Nu Online
Momenteel zijn er 117 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Toscane

  20-12-2012 23:31:41
Hoi iedereen!
We hebben onze huwelijksbestemming gekozen en het is Toscane geworden! We denken om er ongeveer een weekje te verblijven en zijn nu volop bezig een leuk en gezellig hotelletje te zoeken. Liefst in een regio waar we van daaruit gemakkelijk de belangrijke plaatsen kunnen bezoeken zoals Siena, Firenze, Lucca, San Gimignano, Pisa...
Heeft er iemand tips voor ons qua bezienswaardigheden, verblijfplaatsen,...?
Je mag het altijd laten weten! :)
mercikes

Delphine
4-5-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 804


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik21-12-2012 9:07:33

Dag Delphine.
Neem eens een kijkje op www.caractere.be
Zij bieden verschillende hotels in Toscane aan waarvan sommige met leuke extra's voor een honeymoon!
Groetjes
Rebecca



Laura
19-10-2013
 Meld misbruik21-12-2012 11:03:28

Dag Delphine,

Wij zijn twee jaar geleden naar Toscane geweest, en het was super! Ik zou je misschien wel aanraden wat langer te gaan dan een week, er is zoveel te zien! Wij zijn 12 of 14 dagen geweest denk ik, en hebben verschillende hotelletjes gedaan.

Aanraders (onze exacte route weet ik wel nog niet):
Lucca: Il Casale Di Nanni. Dit is een klein hotelletje net buiten het centrum van Lucca. De kamers zijn vrij basic, maar het ontbijt is fantastich, een mooie tuin met zwembad en ongelofelijk lieve eigenares! Het leuke is ook dat er fietsen zijn die je gratis kzn gebruiken, waarmee je op 5 minuutjes in Lucca bent! Lucca is een ommuurde stad, dus wat je zeker moet doen is op de stadsmuur fietsen, rond de stad. Dit duur maar een 20-tal minuutjes, maar is echt superleuk! Wij vonden dit een van de leukste stadjes/momenten van onze reis, zeker een aanrader dus!

Siena was ook super! Wij hebben toen een hotel geboekt in het centrum zelf (hadden iets anders erbuiten, maar was zo slecht dat we een andere boeking hebben gemaakt), ik raad je zeker aan om een hotelletje te boeken in het centrum, zodat je daar op je gemak kan rondkuieren. Wij vonden 1 dag genoeg, maar je kan er gerust meerdere dagen rondlopen (wij zijn nogal snel :-)).

San Gimignano en Montepulciano zijn superleuk, echt de moeite! Moet je zeker doen! Wij zaten daar in de buurt, ik ga is zoeken of ik nog weet waar. Echt heel heel leuk!
Ik persoonlijk vond Firenze te druk, maar je moet er wel is geweest zijn. Het is daar ook redeiljk duur om te eten en te drinken.

Pisa is niet echt iets aan, het enige waar je naartoe kan gaan is de site met de toren van pisa, maar de stad zelf is echt niet gezellig en stelt niet veel voor. Ik zou dus voorstellen om daar ergens in de buurt te verblijven en een uitstapje naar daar te maken, een halve dag vonden wij genoeg.

Een hele leuke aanrader: wij zijn de laatste dagen naar Caprese Michelangelo geweest (de geboortestad van Michelangelo). Het is een heel klein dorpje, en wij zaten daar in een fantastische agriturismo: Bio agriturismo Il Vigno, was ongelofelijk! Is een oude boerderij die gerenoveerd werd, supermooie kamers, leuk zwembad en je zit er echt midden in de natuur! Ongelofelijk lieve mensen die bijna elke avond koken: superlekker en goedkoop eten en heel lekkere wijn ;-). Je kan er ook zelf je eten maken. Vanuit daar hebben we een uitstap gemaakt naar Arezzo geweest, superleuk stadje, echt een anarader! Cortona ligt daar ook in de buurt, dat moet naar het schijnt ook heel leuk zijn!

De hotels kan je vinden op booking.com, die twee zijn ons echt bijgebleven. De exacte route weet ik niet meer, maar de steden/stadjes die ik aanhaalde zijn echt leuk. Eerlijk gezegd zou ik Pisa niet doen, vonden we echt niet veel aan.

Nog een aanrader: koop een reisgids: wij hadden rough guide, voor restaurant-tips. Wij zijn daar elke dag ongelofeiljk lekker gaan eten, en er staan ook leuke tips in voor bijvoorbeeld de beste ijsjes :-). Je kan dit ook opzoeken op tripadvisor.

Ik vond het een superreis, was echt de moeite! Ik weet niet of jullie met de auto gaan? Wij hebben dat toen egdaan en zijn eerst gestopt om een van onze favoriete locaties: het Comomeer, heel leuk om te doen!



Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik28-12-2012 18:09:09

Laura, merci voor alle tips!!!
Wij gaan wel met het vliegtuig en huren daar dan een auto.
Een reisgids kopen we zowiezo, mijn verloofde is nogal een liefhebber van zo'n reisgidsen en leest die allemaal uit voor we vertrekken :)
groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums