Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

marrakech?

  27-1-2013 12:02:02
wat denken jullie van een huwelijksreis naar marrakech? Iemand ervaringen? We twijfelen. Gingen normaal naar thailand. Maar financieel zou het een groot verschil zijn. . . Groetjes

Sandra
7-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 934


Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 14:23:38

Hangt ervan af denk ik, wat jullie precies willen en hoe lang jullie er willen verblijven. Ik ben een paar jaar geleden vijf dagen in Marrakech geweest, vond ik te lang. Het binnenland van Marokko daarentegen sprak me erg aan (Atlasgebergte en de Sahara). Vind ik veel romantischer dan Marrakech, maar alles heeft natuurlijk met verwachtingen en voorkeuren te maken:).



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 15:15:03

maar kan je vanuit marrakech ook uitstappen doen naar het binnenland? Of wat raadt je aan? X



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik27-1-2013 16:53:18

Wij hebben eerst een paar dagen in Marrakech gelogeerd en zijn toen via een huurauto het binnenland ingetrokken. We hadden niets van tevoren geboekt (behalve het huis in Marrakech, hebben we gehuurd van een vriend). Uitstapjes maken via de stad zelf wordt nogal moeilijk, gezien de afstanden en het feit dat je via de bergen gaat (verloopt altijd wat trager:)). Hier een paar foto's via google..

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=atlasgebergte+m...


oftewel Atlasgebergte en Marokko in afbeeldingen.

In Marrakech zelf zijn overigens zelfs mooie en romantische riads te vinden, wat ook absoluut een aanrader is http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g293734-d2290453...

Marrakech_Marrakech_Tensift_El_Haouz_Region.html



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik28-1-2013 8:47:14

Reken er ook op dat marrakech een paradijs is van dieven.

je kan er niet voorzichtig genoeg zijn. (zelfs niet in tophotels)
Iedereen die ik ken die er geweest is maakte iets mee met diefstal.
Het is geen reden om er niet te gaan maar onthou wel dat je niet goed genoeg op je bagage kan letten.
Thailand en Marrakecht zijn natuurlijk onvergelijkbaar.
Gelijk wat je kiest: een huwelijksreis is altijd fijn :)



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik28-1-2013 9:02:25

we twijfelen enorm ineens. Thailand stond al zolang vast. Maar willen na ons huwelijk gaan zien voor een eigen stekje. En vind het dat wat absurd om een grote reis te doen en dan misschien te zien dat je een huis moet laten staan,omdat je het geld niet hebt. We willen dolgraag op reis,naar het moet ook verantwoord blijven natuurlijk. We gaan eind september en willen nog relatief zeker warm weer. Misschien is Turkije ook een optie. Pf,twijfels. . .zucht



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik28-1-2013 10:06:36

Sandra.. wat heb je precies voor ogen voor je vakantie? Hoe lang wil je gaan en wat wil je precies (mooi weer, relaxen..). Ik kan wel met je meedenken, reizen is mijn hobby/passie:). @ Marieke: dit ga ik niet beamen. Ik ken meerdere mensen die daar zijn geweest, niemand heeft iets in dergelijke trend meegemaakt. Oppassen doe je overal, net zoals je overal je gezond verstand gebruikt:)



Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik28-1-2013 10:56:13

Hallo Ellen, leuk dat je zou willen meedenken. Wat we willen...
We willen een relatief zeker warm weer plekje vinden (we zouden 23 september vertrekken).
De reisduur: 1 weekje (kan moeilijk langer weg, aangezien ik een dochter in co-ouderschap heb).
Als we naar Thailand gegaan zouden zijn, zou ik haar langer bij haar papa gelaten hebben, maar als het korterbij is, liever niet natuurlijk.
Zoals ik al zei; willen we het budgetvriendelijk houden. Ons trouwfeest zal ook binnen de perken van budget liggen. We verdienen allebei onze boterham, maar aangezien er een huis- en kinderwens is, willen we het budgetvriendelijk houden.

Over de resi zelf, we willen relaxen, maar ook bezichtigen. Een vakantie in Spanje bijvoorbeeld, is niet echt iets voor mij. (Met kinderen is dit iets anders). Het ideale zou zijn, tot een uur of 3 uitstappen, dan zwembad ofzo....
Ik besef dat ik misschien niet het gemakkelijkste vraag. Wat zijn jouw tips?

Ivm de dieven, komen inderdaad overal voor, vrees ik. Ben al bestolen geweest in Spanje en Griekenland ook. Ale niet bestolen, maar ze hebben het geprobeerd...

Bedankt alvast voor de hulp!
Groetjes



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik28-1-2013 12:56:50


Hoi Sandra,

Zullen we dit gesprek via de mail verder zetten? Ik ben nu aan het werk aan kan niet uitgebreid antwoorden. Wil je me je gegevens mailen? (email:terezem@hotmail.com).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums