Nu Online
Momenteel zijn er 20 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aandenkjes voor onszelf

  28-1-2013 8:18:36
De meeste koppels leggen bij het afscheid een trouwboek waarin de gasten wat kunne schrijven, andere leggen kaartjes die ze ergens in kunnen hangen. Gezien ik ten huwelijk gevraagd ben op een berg in China, waar het traditie is om een hangslot aan de rail te hangen en het sleuteltje weg te gooien, willen we hier wat rond doen. De gedachte was dus om hangslotjes te kopen en daar een lintje aan te hangen waar men wat kan opschrijven. Het enige probleem is, waar hangen we het in? Tegenwoordig heb je van die juwelenboompjes, ik was aan het denken om deze in het groot te laten maken maar mijn vriend wil een echte boom, omdat we dat dan nog wat aan hebben. Probleem is dus dat de hangslotjes "in" deze boom moeten geraken en dan wordt het al een hele boom die binnen staat. Ideeën?

evy
15-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1169


Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik28-1-2013 9:26:39

Misschien kan je een grote plant of boompje kopen en daar de slotjes inhangen?
Ik denk vb aan die krulwilg-struikjes die je met Pasen vaak vindt, deze hebben meestal zo'n gekrulde takken en kleine groene blaadjes. Of een mini-fruitboom?

Je kan de slotjes dan aan een mooi gekleurd lintje in de boom hangen, en een grote bloempot kiezen in dezelfde/bijpassende kleur?
Nadien kan je deze plant dan zelf nog houden, als leuk aandenken. Of samen planten in de tuin (als je een struikje of boompje zou nemen) als huwelijksaandenken? Dan kunnen jullie op je oude dag samen op een bankje onder de huwelijksboom zitten :-)



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik28-1-2013 10:45:13

ferm!!!



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik28-1-2013 12:23:53

leuk idee. Voor de geboorte van mijn dochtertje hebben wij een 'levensboom' gebruikt als doopsuiker. De opbrengst van die suikertjes gaan dan naar verschillende goede doelen over de wereld (ook in China). Wanneer de mensen een doopsuikertje kregen werd er gevraagd om een wens voor mijn dochter in ruil eraan te hangen. Zo is het een 'wensboom' geworden. Die staat nu met kleurrijke kaartjes op mijn dochter haar kamer. Het is wel geen echte boom maar wel duurzaam. Je hebt ze in twee formaten.



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik28-1-2013 18:32:14

Koop een jonge boom en hang er de slotjes in, nadien kun je hem planten in je tuin waar hij dan ook ten teken staat voor je huwelijk :-)



evy
15-6-2013
 Meld misbruik29-1-2013 8:23:17

Mja, dat is net het probleem, In welke levende boon kunnen om en bij de 100 slotjes in hangen? :)



Cindy
21-6-2014
 Meld misbruik29-1-2013 15:57:46

Super idee seg!
Maar dan de vraag..waar verkopen ze goedkope hangsloten?



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik29-1-2013 18:42:49

Evy, ik weet niet van waar jij bent maar je kunt eens bij een planten centrum gaan kijken welke het boom het beste is (als het haalbaar is natuurlijk) of je laat er nu de slotjes aanhangen met een touwtje en als de boom wat groter en steviger is hang je de slotjes erin.

Cindy misschien moet je eens kijken of ze nergens een stockverkoop doen of in een winkel gaan vragen of je korting krijgt als je grote een grote hoeveelheid koopt. Misschien verkopen ze in de gifi ofzo wel goedkopen slotjes (als ze dat daat hebben)
Of (als het vindbaar is 1 heel groot slot of 2 of 3 en die rond de stam proberen te laten hangen met een touw of ketting




Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik20-2-2013 18:58:50

Vergeet niet dat een boom groeit... Die slotjes gaan dan in de takken/ stam vergroeid raken... Zoals sommige mensen de kabelbinders, waarmee de prijskaartjes/ verzorgingsadviezen eraan vasthangen, er vergeten af te halen... niet altijd een mooi zicht en niet zo gezond voor de boom...
Je kan misschien kaartjes maken in de vorm van een slot, daar de mensen iets laten op schrijven en dat in de boom hangen... Nadien kan je die dan ook nog in je album plakken?
Of het tuinhekje voor de gelegenheid losmaken en in de feestzaal zetten om daar de slotjes te laten aanhangen? (als je dat hebt natuurlijk :p).



evy
15-6-2013
 Meld misbruik21-2-2013 18:50:15

Het is net de bedoeling dat de slotjes erin blijven hangen. :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...