Nu Online
Momenteel zijn er 50 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Buffet/avondmaal

  8-1-2013 9:51:29
Dag allemaal

Ik had even een vraagje waarover ik toch enkele meningen wou horen.
Ik ben vegetariër en wou m'n buffet/menu graag helemaal vegetarisch houden.
Ik vind het namelijk heel hypocriet, zelf nooit vlees/vis eten en dan ineens vlees serveren waarvan ik een jaar zou kunnen eten.. Zelf zou k me er ook niet goed bij voelen; dat doods gedoe op m'n feest :)

Grtjs

Krista
1-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1247


Lindsay
24-5-2014
 Meld misbruik8-1-2013 9:57:32

Beste Krista

Als dat jouw levenswijze is dan moet je jou voor niets of niemand laten veranderen.
Dat is bvb dat je niet Christelijk bent en je trouwt dan toch nog voor de kerk omwille van de gasten :s.

Het is jullie feest dus ook naar jullie wensen.

veel succes!



Patrick

 Meld misbruik8-1-2013 10:20:45

Hoi, wij hebben het al meegemaakt, het was wat raar. Vergeet in ieder geval niet uw gasten te verwittigen, wie niet vegetarisch is laat gewoon veel liggen aan de buffetbar en dat is zeker ook niet geruststellend, bespreek het in ieder geval met uw zaal, die hebben daar ervaring mee.
Ik versta dat het jullie feest is en ik ken ook het aantal genodigden niet, maar veel zullen waarschijnlijk afhaken en veel zullen het respecteren. Het wordt afwachten en veel inlichtingen nemen, tenslotte geef je niet alleen maar een feest voor jezelf maar ook een beetje voor familie en vrienden toch?
Ben net als jou benieuwd naar meer reacties.Succes



Jill
22-3-2013
 Meld misbruik8-1-2013 10:39:13

Ik ben ook eens naar een trouwfeest geweest. Was ook compleet vegetarisch en was dan ook nog barbeque. het was inderdaad een beetje raar, maar als jij je daar het beste bij voelt, moet je dat zeker doen. Groetjes!



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik8-1-2013 10:46:03

Ik heb ooit eens een vegi -feestje gegeven (ben niet vegetarisch, maar lust dat graag) en heb toen veel negatieve reacties gehad Spijtig genoeg Mensen verwachten blijkbaar vlees...
Als je je er niet goed bij voelt zou ik het zeker niet doen! Maar ik zou idd de mensen wel verwittigen zodat je niet tijdens de trouw negatieve commentaar krijgt maar ze er al aan kunnen wennen!



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik8-1-2013 11:00:13

Goed vegetarisch eten kan ook heel lekker zijn, dus waarom niet?
Als de gasten weten dat je vegetarisch bent, zullen ze het wel begrijpen. (En als ze het niet begrijpen, zijn ze het dan wel waard om te gast te zijn?)
Ik zou het zelfs een beetje verwachten als ik zou worden uitgenodigd op een feest van iemand waarvan ik weet dat die vegetarisch is. En kiest niet iedereen voor eten wat hij/zij zelf lekker vindt? Wij hebben dat in ieder geval gedaan, er zijn geen dingen op tafel gekomen die we zelf nooit zouden eten.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik8-1-2013 11:11:49

Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik heb het ook niet gedaan ;-). Ik eet zelf al ruim twintig jaar geen vlees meer, maar toch was er vlees op ons feest. De meeste gasten eten dat nu eenmaal wel graag. Mijn man ook trouwens. Hoe zit dat eigenlijk met jouw partner?

Ik vind er niks hypocriet aan om je gasten te verwennen, al is dat met iets waar je zelf niet van houdt. Je hoeft er zelf toch niet van te eten? In die zin vind ik het totaal niet te vergelijken met voor de kerk trouwen als je niet katholiek bent, zoals Lindsay zegt. Voor de kerk trouwen is zelf een engagement aangaan, je gasten iets serveren wat je zelf niet eet, is dat niet. Dat is in mijn ogen rekening houden met je gasten, iets wat je als goede gastvrouw toch altijd probeert, niet?

Natuurlijk doe je op je eigen feest je eigen zin. En als je perse vegetarisch wil, dan kan dat perfect. Maar ik denk wel dat veel mensen ontgoocheld zullen zijn.



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik8-1-2013 11:46:56

ik ben een beetje 't omgekeerde:) ik lust heel graag vlees/vis, en niet zoveel groenten. Dus voor mij zou't dan wel minder leuk zijn. Hoewel pasta wel een alternatief is: niet zoveel groenten, geen vlees/vis (tomatensaus, kaassaus...), maar misschien niet meteen voor een trouwfeest?
Doe waar jij je 't beste bij voelt!



Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik8-1-2013 12:23:24

Ik begrijp jouw denken wel en ik vind dat je op jouw dag moet doen waar jij je 't beste bij voelt MAAR denk er ook even aan dat vlees/viseters op hun trouw wél vegetarische gerechten voorzien voor vegetarische mensen. (doe ik ook voor mijn vegetarische gasten).

