Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

West- USA

  9-1-2013 17:30:43
Aan iedereen die ervaring heeft met reizen door Amerika :):

Wij zijn net rond met het uitstippelen van onze rondreis Amerika als huwelijksreis.
Nu vind ik het zelf nogal moeilijk om "goede" maar "budgetvriendelijke" hotels te vinden in sommige streken en had ik naar enkele reisbureaus gemaild om hun suggesties eens te horen. Wat blijkt: hun idee van budgetvriendelijk is niet het onze :D.
Nu vroeg ik me af of er hier soms mensen zijn die daar ook al geweest zijn, en die tips hebben voor ons:

Een hotel in San Francisco, een hotel in Los Angeles (liefst met zwembad, maar mag erg basic zijn) en een hotel in New York (hier zijn we al verschillende keren op citytrip geweest, maar de prijzen zijn blijkbaar heel wat hoger in de zomermaanden).

Alvast bedankt voor het denkwerk!

xxx

Karen
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1218


Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik9-1-2013 18:04:11

Misschien een heel stomme vraag: maar waarom wil je die zaken van tevoren al vastleggen? Mijn ervaring met Amerika is juist dat plannen niet nodig is. Het land staat vol met motels, die zeer budgetvriendelijk zijn in mijn ogen. In die streek (ben ik ook geweest) hebben bijna alle hotels een zwembad en jacuzzi (heerlijk!). Wij hebben toen we er waren alleen de eerste nacht vastgelegd en zijn met de auto gaan touren. Heerlijk! Gewoon je over laten gaan aan het moment, ik geloof dat daar ook romantiek in schuilt. Verder heb ik als enige tip booking.com.. als ik iets plan, doe ik het altijd langs deze weg (gezien reisbureaus inderdaad een ander tarief hanteren heb ik het idee:))



Jana
6-7-2013
 Meld misbruik9-1-2013 18:27:16

Ik heb al een paar keer met Airbnb.com geboekt in de Vs (oa Chicago en New York), budgetvriendelijk en bijzonder aangenaam. Ook de extendedstay hotels zijn een aanrader in de VS. Afhankelijk van waar je gaat is op voorhand boeken toch wel aan te raden (voor de drukke steden toch en in de zomer)



mona
27-7-2013
 Meld misbruik9-1-2013 20:59:52

Wij hebben vorig jaar ook de Westkust gedaan en inderdaad, ik had me ook wat anders voorgesteld van de prijs/kwaliteit-verhouding van de Amerikaanse hotels. Naar mijn aanvoelen krijg je in Europa meer waar voor je geld. We betaalden in Los Angeles en San Francisco vaak 100 dollar en meer per nacht voor lawaaierige kamertjes met enkel glas aan een drukke baan en niet de meest comfortabele bedden in een afgeleefd interieur. Enfin, 't was allemaal wel ok, maar soms toch wat verouderd en basic voor een kamer van meer dan 100 dollar. In Europa heb je meestal toch echt wel een moderne nette kamer voor die prijs, al is het maar in een Ibis of iets dergelijks. We boekten meestal maar een dag op voorhand via Booking.com aan een zogezegde last minute prijs, ik beklaag de mensen die dan vroeger boekten en de volle pot moesten betalen (als die er zijn natuurlijk, kan ook een verkoopstruc zijn).

Allez, for what it's worth, hier een paar hotelletjes waar we geslapen hebben:
- The Dixie Hollywood (op straat in 't verlengde van Walk of Fame, maar die wijk heeft minder glamour dan je verwacht): http://www.booking.com/hotel/us/days-inn-hollywood-walk-of-fame.nl.html?sid=44361e70998d4dd8423b16babaa7e6b9;dcid=1;srfid=0a66cb6ff765bcac776f36d79a58cebc76ec3ab5X7#availability_target

- The Hollywood Downtowner (in dezelfde straat): http://www.booking.com/hotel/us/hollywood-downtowner-inn.nl.html?sid=44361e70998d4dd8423b16babaa7e6b9;dcid=1;srfid=0a66cb6ff765bcac776f36d79a58cebc76ec3ab5X12

- In San Francisco, Hotel del Sol, in de buurt van Union Street (ik zie dat dit in augustus standaard 175 euro kost, dat is het in mijn ogen echt niet waard. Het heeft wel een zeker charme, maar de oude houten vloer kraakt, spleten naast de deuren, haastig overschilderde oude tegeltjes in de badkamer. Ik kan daar allemaal goed mee leven, maar ik vind dat niet zoveel geld waard. Wij betaalden daar ook een goeie honderd dollar in november 2012 geloof ik.):
http://www.booking.com/hotel/us/del-sol.nl.html?sid=44361e70998d4dd8423b16babaa7e6b9;dcid=1;checkin=2013-08-20;checkout=2013-08-21;srfid=bc6412e5d59c08d9fbfc9cb8c4ee30e73e93a048X48

(In Union Street kan ik trouwens Perry's aanbevelen om te gaan eten. Over het algemeen vind je in San Francisco precies makkelijker deftig eten in vergelijking met LA, maar kan ook maar een indruk zijn, of misschien frequenteerden we de verkeerde wijken in LA. In LA hebben we wel ook lekker gegeten in de buurt van Venice Beach, maar in Hollywood eigenlijk niet.)

Als je nog meer wil weten, of je wil mijn facebook-albums van deze reis zien, dan mag je me altijd een privéberichtje sturen.



