Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ENVELOPJE OF REKENINGNUMMER?

  14-12-2012 19:00:55
Heyyyy allemaal...ben volop men tekst voor de uitnodigingen aant schrijven,beetje persoonlijk daarom geen kopie van iemand anders en wij kiezen voor centjes ipv huwelijkslijst..maar ik heb het meer voor een doos dat daar staat (op het feest)waar de gasten een envelopke kunnen insteken ipv te laten storten op een rekening...wat doen jullie????XXX 60 dagen.....beetje kriebeltjes nu zene ;-))))

tina
13-2-2014
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1567


Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik14-12-2012 19:12:02

Wij hebben ook geen huwelijkslijst en gaan ons rekeningnummer op de uitnodiging zetten als "cadeautip". We proberen zo te vermijden dat we op de feestlocatie met veel geld moeten rondlopen en het 's avonds nog mee naar huis nemen enzo. Een enveloppendoos zullen we ook wel klaarzetten, voor de kaartjes die je toch zowiezo krijgt. En er zullen nog steeds gasten zijn die het geld waarschijnlijk toch in hun kaartje steken.

Als wij een uitnodiging krijgen met een rekeningnummer storten wij ook altijd op voorhand onze cadeau. Zijn we daar toch al gerust over :-)

Groetjes
Joyce




Sara
6-10-2012
 Meld misbruik14-12-2012 19:13:32

bij ons stond er gewoon beide op de kaart en we hebben onze doos 3 keer moeten leegmaken op een avond. veel mensen brengen toch nog een kaartje mee zelfs als ze al geld gestort hebben.

ik moet wel zeggen het was eng om met die hoeveelheid cash naar de bank te gaan de dag nadien, dat vond ik toch een groot nadeel. in totaal was het bij ons echt 50/50 van geld in envelop- geld op rekeningnr. maar we hebben bijna van iedereen een kaartje gehad.



krista
9-8-2013
 Meld misbruik14-12-2012 19:16:35

hoi tina,
ik heb gehoord ... weet niet of het waar is maar als je de enveloppen doos ergens zet waar jullie genodigden hun enveloppen in kunnen droppen.. dat er mensen zijn die komen feesten zonder ook maar iets te geven.
dus wij nemen de cadeautjes/liefst envelopjes in beslag en stoppen ze dan zelf veilig in de enveloppendoos ;-)
dat is n tip die ik gekregen heb...
mss herkennen andere bruidjes dit, ik ben niet op de cadeautjes uit, maar zelf geef ik wel altijd royaal een cadeau(tje) en dan verwacht je toch ook iets van je gasten?
niet?
wij willen toch ook dat onze gasten het beste krijgen....
mss het overdenken waard ...



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik14-12-2012 19:43:09

hey wij hebben ons rekeningnummer erop gezet omdat je anders met teveel geld zit en we hebben daar geen kluisje of iets anders en je weet nooit wie er binnenkomt wij feesten in een parochiezaal met 120 man dus als er iemand vreemd binnenkomt dat zie je niet onmiddelijk e grts



candy
20-7-2013
 Meld misbruik14-12-2012 21:30:52

wij hebben ons rekeningsnummer erop gezet ik heb het een beetje in een gedicht verwerkt
wij zetten ook een doos op het feest zo kunnen de mensen met hun kaartjes er ook in steken en moet je dat niet ergens achter laten en mss nog vergeten



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik14-12-2012 22:51:53

Wij gaan het dan weer nog anders doen.
Bij ons moeten mensen zelf maar creatief zijn qua cadeaus.
Geen cadeautip bij ons dus.

Wij trouwen omdat WIJ willen trouwen, niet omdat we cadeaus willen van de mensen die we daarbij uitnodigen. Op de uitnodiging dan nog es zitten bedelen achter centen (laat staan er gewoon je rekeningnummer op droppen) vinden we écht wel te direct en te bedelend.

Ik hou niemand tegen om een cadeau mee te brengen, en ja, de obligatoire doos zal klaarstaan (omdat ik toch weet dat er mensen naar zullen vragen) ... Maar wie met lege handen komt of met iets anders dan "een envelopje", zal bij ons even welkom zijn als anderen!

Ik denk overigens dat mijn verloofde gewoon niet trouwt als ik zou riskeren om ons rekeningnummer op de uitnodiging te zetten. Zo hard is ie er tegen!


Als ik zelf naar een trouwfeest ga en ze vragen het obligatoire envelopje, steek ik overigens héél bewust géén kaartje bij 't geld. Dan mogen ze maar raden van wie 't geld is. 't Is met veel plezier gegeven, maar mijn naam moet er echt niet bij. Een rekeningnummer heb ik in onze familie- en vriendenkring nog niet meegemaakt op de uitnodiging (maar wel al gehoord dat het gebeurt). Ik heb geen zin om daarna te horen "jij gaf op mijn trouw x euro, dus nu geven wij ook x euro". Daar begin ik dus niet mee.


Just my en our opinion.



ilse
24-8-2013
 Meld misbruik15-12-2012 0:11:15

@Martine m'n hart volgt met respectmijn vriend wil zelfs al het gegeven geld voor een goed doel gebruiken,maar wa we ermee doen da weet ik nie en we zetten ook niks op de uitnodiging alleen volg ons hart...



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik15-12-2012 9:12:51

Hey,
bij ons staan beide op de uitnodiging.
Zoals Sara zegt, brengen de mensen toch nog een kaartje mee, al hebben ze gestort.
Bij ons gaat het ook niet over het geld maar we wonen al 6 jaar samen en hebben een heel huishouden. Dus als de mensen iets willen geven, hebben wij het liever in een envelopje .
Groetjes



fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik15-12-2012 15:22:09

hey mieke bij ons hetzelfde wij wonen ook al 3j samen en hebben ook al alles grts



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik15-12-2012 17:26:55

Ik ben ook altijd van mening geweest dat je geen envelopje op je kaartje zet.

Maar met de geboorte van mijn kinderen heb ik eigenlijk heel wat dingen gekregen waar ik echt niets maar dan ook niets mee kon doen. Bijvoorbeeld een meisjescalçon maatje 104 . En dan weten dat je bevallen bent van een prematuur jongetje met maatje 40

De tijd van huwelijkslijsten is voorbij denk ik, tegenwoordig gaat toch iedereen eerst samenwonen.

Ik denk dat wij een envelopje gaan zetten met een bootje naast. Zo weten de mensen dat wij centjes willen investeren in onze boot.



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik15-12-2012 17:42:41

Wij zetten een grote ton die op slot kan. En de sleutel geven we aan iemand die we vertrouwen :-)

xxx



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik15-12-2012 21:49:10

haha Peggy, da's echt wel een topper van die calçon... :-)
Sommige mensen zijn echt nie te doen he :-)



Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik16-12-2012 11:17:42

Persoonlijk vind ik het normaal dat je er een rekeningnummer op zet.
Dit is gewoon om te voorkomen dat je de hele avond met heel veel geld op zak zit. En dan nog is met de mogelijkheid dat het zoek raakt. Met een rekening gebeurt dit allemaal heel veilig. De tijd van tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik vind dit niet bedelend. De mensen kiezen nog altijd zelf wat ze doen. Hiermee toon je enkel aan dat je liever geen cash geld krijgt maar dat je het liever op de rekening gestort krijgt.
De tijd van de huwelijkslijsten is idd voorbij, bijna iedereen woont eerst samen voor ze trouwen en hebben dus al een hele inboedel.
Wij trouwen ook niet voor het geld , je haalt het er toch nooit uit.
Maar ik vind het toch goed dat je aangeeft als de mensen toch iets willen geven dat je liever geld krijgt dan kransen en bloemen.



Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik17-12-2012 10:23:31

Martine ik deel helemaal je mening. Ik vind een envelop of rekeningnummer op de kaart van zeer weinig klasse getuigen. Net zoals het doorgeven van een lijst (ongeacht voor welke gelegenheid).
Laat de mensen toch zelf kiezen wat ze liefst geven.



Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik17-12-2012 16:50:57

Het heeft mij nog nooit gestoord dat ik een uitnodiging kreeg met een envelopje op of een rekeningnummer. Mais bon, dat moet ieder voor zich weten. Bij ons zal het er in elk geval ook opstaan. Om geen huisraad te krijgen die je na jaren op kot en samenwonen echt al wel hebt. Je dwingt er niemand mee he. Het is niet dat je bij het binnenkomen eerst je rekening checkt om te kijken of ze wel 'inkom' hebben betaald. Ik bekijk het vanuit de puur praktische kant.



Michele
14-9-2013
 Meld misbruik18-12-2012 7:47:39

Ik vind het persoonlijk makkelijker als er ook een rekeningnummer op staat. Zelf ben ik niet een van de stipste personen maar ik wil altijd graag iets geven als dank van uitnodiging. Als het rekeningnummer erop staat kan je tenminste ook achteraf nog storten.
Ik respecteer de mening van mensen die absoluut geen cadeau willen maar persoonlijk is er niks mis mee om te weten van wie je wat krijgt.
Mijn zus zal bij ons staan. Ze heeft zelf de ervaring gehad dat er mensen gewoon een compleet lege enveloppe afgeven, zonder kaartje, zonder geld. Ik vind ook niet dat je een feest geeft om cadeau's te krijgen maar om zo hypocreet te doen, dat moet van mij al helemaal niet.

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...