Als we dan jouw redenering zouden omkeren wil dat zeggen dat niet vegetariers ook niets voor jou zouden voorzien op hun feest.
(dit heel cru gesteld he)
Maar persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om op een huwelijksfeest enkel vegetarisch te eten :)



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik8-1-2013 13:29:30

Ik vind het helemaal niet hypocriet om vlees te serveren terwijl je zelf vegetarier bent. Ok, je moet doen waar je je goed bij voelt maar het gaat er toch ook over om te feesten samen met je gasten anders kan je evengoed in je uppie trouwen.
Ik volg het standpunt van Marieke. Andersom wordt er ook (meestal toch) rekening gehouden met vegetariërs.
Als je het echt niet ziet zitten en helemaal achter je standpunt staat, dan moet je het doen maar als je ook maar enigszins twijfelt dan zou ik toch vlees/vis serveren voor je gasten.



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik8-1-2013 14:27:32

Ik zou het ook niet doen.
Mijn schoonzus eet ook regelmatig vegetarisch (maar is geen 100% vegetariër). Vorig jaar had ze voor kerst ook een volledig vegetarisch menu in elkaar geflanst. Terwijl ze weet dat er een aantal echte vlees-eters te gast waren.
Eerlijk gezegd vond ik dat wel jammer. We komen er niet vaak, ik had voorgesteld om mee te helpen met de voorbereidingen maar mocht niet. En dan waren er een aantal die eigenlijk met honger van tafel gingen. Want ze had een aantal speciale dingen klaargemaakt. Ook jammer voor haar, want ze had er toch heel wat tijd in gestoken. Maar eigenlijk kon ze het toch op voorhand weten.
Voor mezelf was dat niet erg, ik eet graag eens vegetarisch. Ik had genoeg, de kids ook. Maar toch merkte je dat het niet zo tof was aan tafel.

Maar als jij vindt dat je het wél moet doen, 100% vegetarisch serveren, moet je het gewoon doen. Het is jouw feest, hé.




Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik8-1-2013 14:46:11

Ik volg ook Marieke.
Ik zou het niet doen, toch zeker niet als je voor een buffet gaat. Je kunt de nadruk op het vegetarische leggen en de mensen verrassen met lekkers zodat ze denken: Hm, vegetarisch eten kan toch gevarieerd en lekker zijn. Maar ik zou toch wel iets van vlees/vis doen. Dat zou ik als niet-vegetarische gast ook appreciëren...
Je wilt uiteindelijk ook niet dat mensen je trouw herinneren als: O ja, dat was dat feest waar er enkel vegetarisch eten is. Het klinkt misschien hard, maar zo zou het bij sommige gasten kunnen uitdraaien.



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik8-1-2013 15:10:44

Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben maar zou het niet doen. Als gastvrouw zou ik vooral ook mijn gasten willen laten genieten en niet "opvoeden". Ik hou zelf heel veel rekening met vegetarische vrienden of met mensen die geen varkensvlees eten en allerhande allergieën of voedingsideeën maar vind het toch wel heel typisch dat ik die mensen nooit iets zie doen speciaal voor mij. Respect moet van 2 kanten komen. En er zijn tegenwoordig zoveel verschillende meningen over wat verantwoord is om te eten dat dat soms best vermoeiend en erg betweterig kan overkomen... Sorry, ik wil zeker niet hard naar je overkomen maar het frustreert me wel eens altijd diegene te moeten zijn die zich aanpast en zelf overal gewoon eet wat de pot schaft. Zorg voor extra lekker vegetarische voeding maar vergeet de carnivoren niet...



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik8-1-2013 17:30:54

Jammer dat ze hier geen vind ik leuk knop hebben :)



Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik8-1-2013 21:10:43

Ik zou toch ook vlees/vis voorzien..

Zelf zou ik er geen probleem mee hebben maar ik denk wel dat je er veel negatieve reacties op zou kunnen krijgen.. En dat is nu toch iets dat je wil vermijden op zo'n dag hé..
Zoals hierboven al vermeld appreciëren vegetariërs het heel erg dat er voor hen apart iets voorzien is.. Zo zal het ook met vlees/vis-eters zijn waarvoor er toch vlees en vis voorzien wordt..
Ik heb zo ook 3 diabetici op onze trouw en ook daar zal een aangepast dessertje voor voorzien zijn!
Succes met de beslissing!



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik8-1-2013 21:49:29

Ik zou zelf iedereen de keuze laten ... En dus zowel vlees, vis als vegetarisch aanbieden. Of het desnoods beperken tot kip en vegetarisch, maar dat er toch nog iets keuze is voor de echte carnivoren.



Krista
1-6-2013
 Meld misbruik15-1-2013 9:58:52

Het is geregeld, het wordt helemaal veggie! Ik heb het volste vertrouwen in mijn kok/zaal en hij zal er iets prachtig en super lekker van maken :) Ik zal zeker NIETS op voorhand zeggen, waarschijnlijk zal niemand het vlees missen in zijn gerechten... Het is niet zomaar een blaadje sla op een bord natuurlijk :)
Het is idd MIJN dag, en vlees serveren zou helemaal tegen mijn principes ingaan.. Al dat dode gedoe.. Liever niet :)
Tnx voor de reacties! Ik laat zeker weten hoe het was! Mijn dag zal alvast geslaagd zijn!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info