Nu Online
Momenteel zijn er 57 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grote afstand tussen kerk en feestzaal: een probleem?

  17-10-2006 21:42:01
Hallo,

Wij wonen reeds samen in Limburg maar voor het kerkelijke huwelijk wil ik terug keren naar de parochie waar ik opgegroeid ben. Het kerkelijk huwelijk (Oost-Vlaanderen) en het feest (nabij Limburg) zullen om deze reden doorgaan op 2 locaties die op min. 1 uur rijden van elkaar liggen. Tussendoor wensen we ook nog een fotoreportage te maken in de buurt van de feestzaal. Heeft iemand ervaring met dergelijke verplaatsingen? Heeft iemand tips omtrent de praktische organisatie vermits we willen vermijden dat de receptie pas start om 17u30?
Groetjes,
Erika

Erika
31-3-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1150


Miriam
28-10-2006
 Meld misbruik18-10-2006 14:41:36

Hoi,

Wij hebben dit ook even overwogen: wij wouden voor de wet trouwen in Leuven en voor de kerk in het Gentse. Uiteindelijk hebben we gekozen om dit op twee verschillende dagen te doen, omdat we het niet zagen zitten om een uur in de auto geplooid te zitten. Bovendien hadden we ook wat schrik voor verkeersproblemen. Ik wou echt de stress niet van zo'n lange afstanden. Maar dat hangt natuurlijk af van je eigen voorkeuren (en wagen :)).

Waar je wel aan kan denken is dat er misschien minder mensen naar je huwelijksmis zullen komen als die zo ver van de feestzaal is en als er veel tijd is tussen mis en receptie of feest.

Ivm je receptie-start-uur: je kan ook in de voormiddag voor de kerk trouwen, daar in de buurt met de suite broodjes of zo gaan eten en daarna naar limburg rijden om foto's te nemen?

Hopelijk ben je hier iets mee!!

Groetjes,
Miriam
28/10/06



Erika
31-3-2007
 Meld misbruik18-10-2006 16:18:56

Hoi Miriam,

Het burgerlijk en kerkelijk huwelijk zijn sowieso op een andere datum - dit zagen we inderdaad niet zitten wat afstand betreft. Onze familie & vrienden wonen in 4 verschillende provincies (Oost-Vl, Vl Brab, Antwerpen en Limburg); we verwachten niet dat ze allen in de kerk zullen zijn. Voormiddag trouwen gaat moeilijk omwille van eventuele begrafenissen maar ik denk dat we 13u gaan voorstellen; dit zou normaal moeten lukken.
Alvast bedankt voor je mening,
Erika



Catherine
27-10-2007
 Meld misbruik18-10-2006 19:59:41

Hoewel het in de praktijk misschien wel mogelijk is, zou ik, denk ik, dat toch eerder niet doen. Zullen jullie vrienden uit het Limburgse bijvoorbeeld bereid zijn om eerst af te zakken naar Oost-Vlaanderen en daarna opnieuw naar Limburg te gaan voor het feest? Misschien dat je op die manier wel niet zoveel volk in de kerk zult hebben... Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe mobiel iedereen van je familie en vrienden is, maar ik denk dat ik dan toch liever een 'gevulde' kerk zou hebben op een vreemde parochie. (Plus dat het vervoer, als je een busje of taxi's zou nemen, ook enorm zou kunnen oplopen!)
Maar dit alles is natuurlijk maar mijn idee he!

Groetjes,
Catherine



Véronique
3-6-2006
 Meld misbruik18-10-2006 22:02:17

hallo Erika,
wij zijn 's morgens voor de wet getrouwd in Zaventem (mijn man is me komen halen in Tienen)
De foto's zijn net voor de middag nog genomen in Zaventem en dan zijn we bij mijn ouders in Tienen iets gaan eten.
Vervolgens zijn we 's namiddags in Tienen voor de kerk getrouwd.
Ons avondfeest was ook in de buurt van Tienen (hof ten steen)
Persoonlijk vond ik het fijn dat de mensen die naar de receptie kwamen ook bijna allemaal de moeite hadden gedaan om naar de mis te komen.
Dat lijkt me in jouw geval wel een beetje moeilijk.
Het is natuurlijk jullie trouw, dus kies goed en geniet ervan !
Véronique, gelukkig getrouwd sinds 3/6/6


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info