Nu Online
Momenteel zijn er 100 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis?

  3-1-2013 22:40:12
Sommigen onder jullie weten het al maar wij gingen dus normaal in juni 2012 trouwen. Alles was geregeld maar kort ervoor is alles anders gelopen en hebben we door omstandigheden de trouw uitgesteld.
Onze huwelijksreis die al geboekt was en naar Zuid-Afrika ging hebben we WEL laten doorgaan. We vonden dat we zo een kans niet konden laten liggen en hebben er nog geen minuut spijt van gehad.

Nu krijg ik hier en daar zo reactie's van gaan jullie dan nog eens op huwelijksreis...

Wat zijn jullie ideeën hierrond.

(Er tussen haakjes even bij vermelden dat we hopen deze zomer zwanger te zijn...)



Stéphanie
1-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 871


Marijke
19-7-2013
 Meld misbruik3-1-2013 22:46:03

Hey Tof dat jullie al zo'n mooie reis gemaakt hebben! Ik denk dat het heel persoonlijk is, maar ik zou een autoreis naar zuid Frankrijk of Italië doen als ik jullie was :-)



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik4-1-2013 2:22:14

Veel zal ook afhangen of er nog budget is, hé ...

Niks houdt je tegen - behalve misschien de centen - om een week of twee weken naar de Zuid-Europese zon (Spanje, Portugal, Italië, Griekenland, ...) te trekken na je huwelijk. Als je normaal misschien van de zomer toch op reis zou gaan, kan je dat evengoed vlak na je trouw doen.
Boek een vlucht bij pakweg RyanAir of goed op voorhand bij Brussels Airlines en in een paar uur zit je vrij betaalbaar in 't Zuiden. Doe er dan nog een niet te duur hotel bij of ga kamperen en je amuseert je!
En wie weet wordt je toekomstig kleintje daar wel verwekt ;) ...



Ne
28-9-2013
 Meld misbruik4-1-2013 8:07:32

Als er nog budget is en jullie willen nog een grote reis maken, gewoon doen. De term `huwelijksreis` is ook maar een naam e. En wie zegt dat dat geen twee keer kan :-)

Heb je een blog of dergelijke over de huwelijksreis? We denken ook aan zuid-afrika.



Sophie
18-5-2013
 Meld misbruik4-1-2013 10:33:56

Wij gaan niet onmiddellijk na de trouw op "huwelijksreis" omdat mijn vriend in het onderwijs werkt. Wij gaan gewoon een weekje kamperen in de zomervakantie en dat zal dan onze "huwelijksreis" zijn. Maar wat is een huwelijksreis, hé? Het wordt een gewone reis, zoals we er al zoveel hebben gedaan, niet meer, niet minder... Voor hetzelfde geldt slaan we die vakantie ook over en is er geen "huwelijksreis". Zoals Ne aangeeft: het is ook maar een naam die je erop kleeft :-) Maar als je er dan toch eentje wil, kan je inderdaad perfect een weekendje of weekje gaan kamperen. Heel goedkoop en je hebt je verlof toch gehad.



Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik4-1-2013 12:22:04

Hey Stéphanie,

Ik zou mezelf lekker niks aantrekken van anderen hun mening. Als jullie nu gewoon een leuke (huwelijks)reis willen maken, hebben jullie daar toch geen toestemming voor nodig?

Bovendien heb je aangegeven deze zomer zwanger te willen worden. Als er dan eenmaal kinderen zijn, is zo'n verre reis vaak minder evident. Dus zeker profiteren nu het nog kan!

Trouwens, mijn man en ik zijn wel twee keer op huwelijksreis geweest (we zijn de dag na onze trouw nl. voor tien dagen naar Italië geweest, en minder dan drie maanden later zijn we voor drie weken naar Bali getrokken) en wij kregen daar ook heeeel veel commentaar op. Aangezien wij ook hopen op een gezinsuitbreiding dit jaar, en wij niet van plan zijn om met onze (kleine) kinderen de wereld rond te trekken, hebben we twee keer :D de reis van ons leven gemaakt en ons niets aangetrokken van wat andere mensen hierover dachten.
Gewoon genieten dus!

Nog veel succes gewenst!
Groetjes,



Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik4-1-2013 13:57:39

Volgens mij bestaat er geen handboek waarin staat dat de huwelijkreis NA het feest wordt gedaan. Hell, er zijn zelfs koppels die hun huwelijksreis pas 10 jaar na hun trouwfeest doen! Dus neen, jullie zijn NADA verantwoording verplicht aan iemand en als mensen erachter vragen zegde toch simpel dat die al gedaan is.

Veel plezier met het zwanger worden! ;)



Bea
6-7-2013
 Meld misbruik4-1-2013 17:05:42

Elke reis die je doet na je huwelijk is een huwelijksreis! Doe maar wat jullie willen en kunnen betalen en geniet van elkaar nu het nog ongestoord kan...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums