Nu Online
Momenteel zijn er 202 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis Italië

  28-1-2013 23:34:35
Als huwelijksreis zouden wij graag 2 nachten Rome, dan 2 nachten Venetië en dan een week ergens aan een Italiaans strand doorbrengen. Nu blijkt het niet zo simpel om van de ene plaats naar de andere te gaan. Je moet al echt met de trein, bus, taxi gaan. Met het vliegtuig kan ook wel, maar dan moet je ook nog op de luchthaven en aan je hotel zien te geraken! Dit lijkt dus geen eenvoudige, onbezonnen reis te worden. Of overdrijf ik daar nu in en zou het heel simpel kunnen verlopen. Ik had me meer voorgesteld dat we op de luchthaven zouden opgehaald worden en naar het hotel gebracht en visa versa. De vlucht heen en terug zou ons ook al € 600 pp kosten!!!!!! Met Ryanair natuurlijk niet, maar ben een beetje bang voor zoekgeraakte bagage. Zeker omdat we niet lange tijd op 1 plaats blijven.

caroline
20-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 889


Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik29-1-2013 7:52:05

Het is misschien een beetje ver, maar misschien is met de auto gaan een optie? Je kan de rit in 2 keer doen en overnachten in Duitsland. Wij zijn vorig jaar op reis geweest in Italië, en het is toch echt wel handig als je zelf een auto bij hebt daar, want sommige dingen liggen wel ver uit elkaar. Huurauto kan ook, maar die bedrijven tellen vaak door... Maar misschien toch goedkoper dan een binnenlandse vlucht.



Ann
19-7-2013
 Meld misbruik29-1-2013 8:31:39

Een huurauto valt nog goed mee hoor. We hebben vorig jaar soort gelijke reis gedaan. Geland in Venetië, dan naar Lazise, dan naar Ravenna en nog een dikke week in Toscane. Wij waren toen een dikke 14 dagen weg en hebben iets van een 400 € betaald voor de huurauto. Dit jaar doen we voor onze huwelijksreis hetzelfde maar dan zuid-italië. We hebben onze hotels, vlucht en huurauto geboekt in december. Aangezien we zo vroeg boekten was het 300 € voor de huurauto voor 20 dagen. Maar Italië is dus super om te doen. Tips probeer zoveel mogelijk de plaatselijke cultuur op te snuiven.



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik29-1-2013 8:44:02

We zijn ooit met de auto vertrokken thuis en dan een rondreis in het noorden van italie. Vooral het gardameer was leuk! En dan oa Milaan, Ligure-streek.

Maar Rome was dan te ver om erbij te doen. Je kan idd ook tot daar vliegen en een auto huren.



Kim
31-5-2014
 Meld misbruik29-1-2013 9:27:40

We hadden een gelijkaardig idee voor onze huwelijksreis. Maar ik vroeg me af hoe je dat dan doet met die huurauto. Moet je die dan terug brengen naar de plaats waar je die gehuurd hebt? Of komen zij die dan oppikken op de plaats waar je eindigt?



Ann
19-7-2013
 Meld misbruik29-1-2013 9:35:37

Wij zijn in Venetië geland. We hebben de auto van daar meegenomen. En in Pisa vertrokken we terug. En we moesten die daar in Pisa dan terug brengen. We hebben dat geboekt bij Hertz. Je moet dit dan wel aanduiden dat je bestemmingen anders zijn. Maar ik heb er tot hiertoe alleen maar positieve ervaringen mee.



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik29-1-2013 9:57:32

En om je gerust te stellen: ik heb al vaak met Ryan gevlogen en mijn bagage is nooit zoekgeraakt (bij aeroflot daarentegen..).



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik29-1-2013 10:07:58

Rome en Venetië ligt wel nogal ver uit elkaar om dat met een huurauto te doen. Ik dnek dat in het geval van die 2 bestemmingen toch beter is om voor een binnenlandse vlucht te kiezen.
Als ik jou was zou ik één van de 2 steden kiezen, daarop vliegen en dan in Italië een auto huren.



Elke
12-10-2013
 Meld misbruik29-1-2013 10:19:32

Dat is geen enkel probleem, wij zouden misschien vliegen met Brussels Airlines heen op Firenze en terug van venezia, dat kost ons nu 141 euro voor 2 heen en terug! en om je te verplaatsen, gewoon huurauto aan de luchthaven, kan je allemaal op voorhand boeken en afleveren waar je wil, wij hebben dat in augustus via Hertz gedaan, zeer vlot. Rome en Venezia liggen echter idd vrij ver uit elkaar, daar kan je dan, als je veel tijd hebt, beter extra tussenstop voorzien in Firenze, of binnenlandse vlucht nemen. Wij gaan wss Firenze - Bologna -Venezia, geen probleem op een week ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums