Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jurken Bruidmeisjes

  25-1-2013 11:35:54
Hallo iedereen,

Voor ons huwelijk hebben wij als kleine bruidsmeisjes de 3 kindjes van 3 verschillende nichten (2 van zijn kant en 1 nicht langs mijn kant). Omdat ik de jurkjes betaal die de meisjes zullen dragen dacht ik dat het wel oké was om gewoon de kledingmaten te vragen en zelf (liefst in een uitverkoop of op internet) op zoek te gaan naar de perfecte kleedjes.

Mijn moeder vindt dat niet kunnen en vindt dat ik met die 3 nichten én de kindjes moet gaan shoppen zodat de moeders de jurkjes kunnen goedkeuren en de kindjes kunnen passen. Niet alleen hebben ze echt totaal verschillende werkuren en zie ik niet wanneer we met zijn vieren kunnen gaan shoppen, maar dan kan ik dus ook niet via internet zoeken en ik wil ze ook niet meenemen naar een uitverkoop of goedkope winkel.

Bovendien vind ik dat het toch mijn huwelijk is en dat ik toch geen rekening hoef te houden met hun mening voor die kleedjes? Ik ga de kindjes heus niet in clownspakjes steken...
Of zie ik dat verkeerd?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Sara
30-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1303


Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik25-1-2013 11:51:15

Hey Sara

Als jij hun kleedjes betaalt, dan hebben jouw moeder of hun moeders niks te zeggen!!!
Ga zeker eens kijken bij Boutique Couture in St Niklaas. Ik ben er de kostuums gaan kopen voor onze bruidsjonkers 3,5j en er hingen ook prachtige kleedjes voor bruidsmeisjes. Elk kleedje hadden ze in verschillende maten, echt zo mooi!!!

Als ik een bruidsmeisje zou hebben, amai dan zou ik daar het kleedje kopen.



Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik25-1-2013 12:04:58

Hallo,

wij hebben 4 jongens en 2 meisjes, wij betalen ook alles zelf en wat ik heb gedaan is kleren gevraagd aan de ouders waar ze nu in kunnen en zelfs een beetje op het grootst zijn, ik ben daarmee naar de winkel geweest en aan de hand van die kledij ev een maatje meer genomen, dan heb ik de kindjes laten komen passen en alles zat goed, de hemdjes zijn nog een beetje op het grootste maar t is ook nog 5 maand, de ouders hebben daar niets in te zeggen, t is u trouw en als jij betaalt is het jou smaak, als ze het niet graag zien moeten ze het maar in hun kast laten liggen e,

groetjes



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik25-1-2013 12:26:49

Ik vind dat je de kindjes en mama's helemaal niet mee hoeft te nemen. Jij betaalt, jij beslist. Maar wat je wel kan doen, is hun mening vragen. Zeker als je online wil kopen, kan je makkelijk een mailtje rondsturen met een paar foto's en vragen of ze't mooi vinden. Dat zal zeker geapprecieerd worden ;-)

Kleine meisjes hoeven echt nog geen jurkjes te passen, dat kan je gewoon op maat bestellen/kopen. Mijn zoontje is zes en ik koop quasi alles online voor hem, ik heb nog nooit problemen gehad met de maat.



Elen
5-10-2013
 Meld misbruik25-1-2013 12:56:02

Nee, 'passen' hoeft absoluut niet. Mijn dochter is nu 3 en ze heeft nog nooit het paskotje in gemoeten in een winkel. Ik koop alles online bij Zara of in de H&M op maat dus dat kan geen probleem zijn.

Maar ik zou het als moeder wel appreciëren om een beetje inzage te hebben in welke kleren mijn dochter moet aandoen op een dag waar ze toch ook een beetje in de belangstelling gaat staan. Dus foto's van de online ideetjes zijn geen slecht idee! Dat zou ik in alle geval toch ook appreciëren.

Vaak is het wel zo dat mensen zonder kinderen, moeilijk kunnen inschatten waar kindjes mooi in staan en welke maat best is. Bvb. hoeveel maten de kleintjes gaan groeien voor de dag van de trouw. Jij betaalt maar een mama gaat het wel niet leuk vinden als haar kleintje in het openbaar met kleren moet rondlopen die te klein of veel te groot of afschuwelijk zijn. :p En over smaken en kleuren dient er niet geruzied te worden. :p



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik25-1-2013 13:33:15

Ik was ook gewoon van zin om H&M, C&A,.... te doen. Ne trouw is al duur genoeg!!! In die winkels hebben ze ook mooie kleedjes, dus zou gewoon daar gaan kijken en de kledingmaat vragen! (of een kledingstuk dat hen nu past, want mss dat de kledingsmaten kunnen verschillen)
Of wat je kan doen, als je dat ziet zitten is enkel met de kindjes gaan rondkijken (zonder de ouders erbij)
Dan kan je ze naar de winkels nemen die jij wilt en ze laten passen wat je wilt



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik25-1-2013 13:35:37

hallo,

Ik heb drie petekinderen die qua maat hetzelfde zijn dus ik heb naar alle ouders gestuurd en gevraagd of ze kunen gokken welke maat hun dochter ga hebben tegen de zomer.
Dan bestel ik de kleedjes (vond op laredoute.be nu wel paar mooie) en dan ga ik eens passen. zijn ze maar nipt dan ruil ik uiteraard voor grotere maat he.

Groetjes sarah



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik25-1-2013 15:35:49

Zoals Sarah zegt: bij La Redoute vind je wel mooie jurkjes (vooral de collectie van Verbaudet)
http://www.vertbaudet.fr/shop/collection_printemps_ete_2013-fille-robes-fille.htm
dit is de link naar de Franse site, maar je vindt dezelfde jurkjes op de Belgische site van La Redoute ook. Alleen staan ze daar niet zo mooi gegroepeerd ;-)
De prijzen vallen goed mee en de kwaliteit is ook goed.Het jurkje van mijn bruidsmeisje kwam ook van Verbaudet en ik had er zo'n tule rok onder gekocht die een beetje kwam piepen. Ik vond dat super feestelijk. Ze heeft het jurkje nog heel de zomer kunnen dragen, en waarschijnlijk volgend jaar nog, want zo'n jurkje is meestal niet op 1 jaar te klein.

Persoonlijk vind ik het zonde om van die typische bruidsmeisjesjurkjes te kopen, omdat ze die nadien echt niet meer kunnen dragen. Ik vind het leuk om haar nadien nog in dat jurkje te zien (dan word je weer even aan die dag herinnerd). Maar da's ieder zijn ding natuurlijk.



melissa
18-8-2013
 Meld misbruik25-1-2013 16:16:51

wij hebben 5 bruidskindjes zijn wel onze kindjes maar heb ook hun kleedjes online bij suits you well besteld, mooie kwaliteit en weinig geld!!!
groejtes melissa



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-1-2013 16:23:26

Misschien wel een leuk ideetje om eens bij de communiecollecties te kijken. Ook bij de communiecollectie van bijvoorbeeld C&A hebben ze echt toffe kleedjes!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik25-1-2013 17:36:36

Kan je niet gewoon de kindjes (met autostoel) ophalen en er "een uitstapje" van maken voor hen - zonder de ouders dus? Dan kan je de kleedjes ineens live zien en zien of ze passen.
Desnoods neem je je partner mee of je mama als extra begeleiding (al denk ik dat - afhankelijk van de leeftijd van de kinderen - ze zich met zijn drie wel zullen gedragen en je het eventueel ook alleen aankan). Maar het spaart het samenleggen van 4 agenda's uit.

Nadien nog een pannenkoek voor iedereen en die kinderen zullen graag meegaan met jou ;).

Ik zou nooit online zulke dingen kopen. Al helemaal niet als je eigenlijk maar moet gokken qua maat.



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik26-1-2013 12:41:20

voor een pannekoek wil ik zelfs meegaan ;)
Nee serieus alleen met de kids op toch vinden ze vast super leuk en idd mak er een gezellig dagje van.
Verbazend genoeg is mijn verloofde tevrede met de jurk die ik op laredoute vond dus ik denk dat wij binnenkort gaan bestellen.
JE kan het toch terug sturen als het niet past of te nipt past.

Groetjes sarah



kelly
6-9-2013
 Meld misbruik27-1-2013 7:45:40

Wij zijn naar humpie dump gereden om het buidskleedje van onze dochter te kopen. Zeer veel keuze voor jongens en meisjes en zeker betaalbaar. Onze dochter vond dit een heel fijne uitstap. Ze was zo fier op haar "prinsessenkleed".

Het is een lange rit maar de moeite!

Grt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...