zijn.. Uiteindelijk is het jullie huwelijk hé.. Niet dat van hen..
Of misschien er een maximum opzetten dat je toch nog de zaal kan nemen die je in gedachten hebt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die 50 personen allemaal o zo belangrijk zijn om te vragen..
Maak vooral duidelijk dat jullie het wat beperkt willen houden..



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik2-2-2013 21:58:32

Ik had inderdaad in mijn berekening voor de zaal rekening gehouden dat ze 10man zouden uitnodigen. Maar dat ligt er dus ver van :s En ik weet dat er wat mensen bijzijn van wie zij ook naar het huwelijk zijn mogen gaan. Dus die vind ik logisch, maar in de rest zal ze toch wat moeten schrappen. Of ze kan ze naar het aperitief vragen dat wij voor onze avondgasten doen. Maar ik ga echt geen 2de receptie alleen voor hun vrienden doen.
Mijn vriend heeft mij beloofd dat we morgen nog eens met zijn ouders gaan babbelen en hopelijk weten we dan waar het op staat. Duimen dat we dan voor onze "kleinere" feestzaal die we in gedachten hadden kunnen gaan...



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik2-2-2013 22:14:01

oh my god dat zou voor mij dus echt niet pakken! :s



Eva
29-6-2013
 Meld misbruik3-2-2013 14:15:26

Mijn mama zat ook aan 100 genodigden, maar aangezien ze ons hier niet mee wil opschepen, geeft zij de week na ons huwelijk nog een aparte receptie voor haar genodigden. Leuk voor ons: twee keer feest, dubbele cadeau's en ik mag mijn kleed twee keer aandoen. Leuk voor haar want zij kan nog eens extra vieren met de mensen die voor haar belangrijk zijn. Misschien een ideetje dat je kan laten vallen bij je schoonmoeder Tamara? Het komt zowiezo wel goed, niet panikeren!



Sabrina
23-3-2013
 Meld misbruik3-2-2013 14:40:52

Hoi Tamara, Het is jullie feest... Jullie dag! Jullie belangrijkste dag nota bene. Hoe moeilijk het misschien is om dit tegen je (schoon) ouders te zeggen, maar het gaat uiteindelijk om jullie en niet om hun. Zij hebben hun trouwdag al gehad ;-). Ik heb dit ook geweigerd bij mijn schoonouders. Je trouwt immers maar 1x, en die dag moet voor jullie het mooist worden. Succes meid!!! Groetjes, Sabrina



sarah
31-8-2013
 Meld misbruik3-2-2013 18:48:09

Hey Tamara,

Het is inderdaad niet simpel en hier zullen compromissen gesloten moeten worden. Ik zou hier geen ruzie over maken en rustig aankaarten wat het probleem is. Ze zal zich van geen kwaad bewust zijn dat jou locatie geen extra 40, bovenop jouw 10, personen aankan en jouw planning ook niet een extra receptie aankan. Leg haar je planning uit en wat jij in gedachten had en aanhoor of zij een alternatief,heeft en ga van daaruit verder. Het zou jammer zijn als je met negatieve gevoelens je feest verder plant en nadien je leven moet leiden. Je vindt altijd een oplossing en het loont zeker de moeite als je allemaal je best,doet. Succes weddingplanner/problemsolver/bruid
Groetjes



Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik4-2-2013 6:56:44

50 man , amai ze weet ze er ook uit te kiezen ;)
1 , ik zou ze al niet betalen , zei zouden da mogen doen 2 , Is het een korte receptie dan is dit jammer voor hen, want uiteindelijk is het JULLIE DAG!! 3 Hoe korter de receptie hoe minder mensen van die 50man ? veronderstel ik ..
Ik zou jullie droomzaal toch niet zomaar voorbij laten gaan voor iemands anders wensen :)
En zoals Tamara hier zegt, gewoon zeggen waarom dit niet kan wegens de locatie zal zei haar wat moeten aanpassen.



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik4-2-2013 22:16:58

Er is al een klein lichtpuntje: ze zouden kunnen inkrimpen tot 20man. Maar we weten nog niet of ze mee zouden betalen. En ik vrees van niet... Het ligt nogal gevoelig bij mijn vriend om zijn ouders daarover aan te spreken en ik vind dan ook niet dat het mijn taak is om dat wel te doen.
Maar bon, waarschijnlijk zal het dus toch nipt lukken voor onze zaal en indien niet doen we een "middellange" receptie en zullen er toch zowel mensen zijn die niet als wel naar het avondfeest komen.



candy
20-7-2013
 Meld misbruik4-2-2013 23:18:03

ik zou het het toch over wegen voor het er over te hebben of u schoonouders mee betalen voor die personen dan alleen of gewoon op een andere dag een receptie geven voor die personen alleen als u schoonouders het betalen wand 9op10 zullen jullie die mensen niet zo goed kennen of mss zelfs niet



Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik5-2-2013 8:46:46

Welja, het probleem is dat mijn vriend nogal een grote en "ingewikkelde" familie heeft. Sommige van zijn neven en nichten zijn even oud als zijn ouders. Bijgevolg heeft hij sommigen al 10 jaar niet meer gezien. Maar zijn ma zou graag hebben dat we die toch vragen. Ik zeg dan: ja, ok maar we betalen die dan niet. Maar dan is mijn vriend boos, want mijn neven en nichten betalen we wel. En als ik dan uitleg dat we die van mij wel een paar keer op een jaar zien, dan vindt hij dat dat er niet toe doet.
Dus om hem wat tegemoet te komen zou ik misschien nog akkoord gaan als zijn ouders zijn neven en nichten niet betalen. Maar de rest van hun vrienden betaal ik nooit van mijn leven hoor!! Mijn ouders betalen ook hun eigen vrienden dus eerlijk is eerlijk :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...