Ellen
17-6-2013
 Meld misbruik9-1-2013 21:23:56

Hmm.. andere ervaringen precies. Nu moet ik ook wel zeggen dat we niet lang in LA zijn gebleven (vond ik totaal geen boeiende stad) en dat we daar ook niet overnacht hebben (een vriend woonde in de buurt, we hebben daar gelogeerd). Wat ook een tip kan zijn is http://www.hotelcoupons.com/ . Wij vonden overal wel boekjes (bij de motels en supermarkten) met coupons waarin korting stond voor hotels. Ontzettend handig! Hebben zo eens supervoordelig geslapen in een nieuw en mooi hotel (die maakte op die manier reclame- handig voor ons:)) Verder is er ook nog een site (kan even niet op de naam komen) waar je last minute een kamer kon veilen. Heeft ons veel geld gescheeld (we boden de helft van de vraagprijs en kregen bijna altijd de kamer, ze moesten er tenslotte vanaf). Als moet ik wel zeggen dat de periode mei-juni vast minder druk is dan de maand waarin jullie gaan.
We zijn overigens twee keer in Amerika geweest, de eerste keer is meer dan vijf jaar geleden, in de tijd dat de dollar nog voordelig stond. Wij betaalden toen 50 dollar gemiddeld voor een kamer (niet in de grote steden). Het hangt er denk ik ook van waar je precies naar toe wil.

Als je nog meer informatie nodig hebt, pm me verder maar.



Angelique
18-5-2013
 Meld misbruik9-1-2013 22:10:25

Kijk gerust eens op onze website www.bloggen.be/wego2america Als je meer info wenst, contacteer mij gerust!



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik10-1-2013 10:31:31

Hej,

Mijn ervaring is toch dat je het best wél alles vastlegt, zo heb je ook geen stress onderweg om iets te zoeken.
In San Francisco zaten wij in een hotelletje, Hayes Valley Inn. Het zijn kleine en simpele, maar mooie, propere en vooral goedkope kamers, zeker als je de prijzen in SFC ziet... Ontbijt is daarnaast inbegrepen, alsook koekjes en thee/koffie om 16u (is wel leuk als je een hele dag hebt rondgelopen). Zijn daarnaast heel lieve mensen, het is een soort van pension. Wij boekten het via booking.com:
http://www.booking.com/hotel/us/hayes-valley-inn.en.html?aid=311984;label=hayes-valley-inn-*anx40cKodPTTbfoH9CiqgS7891851793:pl:ta:p1:p2:ac:ap1t1:neg;ws=&gclid=CPnpqfS83bQCFczHtAodFCwABw
Auto hadden wij wel niet (hadden huurauto afgeleverd), en dat vond ik wel een goed idee, in een stad als SFC ben je daar toch niet veel mee. De buurt was een zeer mooie buurt, met een paar heel leuke restaurantjes (zeer lekkere thai en ongelofelijk lekkere Japanner) en heel toffe cocktailbar aan de overkant :-).

Voor NY en LA: ik ben er zelf niet geweest, maar je moet zeker naar Hotwire gaan, dit is een website waar je 'onbekende' hotels boekt tegen zeer scherpe prijzen. Je moet eens opzoeken op internet hoe het werkt (vind je snel). Het gaat er eigenlijk om dat je aangeeft hoeveel sterren je wilt en in welk deel van de stad je wil liggen, dan krijg je een aantal hotels die voldoen aan je eisen. Pas als je boekt en betaald hebt, zie je om welk hotel het gaat. Je hebt nog zo'n site, Priceline, daar moet je bieden voor hotels. Wij hebben vorig jaar een 5 sterrenhotel op de Strip in Las Vegas (Cosmopolitan) geboekt via Hotwire voor nog geen 100 euro per nacht, en hebben daar ter plekke een gratis upgrade naar een suite gekregen. Je moet zeker eens kijken!

Andere algemene tip: voor alle info moet je naar het 'Alles Amerika Forum' gaan, dar staat ongelofelijk veel informatie op. Wij hebben onze reis volledig zelf geboekt en alles gepland, grotendeels op basis van die site en de hulp van de mensen daar, en dat was echt super.



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik10-1-2013 13:57:49

Wij hebben een rondreis gedaan langs de westkust maar verbleven altijd in motels (we waren nog student toen ). Dat waren dus helemaal geen luxueuze kamers en dat zou ik ook niet echt aanraden voor een huwelijksreis. In San Francisco verbleven we wel in een toffe Travelodge die qua prijs heel goed meeviel (niet simpel in San Fancisco). De meeste motels onderweg hebben we niet vastgelegd maar die travelodge wel omdat het in een grote stad anders echt heel moeilijk is om iets te vinden.
Na onze rondreis logeerden we ook nog bij familie (in Irvine, niet zo heel ver van LA). LA bezochten we dus van daaruit en daar zijn we slechts 1 dag geweest. Dat vond ik ook meer dan genoeg. Het hangt er natuurlijk van af wat jullie plannen zijn in LA maar ik zou aanraden om niet in de stad zelf te overnachten maar ergens langs de kust. Een ex-collega van me verbleef tijdens hun huwelijksreis de laatste paar dagen bijvoorbeeld in Santa Monica (Loews Hotel). Gewoon nog wat uitrusten aan het zwembad. Op het gemak stadje bezoeken, gaan kijken naar de bodybuilders aan Venice Beach enz.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums