Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagje...

  8-1-2013 16:08:48
Hoi Bruidjes,

Zo'n dikke 2 jaar geleden zijn mijn man en ik getrouwd en sindsdien gelukkig getrouwd :-) Af en toe kan ik het toch niet laten om eens te komen piepen hier op de site.

In juni verwachten wij ons eerste zoontje :-) en ik had graag jullie mening over een bepaalde naam. Als mijn man mag kiezen krijgt onze zoon de naam Ax. Kort, stoer en krachtig zoals ik wou maar ik weet het toch niet zo helemaal... Naar mijn gevoel klinkt dat vooral raar? Origineel is 't in elk geval. Wat denken jullie als jullie Ax horen?

Sabine
24-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1315


tima
8-9-2012
 Meld misbruik8-1-2013 16:46:07

ik vind het mooi



Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik8-1-2013 16:47:31

Zonder oneerbiedig te willen zijn... ik denk dan aan deodorant. The Axe-effect.



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik8-1-2013 17:20:46

Ik denk dat dat heel persoonlijk is ...

Mij zegt het zo direct niet veel... Maar ik vind het ook niet lelijk. x



Brigitte

 Meld misbruik8-1-2013 17:30:30

Hallo ,

Ik vind het wel leuk , voor een jongensnaam mag het kort en krachtig zijn .
Misschien is dit een goede compromis : noem hem " axel " en dan kan je man hem nog altijd afkorten naar " ax "
Veel geluk met jullie zoontje .
Groetjes












Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik8-1-2013 17:40:33

Ik vind het op zich een mooie naam, maar het doet mij toch ook direct denken aan het merk van deodorant...



Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik8-1-2013 17:54:39

ik vind het een mooie naam!



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-1-2013 18:20:51

Nog nooit gehoord, maar heel mooi!



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik8-1-2013 18:53:36

Ik vind het niet slecht, idd kort en krachtig. Wordt ook vaak gebruikt als afkorting, maar de laatste tijd ook als eerste naam. Ik link het niet met het merk van de deodorant, maar ik kan wel geloven dat sommigen dat wel zullen doen in het begin. Maar als je ziet dat ouders hun kinderen tegenwoordig al Bloem of Zonne... noemen vind ik dit toch veel beter hoor :) Ik ken twee mensen die Ax noemen, de een als afkorting en de ander als eerste naam en die is ondertussen toch ook al 50+. Groetjes en geniet nog van de zwangerschap en de vreugde van het nieuwe leventje.



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik8-1-2013 19:51:54

Ik legde de link eigenlijk ook wel dadelijk met de deo... Vind het wel mooi!



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik8-1-2013 20:13:32

hier ook de link met de deo. Op zich geen misse naam, nochtans. Klinkt de naam goed bij de achternaam? Want ook dat is belangrijk...



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik8-1-2013 20:49:09

ik blijf helaas ook hangen op de deo of een bijl.... Axel is misschien een alternatief?



Katia
22-6-2013
 Meld misbruik8-1-2013 22:01:13

Ik denk inderdaad ook eerder aan Axel - al is het maar dat voor een heel boel administratie en dergelijke een "gekende" naam heeft, is echt een levensgemak. En da is het thuis gewoon "Ax" :-).

Het doet me enorm denken aan discussies die ik met ons mama had over namen zoals "Anneke". De reden is dan wel anders (want op je 34ste Anneke noemen is niet altijd makkelijk), maar de logica is een beetje gelijklopend.

Persoonlijk wil ik ons kindje ook Axel noemen (Axl Rose fan, ik beken ;-)) dus misschien ben ik niet objectief. Alternatieven die ook blijven hangen is Alexis (maar dat is de naam van mijn hubby... grrr, moest mij weer eens overkomen, die naam had ik al jaaaaren in gedachten). En als het een meisje wordt, waarschijnlijk Alexia (die we dan kort Alex zullen noemen, maar niet officieel zodat het voor de paperassen enzo wel duidelijk is dat het meisje is), of Axelle.

Het wordt dus zo goed als zowieso een "Ax" derivaat bij ons ;-)

Oh ja, en onlangs ook een mooie naam gehoord die ergens blijft hangen - misschien zegt het jullie ook iets gezien onze naam-afiniteit:
Sasha :-)



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik8-1-2013 22:05:17

Hier het zelfde. Ook een beetje het deo effect.
Wat je ook kan doen in plaats van Ax. Is Axl. Ik zou er persoonlijk geen e meer tussen zetten. Wij hebben het ook over deze naam gehad. Maar bij ons is het uit eindelijk Xander geworden.
Je moet zelf zien wat jullie mooi vinden en niets van een ander aantrekken.
Iedereen raakt je naam wel gewoon. Zo woude wij eerst onze dochter Nore noemen. Als we dit nu tegen onze ouders zeggen zeggen ze meteen " Hannah is toch wel veel mooier hoor". Maar dat is gewoon het geen wat je gewoon bent. Want als het nu een Nore was geworden dan hadden ze Hannah niet zo mooi gevonden.
Ik geef je de raad. Geef je zoontje de naam waar je alle 2 achter staat. En die je alle 2 mooi vind.

Nog een super dikke proficiat met je zwangerschap!!!!

Groetjes Caroline



frida
6-2-2010
 Meld misbruik9-1-2013 11:19:48

Mooi, kort en krachtig!!!
Naam kiezen is wel persoonlijk dus als jullie dat een mooie naam vinden ga er voor zou ik zeggen!!!



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik9-1-2013 13:00:28

Hier ook deo en een bijl:). Axl vind ik wel een leuk idee!



Ellemieke

 Meld misbruik12-1-2013 23:11:45

Ik zou ook voor Axel of Axl gaan en Ax als koosnaam houden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...